آیا ورژن جدید تافل سخت تر از قبل شده؟

آیا ورژن جدید تافل سخت تر از قبل شده؟

چه تغییراتی در آزمون تافل ایجاد شده؟

تافل در تاریخ 1 آگوست 2019  تغییر کرد. در کل کوتاه تر شد. دو تا سوال اسپیکینگ حذف شد، بخش ریدینگ سوالات کمترو بخش لیسنیگ لکچرهای کمتری داره. به خاطر این تغییرات، خیلی از بچه ها ازم پرسیدن که آیا آزمون آسون تره شده؟ یا سخت ترشده؟ جواب من اینکه که سطح سختی آزمون همونه. جوابم هم بر پایه بخش Frequently Asked Questions در ETS هست. در اون بخش اون ها میگن: 

'مقایسه ی پایایی نسخه ی کوتاه شده ی تافل با نسخه ی طولانی تر، نشان داد که کوتاه شدن آزمون، هیچ تاثیر معناداری بر پایایی آزمون ندارد'.

این یعنی نمرات بچه ها در آزمون کوتاه شده هم مثل همون آزمون بلنده. یه جمله ی واضح تر اینه:

'دانشگاه ها هیچ نیازی به تغییر نمره ی تافل مورد قبول خود ندارند'.

اگر ETS به دانشگاه های سراسر دنیا می گه که نیازی به تغییر در نمره ی مورد قبولشون ندارن، پس این هم یعنی نمرات بچه ها در آزمون کوتاه شده هم مثل قبله. اگر نمرات بالا یا پایین رفته بودن، دانشگاه ها هم باید بر اون اساس نمرات مورد قبولشون رو تغییر می دادن. 

حالا...

خب، هر کسی متفاوته با بقیه. آزمون می تونه برای هر فرد بر اساس نقاط قوتش، سخت تر یا آسون تر باشه. سوال پنجم اسپیکینگ حذف شده، بنابرین بچه هایی که خیلی خوب می تونستن به اون سوال جواب بدن، نمره شون پایین میاد. با این وجود، به نظر من، دو سوالی که حذف شدن، سخت ترین (سوال 1) وآسون ترین (سوال 5) بودن. پس فکر می کنم حذف شدن این دو با هم، اثر حذفشون رو خنثی کرده. 

به همین ترتیب، زمان بیشتری که الان بچه برای پاسخ به سوالات ریدینگ دارن، ممکنه باعث بشه نمره شون کمی بالا بره اما به نظر من این زمان اونقدری بیشتر نیست که برای ایجاد تفاوتی معناداردر نمره کفایت کنه. از طرف دیگه، زمان پاسخ به هر کدوم از سوالات اسپیکینگ تغییری نکرده، بنابریت قاعدتا سختی این بخش نمی تونه تغییر زیادی کرده باشه. 

در آخر، باید بگیم که یه آزمون کوتاه تر می تونه برای اون دسته از افرادی که در انتهای آزمون طولانی خیلی خسته می شن، مفید باشه. با این حال،باز هم باید بگم که فکر نمی کنم 30 دقیقه تغییر بزرگی ایجاد کنه. 

نتیجه گیری

این نظر من راجع به تغییرات تافله. فکر می کنم که سطح سختی آزمون در کل تا حدود زیادی ثابت بوده، اما قبول دارم که برای افراد خاصی می تونه آسون تر یا سخت تر باشه.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter