تافل مگوش به درد میخوره-بخش اول

تافل مگوش به درد میخوره-بخش اول

تافل مگوش از اون ابتدا همیشه خوب بوده و هنوز هم بین خیلی از بچه ها محبوبه. ولی آیا واقعا منبع اطلاعاتی خوبیه؟ خب، من واسه تمرین ریدینگ و لیسنینگ پیشنهادش می کنم.  ولی برای رایتینگ و اسپیکینگ منبع ضعیفیه. بذارید یه نگاه دقیق تر بهش بندازیم...

درس ها

درس ها زرق و برق ندارن، ولی کاربردی هستن. عموما سبکشون اینه که معلم مگوش داره پای یه وایت برد، درس میده. خوشبختانه متن فیلم ها هم در دسترسه و اگه بچه ها ببینن درس به کندی پیش میره، میتونن ویدیو رو بزنن جلو. به جز چند  مورد جزئی که از چشم ویراستارها دور مونده، همه ی درس ها برای سال 2019 آپدیت شدن.

من دروس ریدینگی که مگوش ارائه میده خیلی دوست دارم. این سایت 19 درس ویدیویی میده که روی هم سه ساعت میشه. هر سوال با جزئیات و مثال های مربوط به اون توضیح داده میشه.  نمونه پاسخ های رایج هم در ویدیوی مجزایی توضیح داده میشن. استراتژی های چندانی به جز اونهایی که در مورد داشتن سرعت بیشتر هستن آموش داده نمیشه، که این به نظر من خوبه. 

درس های لیسنینگ هم نسبتاً قوی هستن. اگر صادقانه بخوایم بگیم، هیچ درس آنلاین خوبی برای تافل نمی شه پیدا کرد، بنابرین من با اشتیاق فراوان این مورد رو پیشنهاد می کنم. این ها هم به همون روش درس ریدینگ ارائه می شن. برای هر قسمت آزمون، هر نوع سوال و اشتباهات رایج، ویدیو هایی در نظر گرفته شده. اینجا برای استراتژی های پایه مطالب بیشتری ارائه می شه، که با توجه به ماهیت لیسنینگ، کار خوبیه.

درس های لیسنینگ منظم هستن. سوال اول اسپیکینگ با دقت توضیح داده می شه و این کاریه که اکثر کتاب ها و وبسایت ها انجام نمی دن. مگوش همیشه سبک سوال “paired choice” رو که بسیاری از منابع دیگه نادیده می گیرن، توضیح می ده. ولی چیزی که کمی توی ذوق می زنه اینه که درس هایی که برای قسمت های 2 تا 4 ارائه می شه از مجموعه ی قدیمی “Quick Prep” تافلِ ETS  استفاده می کنن به این دلیل که بچه ها می تونن به رایگان به اونها دسترسی داشته باشن، ولی حداقل خوبیش اینه که این کار باعث می شه مطالب درس ها خیلی دقیق تر از وبسات های دیگه باشه. الگوها و پیشنهادهای زمانبندی برای هر سوال (که در ویدیوهای جداگونه ارائه می شه) عالی هستن. متاسفانه همه ی این چیزهای خوب، با سوالات ضعیف همراه شده.

درس های رایتینگ کمی ضعیف تر هستن. چند جا در ویدیوها بی دقتی به چشم می خوره. معلمی که تسک integrated writing رو توضیح می ده، در ابتدای توضیحاتش میگه که جزئیاتی که در ریدینگ میاد، ممکنه ترتیبش با جزئیاتی که در لکچر میاد، تفاوت داشته باشه. اما اینطور نیست. به همین ترتیب، در درس های تسک independent writing ، توضیح سوال چندگزینه ای جا افتاده. چنین غفلتی خوب نیست. البته درس های مربوط به ساختار رایتینگ خوب هستن. این درس ها به نوشتن رایتینگ های خلاقانه منجر می شن. اما همین ها هم با سوالات ضعیف همراه شدن.

در آخر، چندتا ویدیوی گرامری هم هست. من چندتا شون رو چک کردم و خوب بودن. البته اگه صادقانه بخوام بگم، جاهای بهتری هم برای تمرین گرامر هست. اگه کسی درس های مگوش رو بخره، قطعا به خاطر گرامرش نیست. 


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter