ارتقا نمره ریدینگ تافل – بخش اول

ارتقا نمره ریدینگ تافل – بخش اول

برای افزایش نمره در ریدینگ تافل باید:

  • سطح خودتون رو بدونید
  • طراحی بخش ریدینگ رو یاد بگیرید
  • سطح خودتون رو بدونید

اگر هنوز در آزمون شرکت نکردید، مطمئن بشید که می دونید در ریدینگ تافل در چه سطحی هستید. آسون ترین راه برای فهمیدنش اینه که درآزمون های آزمایشی ETS شرکت کنید. یک راه دیگه ش هم اینه که یک از آزمون های آزمایشی کتاب Official Guide to the TOEFL رو بزنید. وقتی که این کار رو بکنید، می دونید که کجا ها نیاز به پیشرفت دارید.

طراحی بخش ریدینگ رو یاد بگیرید

بله این ممکنه بدیهی به نظر برسه اما باید بدونید ریدینگ تافل چه قسمت هایی داره. اگر درک کاملی از طراحی ریدینگ تافل داشته باشید، روز آزمون کمتر با غافلگیری رو به رو می شید. با زدن چندتا از آزمون های آزمایشی ETS شروع کنید. اون مجموعه سوالات رو خیلی دقیق بخونید. به طول متن ها و تعداد سوالاتی که هر کدوم دارن دقت کنید. 

به نوع سوالاتی که برای ریدینگ میاد کاملاً  توجه داشته باشید. به طور خلاصه،این نوع سوالات رو ممکنه ببنید:

  • Factual Information    اطلاعات واقعی
  • Negative Factual Information    اطلاعات واقعی منفی
  • Rhetorical Purpose    اهداف بلاغی
  • Vocabulary    لغت
  • Sentence Simplification    ساده سازی جمله    
  • Insert a Sentence    جای گذاری جمله
  • Inference    استنباط
  • Reference    ارجاع
  • Summary    خلاصه
  • Fill in a table    تکمیل جدول

کتاب Official Guide to the TOEFL این انواع سوالات رو به خوبی توضیح داده. حواستون باشه که اگه نسخه ی قبلی این کتاب رو دارید، نیازی نیست نسخه ی پنجمش روبگیرید چون همه نسخه ها در واقع توضیحات یکسانی میدن. اون ها رو با دقت بخونید. 

همچنین، می تونید همون توضیحات رو در TOEFL Insider’s Guide course در edX بخونید. این رایگانه و بیشتر هم شامل ویدیو می شه. من دوستش دارم.

از اول آگوست به بعد، ETS سوالات لغت کمتری استفاده کرده. فقط یکی دو تا برای هر متن. قبلا سه تا پنج سوال لغت برای هر متن می اومد. سوالات تکمیل جدول و استنباط کمتر استفاده می شن. من فکر می کرم این نوع سوال ها دیگه منسوخ شدن، ولی شنیدم که باز هم این نوع سوالات توی آزمون ها بوده، آماده باشید. 

ممکنه سوالات غیر منتظره ای نظری اینکه 'پاراگراف یک چطور به پاراگراف دو مرتبط می شه' یا 'کاربرد پاراگراف دو در کل متن چیست؟' رو به رو بشید. این نوع سوال در بیشتر راهنماهای رسمی ذکر نشدن. ببخشید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter