ارتقا نمرات در ریدینگ تافل – بخش دوم

ارتقا نمرات در ریدینگ تافل – بخش دوم

در ریدینگ پیشرفت کنید

  • در یک سری آزمون های آزمایشی دقیق شرکت کنید
  • مهارت درک مطلب خودتون رو ارتقا بدید
  • یک معلم خصوصی خوب بگیرید

وقتی که براتون جا بیفته که آزمون دقیقاً چه شکلیه، باید یه مجموعه از ریدینگ برای خودتون جمع کنید. همونطور که به مرور زمان روی ریدینگ تون کار می کنید. و تعدادی استراتژی یاد می گیرید، باید هر هفته یکی از این ریدینگ ها رو بزنید.

  • The Official Guide to the TOEFL (چهار آزمون خوب)
  • The Official iBT Test Collection (جلد اول پنج آزمون خوب)
  • The Official iBT Test Collection (جلد دوم پنج آزمون خوب)

اگر هر  هفته یک آزمون بدید، این مطالب برای شش ماه کافی خواهند بود. ببینید چقدر زمان برای آزمون دارید و متناسب با اون تصمیم بگیرد که هر چند وقت یک بار باید آزمون بدید.

من هیچ یک از این منابع رو برای زمون آزمایشی پیشنهاد نمی دم:

  • Kaplan TOEFL
  • Barron’s TOEFL
  • Best My Test
  • Edusynch
  • Improve Your Reading Comprehension

اگر بیشتر از یک ماه برای آماده شدن برای تافل زمان دارید، باید به جای اینکه سعی کنید نکات و حقه های کوچک و راه های میانبر برای جواب دادن انواع مختلف سوال رو یاد بگیرید، روی مهارت درک مطلبتون کار کنید.

به نظر بدیهی میاد اما اگر روی مهارت خوندن و درک مطلب تون کار کنید، نمره ی بهتری از ریدینگ تافل می گیرید. روشنه که وقتی نیتیوها در این آزمون شرکت می کنن، از استراتژی های خاص استفاده نمی کنن. من قول می دم که چندتا استراتژی رو بهتون یاد بدم اما امیدوارم نیاز به استفاده از اون ها پیدا نکنید. 

تمرکز زیادی روی چنین استراتژی هایی می تونه موقعی که دارید آزمون می دید مسائل رو براتون پیچیده تر کنه. متاسفانه من در این پست کوتاه نمی تونم بهتون مهارت های خوندن رو یاد بدم ، ولی چندتا پیشنهاد دارم:

در مورد موضوعاتی که ممکنه در آزمون اصلی بیاد، مطالب غیر تافلی بخونید. منابع مورد علاقه ی من National Geographic و بخش های علمی و تاریخی Smithsonian Magazine هستن. سعی کنید روزانه سه یا چهار تا از این ها رو بخونید. موقع خوندن از دیکشنری معتبری مثل Merriam-Webster’s Learner’s Dictionary استفاده کنید که مطمئن باشید متن رو به بهترین نحو می فهمید. اگر مطلبی که میخونید براتون سخته، از کسی کمک بگیرید. 

میتونید مطالب مفید رودر این کتاب های تافل متفرقه که از من ازشون متنفرم هم پیدا کنید. تاکید می کنم که این کتاب ها برای شرکت در تافل کتاب های دقیقی نیستن اما متن های آکادمیک خوبی دارن که برای تمرین عمومی میشه ازشون استفاده کرد. میتونید از این کتاب ها استفاده کنید: Kaplan’s Practice Tests ، Barron’s TOEFL iBT، و Mastering Skills از انتشارات Compass. باز هم تاکید می کنم، این کتاب ها آزمون های آزمایشی معتبری ندارن، اما متن های خوبی دارن که موضوعاتی رو شامل می شه که ETS هم از اون ها در آزمون ها استفاده می کنه.

همه چیز رو به صورت جدی بخونید. مطالب روزنامه که به زندگی روزمره تون مربوط می شه رو بخونید. کتاب های خوبی که دوست دارید بخونید. در مدت زمان طولانی، هم کتاب های تخیلی هم غیر تخیلی می تونن مفید باشن. 

می دونم که چیزی که می خوام بگم ممکنه کمی مبهم به نظر برسه اما اگر چند ماهی برای اماده شدن وقت دارید، سعی کنید مهارت خوندن و دامنه ی لغاتتون رو تقویت کنید که مجبور نشید از استراتژی های خاصی استفاده کنید. این هم فقط می تونه از طریق خوندن متن های زیاد انجام بشه. 

یه معلم خصوصی خوب بگیرید

اگر واقعا می خواید نمره تون بالا بره، باید یه معلم خصوصی بگیرید که به طور انفرادی با شما کار کنه. می خواید عضوی از جمع ما در آموزشگاه ZTC باشید؟


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter