نکات مهم در زمان نوشتن رایتینگ GRE

نکات مهم در زمان نوشتن رایتینگ GRE

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در رایتینگ تحلیلی جی آرای می تونیم بکنیم بکارنبردن مثالهایی هست که به تحلیل مطلب طرح شده تو رایتینگ بتونه کمک کنه  ،البته باید دقت کنیم مثال باید ماهیت تحلیلی باشه وگرنه بکار بردن مثالهایی با جزییات بسیار که فاقد این ماهیت باشه هر چند زیبا و وزین ، بازهم به نمره رایتینگ GRE چیزی اضافه نمیکنه و مهمتر اینکه بکار بردن مثال نباید بصورت مصنوعی باشه یعنی انگار از یه جا دیگه برداشته شده و به متن ضمیمه شده به قول معروف رایتینگ نباید وصله پینه ای باشه باید منسجم و دارای سیر منطقی باشه .

واقعیت اینه که GRE میخواد ببینه ما بلدیم یه مساله رو تحلیل کنیم یا نه ، بیشتر دنبال ارزیابی قوه استدلال و استنتاج ماست برای همین از ما میخواد قبل از رسیدن به موقعیتی که صرفا جوابش بله یا خیر باشه تجزیه و تحلیل کنیم.

نگاه استدلالی در رایتینگ جی ار ای بیشتر معطوف به سیر منطقی نوشته هست نه نتیجه گیری یعنی میخواد ببینه چطوری یه مو ضوع رو مطرح میکنیم ،مقدمه رو چگونه شروع میکنیم وبه قول منطقی ها تالی رو چگونه ارائه میدیم و در نهایت نتیجه گیری به چه نحو انجام میشه و در این بین مثالهایی که میاریم با موضوع سنخیت داره یا نه  و آیا به شفافیت و ملموس شدن موضوع طرح شده کمک کرده یا خیر؟.

بررسی اجمالی بخش رایتینگ تحلیلی جی آر ای

بخش Analytical Writing، مهارت‌های تفکر انتقادی و رایتینگ نقادانه‌ی شما را آزمایش می‌کند و توانایی شما را در بیان و پشتیبانی از ایده‌های پیچیده، ساخت و ارزیابی استدلال‌ها و حفظ یک بحث متمرکز و منسجم ارزیابی می‌کند. بخش Analytical Writing، دانش محتوای خاصی را ارزیابی نمی‌کند. بخش Analytical Writing، شامل دو تسک Analytical Writing با زمان‌بندی جداگانه است:

  • یک تسک 'Analyze an Issue' 30 دقیقه‌ای
  • یک تسک 'Analyze an Argument' 30 دقیقه‌ای

تسک 'Analyze an Issue'، نظری را درباره‌ی یک موضوع عمومی ارائه می‌دهد و به‌دنبال آن، دستورالعمل‌های خاصی در مورد نحوه‌ی پاسخگویی به آن موضوع ارائه می‌شود. شما باید آن موضوع را ارزیابی کنید، پیچیدگی‌های آن را در نظر بگیرید و برای تائید نظرات خود، با آوردن دلیل و مثال بحث کنید. تسک 'Analyze an Argument'، شما را ملزم می‌سازد که یک استدلال مشخص را طبق دستورالعمل‌های خاص ارزیابی کنید. شما باید منطقی بودن استدلال را بیشتر از موافقت یا مخالفت با موضع ارائه شده، در نظر بگیرید. این دو تسک، از این نظر مکمل هم هستند که یکی از شما می‌خواهد استدلال خود را با موضع‌گیری و ارائه‌ی شواهدی تائید کنید که نظر شما را در مورد یک موضوع تامین می‌کند و دیگری از شما می‌خواهد تا استدلال شخص دیگری را با ارزیابی ادعاهای او و شواهدی که ارائه می‌دهد، مورد سنجش و ارزیابی قرار دهید.

افرادی که در آزمون کامپیوتری شرکت می‌کنند، از یک واژه‌پرداز کلمه استفاده می‌کنند که توسط ETS ساخته شده است. این واژه‌پرداز کلمه شامل ویژگی‌های زیر است: درج متن، حذف متن، Cut و Paste کردن و Undo کردن اعمال قبلی. ابزارهایی مانند بررسی‌کننده‌ی املا و گرامر در نرم‌افزار ETS وجود ندارد تا عدالت برای آن‌دسته از داوطلبانی حفظ شود که باید مقاله‌های خود را روی کاغذ بنویسند.

آماده شدن برای بخش رایتینگ تحلیلی جی آر ای

همه- حتی باتجربه‌ترین و بااعتمادبه‌نفس‌ترین نویسندگان- هم باید قبل از رسیدن به مرکز آزمون و شرکت در امتحان، مدتی را برای آماده‌سازی خود صرف کنند. درک مهارت‌های ارزیابی‌شده و نحوه‌ی امتیازدهی این تسک‌ها مهم است. همچنین مرور راهنمای نمره‌دهی، نمونه‌ی مباحث، نمره‌گذاری پاسخ‌های مقاله و ارزیابی هر تسک، کار مفیدی است. تسک‌های بخش Analytical Writing، مربوط به طیف گسترده‌ای از موضوعات است- از هنرهای زیبا و علوم انسانی گرفته تا علوم اجتماعی و فیزیکی- اما هیچ تسکی به دانش درباره‌ی یک موضوع خاص نیاز ندارد. در واقع، هر تسک آزمون ®GRE دارای چندین ویژگی مهم است، از جمله:

  • داوطلبان آزمون GRE، صرف‌نظر از رشته‌ی تحصیلی یا علایق خاص خود، باید آن تسک را درک کرده و به‌راحتی بتوانند به آن پاسخ دهند.
  • یک تسک انواع تفکر پیچیده‌ای را از داوطلب بیرون می‌کشد که دانشگاه آن را برای موفقیت در دوره‌ی تحصیلات تکمیلی مهم می‌داند.
  • سوالات از نظر محتوا و شیوه‌ی توسعه‌ی ایده‌های نویسندگان آن، متنوع هستند.




Published Topic Pools برای بخش رایتینگ تحلیلی جی آر ای

برای کمک به شما در آماده‌سازی برای بخش Analytical Writing، برنامه‌ی GRE، مجموعه‌ی کاملی از تسک‌ها را منتشر کرده که از بین آن‌ها، تسک‌های امتحانی شما انتخاب می‌شود. بررسی تسک‌های زیر برای شما مفید خواهد بود:

  • Issue Topic Pool
  • Argument Topic Pool
  • Test-taking Strategies for the Analytical Writing Measure

قبل از شرکت در آزمون اصلی GRE، استراتژی‌ها، نمونه‌ی مباحث، پاسخ‌های مقاله و تفسیر ارزیابی برای هر یک از تسک‌های موجود در این بخش را مرور کنید. راهنمای نمره‌دهی برای هر تسک را مرور کنید. این کار به شما درک عمیق‌تری از چگونگی ارزیابی رای‌دهندگان به مقاله‌ها و عناصری را که در یک مقاله به‌دنبال آن هستند، می‌دهد.

مهم است که زمان خود را به‌درستی اختصاص دهید. در محدوده‌ی زمانی 30 دقیقه برای تسک 'Analyze an Issue'، باید زمان کافی را برای بررسی موضوع و دستورالعمل‌های خاص و برنامه‌ریزی برای پاسخ و نوشتن مقاله‌ی خود اختصاص دهید. در محدوده‌ی زمانی 30 دقیقه برای تسک Analyze an Argument، باید زمان کافی را برای در نظر گرفتن استدلال و دستورالعمل‌های خاص، برنامه‌ریزی برای پاسخ و نوشتن مقاله‌ی خود اختصاص دهید. اگرچه رای‌دهندگان GRE که به مقاله‌ی شما نمره می‌دهند، محدودیت زمانی برای نوشتن را درک می‌کنند و پاسخ شما را به‌عنوان اولین پیش‌نویس در نظر می‌گیرند، شما همچنان باید بهترین نمونه‌ی ممکن را برای رایتینگ خود ایجاد کنید.

در پایان هر تسک زمان‌دار، چند دقیقه وقت برای خود اختصاص دهید تا خطاهای واضح را بررسی کنید. اگر چه خطاهای هجی یا گرامری گهگاه، بر نمره‌ی شما تاثیری نخواهد گذاشت، اما خطاهای جدی و مداوم از اثربخشی کلی نوشته‌ی شما کاسته و نمره‌ی شما را کاهش می‌دهد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter