چجوری برای GRE آماده بشیم (بخش 5)

چجوری برای GRE آماده بشیم (بخش 5)

حالا شما می‌دونین چه‌ زمانی برای جی ار ای شروع به درس خوندن کنین و اول چه کاری انجام بدین. این هم چند نکته‌ی دیگه درباره‌ی نحوه‌ی مطالعه‌تون برای آزمون GRE. تو امتحان‌های آزمایشی زیاد شرکت نکنین. امتحان‌های آزمایشی، علیرغم نام‌شون، درس خوندن به حساب نمیان.

مطالعه‌تون رو ترکیبی کنین. دو نظریه‌ی اصلی مطالعاتی برای GRE وجود داره: مطالعه‌ی 'Blocked' و مطالعه‌ی 'Interleaved'. تو مطالعه‌ی Blocked، شما یه عنوان رو مطالعه می‌کنین تا زمانی‌که کاملاً به اون تسلط پیدا کنین و سپس به مورد مطالعاتی بعدی می‌رین. تو مطالعه‌ی Interleaved، اون رو ترکیبی می‌کنین، مطالعه‌ی چند عنوان جدید توی یه روز یا توی یه جلسه‌ی مطالعاتی. مطالعه‌ی Blocked همون شکل سنتی درس خوندن ما تو مدرسه هست، اما علم نشون میده که مطالعه‌ی Interleaved برای تقریباً همه‌ی ما موثرتره. این شکل از مطالعه ممکنه نااُمیدکننده باشه، اما اگه واقعاً بخواین از یادگیری بهتر مغزتون استفاده کنین، هر بار چند عنوان مطالعاتی رو انتخاب کنین و تو جلسات کوتاه به اونا برگردین.

از استراحت‌های لازم استفاده کنین. از استراحت‌های عادی توی یه جلسه‌ی مطالعاتی استفاده کنین، حتی اگه احساس نمی‌کنین که به اونا نیاز دارین. حداقل یه روز تو هفته استراحت کنین و بذارین مغزتون خودش رو پیدا کنه و از فرسوده شدن خودش جلوگیری کنه.




برای جواب دادن به سوالای بیشتر، احساس اجبار نداشته باشین. حسی واقعاً رضایت‌ بخش در جواب دادن به یه سوال GRE وجود داره و حسی حتی رضایت‌بخش‌تر در جواب دادن به تعداد زیادی سوال وجود دارده. با این حال، صرف‌نظر از اینکه به چه تعداد سوال جواب میدین، هیچ‌وقت همون سوالای امتحان GREتون رو نخواهین دید. بهتره به تعداد معقولی از سوالا جواب بدین و اونا رو کامل بررسی کنین تا شباهت‌ها رو تو سوالای دیگه‌ی روز امتحان پیدا کنین.

هر کاری که انجام میدین، بنویسین. دفترچه‌ی سوال شما، دوست شماره‌ی یک شما برای آماده شدن برای امتحان GRE هست.

به مطالعه‌ی موضوعاتی که با اون احساس راحتی می‌کنین، ادامه بدین. این به (Overlearning) معروفه و برای موفقیت GRE حیاتیه. چرا؟ چون GRE فقط قرار نیست بفهمه آیا شما یه موضوع خاصی رو فهمیدین یا نه. GRE قراره بفهمه آیا می‌تونین از اون موضوع به شکل خلاقانه‌ای استفاده کنین یا نه. برای ایجاد این مهارت در خود، باید دائماً ورای مرحله‌‌ای تمرین کنین که احساس می‌کنین به اون موضوع تسلط دارین.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter