مدت زمان آزمون GRE چقدره؟

مدت زمان آزمون GRE چقدره؟

 جی آر ای می تواند به نظر به شدت خسته کننده بیاید.آزمون GRE مثل یه دوی ماراتن می مونه و حتی بدتر از اون. آزمون جی ار ای مدت زمان زیادی طول می کشه(حد اقل برای اکثر افراد اینطوریه) و مثل اینه که در خلال دوی ماراتن، چند بخش کوچک وجود داشته باشد که شما باید در زمان خاصی به ۱ چهارم از مسیر برسید و در غیر این صورت جاده دهان باز می کنه و شمار را می بلعه . خب البته، مورد اخر یه اغراق بود، اما حقیقت اینه که برای بیشتر شرکت کننده ها، زمان بی وقفه می تازه(حتی در خلال زمان استراحت که ممکنه دستش رو بالا ببره و بخواد ازسرویس بهداشتی استفاده کنه) و این نشان دهنده استرسی هست که آزمون GRE می تونه برای شرکت کنندگان به همراه بیاوره.

دقیقا مدت زمان آزمون جی آر ای چقدره؟

۴ ساعت می تونه براورد خوبی باشد ETS اعلام می کنه که آزمون ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه خواهد بود (بدون احتساب زمان استراحت). حتی این ۴ ساعت بدون احتساب زمانی هست که برای رفت و برگشت و پیدا کردن مرکزازمون GRE صرف میشه. اما آزمون به محض اینکه شما پشت کامپیوتر نشستید، شروع نمیشه. در ابتدا باید به یه سری از سؤلات پاسخ بدید و اطلاعات شخصی خودتون رو وارد سیستم کنید.همچنین ممکنه زمان زیادی به هر بخش اختصاص داده بشه، مثلا ۱۰ دقیقه استراحت و ۵ دقیقه زمان دردناکی که باید درخصوص اینکه می خواید نمره تون رو بپذیرید یا نه فکر کنین. همه اینایی که گفته شد رو ممکنه سریعا طی کنین و در این شرایط ، آزمون کمتر از ۳ ساعت طول میکشه. شما باید به خوبی بدونید که هر مرحله براتون چقدر زمان میبره. در زیر، زمان اختصاص داده شده به هر بخش را براتون قید کردم. بر اساس تجربه تست های تمرینی خودتون و سرعت عملی که داشتید، می تونید طبق اون خودتون رو با سؤال تطبیق بدید و مشخص کنین که آزمون جی آر ای برای شما چقدرمیبره.

  • تکمیل اطلاعات 5-15 دقیقه (بسته به سرعت عمل شما)
  • نوشتار تحلیلی 60 دقیقه (این بخش همیشه بخش اول است)
  • Verbal Reasoning (شصت دقیقه)
  • Quantitative Reasoning (برهان کمی 70 دقیقه)
  • زمان استراحت 10 دقیقه

پذیرش نمره هنگام آزمون GRE

  • پیش از دانستن نمره، می تونید اون رو بپذیرید یا رد کنید
  • اساسا یه آزمون جی آر ای حدودا ۴ تا ۵ ساعت زمان می بره

به طور کل یه آزمون جی آر ای حدودا ۴ تا ۵ ساعت زمان می بره. زمان بررسی های مرکز آزمون جی آر ای چقدر است: ۵ تا ۲۰ دقیقه شما باید در کوتاه ترین زمان وصل بشید، کف دست یا اثر انگشت خودتون رو ثبت کنید،. گاهی باید ازتون عکسی گرفته شه و تمام وسایلتون رو در اتاق رختکن بذارید . حد اقل زمان پیش از نشستن در پشت کامپیوتر، ۵ دقیقه است. شما همچنین ممکنه تجربه ناگوار در صف طولانی انتظار کشیدن را هم تجربه کنید. در این شرایط گاهی ممکنه تا ۲۰ دقیقه برای نشستن در پشت کامپیوتر، انتظار بکشید.من حتی تجربه رفتن به آزمونی که در ان دستگاه گرفتن اثر انگشت یا کف دست، خراب شده را هم داشته ام. ممکن است وقفه های مختلفی ایجاد شه.

تکمیل اطلاعات در آزمون جی آر ای چقدر طول میکشه؟ ۵ الی ۱۵ دقیقه

اگر اولین دفعه س که توآزمون جی آر ای شرکت می کنید، باید اطلاعات شخصی زیادی را وارد سیستم کنید(نگران نباشید، این مسئله در نمره دخیل نیست) این فرایند ممکنه تا ۱۵ دقیقه به طول بکشه. ممکنه نام، سطح تحصیلات، سطح تحصیلات والدین، و تعداد زیادی از سؤالات دیگه ازتون پرسیده شه که برای اهداف آماری مورد استفاده قرار میگیرن. تا جایی که من اطلاع دارم، این اطلاعات را در فروشگاه اینترنتی ای بِی نمی فروشند.

ارزیابی رایتینگ تحلیلی آزمون GRE چه مدت زمان می بره؟

اگه شما در نوشتن سرعت بالایی دارید، این زمان می تونه کمتر بشه. با این وجود، حدس من اینخ که ۹۹ درصد از شرکت کنندگان، از حداکثر زمان اختصاص داده شده به این قسمت استفاده می کنن. همیشه میشه راه هایی رو برای کم کردن زمان نوشتن، پیدا کرد. یک ساعت زمان زیادیه ، بنابراین این اطمینان را حاصل کنید که در تمریایی که انجام میدید، میتونید۲ مقالۀ کامل را طی این زمان بنویسید. هرگز بدون تمرین مقاله نویسی تحت این شرایط زمانی ، به جلسه آزمون نرید. بخاطر داشته باشید که: این بخش همیشه بخش اوله، می تونید روی اون حساب کنید.

بخش های استدلال کلامی آزمون GRE چقدر زمان می برد؟ ۶۰ دقیقه

هر بخش ۳۰ دقیقه بوده و ۲۰ سؤال دارد. بخش های وربال پشت سرهم نیستن، مگه اینکه بخش آزمایشی، بخش وربال باشه. من صرفا برای نشان دادن زمان کل، دو بخش وربال رو با هم در نظر گرفتم. بسیاری از دانشجویان بر سرزمان درک مطلب مشکل دارند. بنابراین، علی رغم اینکه زمان مشخصه، اما سر و کله زدن با این متون بلند باعث می شه بخش های وربال به اندازه ۴ ساعت، طولانی به نظر برسن.




بخش های استدلال ریاضی آزمون GRE چقدر زمان می برد؟ ۷۰ دقیقه

هر بخش ۳۵ دقیقه است. البته، خوشحال میشید اگه بشنوید که ۵ دقیقه هم اضافه تر وقت دارید. در اینجا نکاتی کلیدی در خصوص صرفه جویی در زمان با محاسبات جی آر ای، ارائه میکنم . اما به خاطر داشته باشید که ، دقت همیشه هدف اول شماست، بخصوص اگر هنوز زمان باقیست. برخلاف ماراتن، شما برای سریع تر رسیدن، افتخاراتی کسب نمی کنید.

بخش ازمایشی آزمون جی آر ای چقدر زمان می برد: ۳۰ یا ۳۵ دقیقه

ممکنه متوجه شده باشید که هر بخش ریاضی ، ۵ دقیقه طولانی تر از بخش وربال هست. بنابراین، اگر تا پایان بخش ریاضی برای بخش ازمایشی بمونید، انتظار میره که ۵ دقیقۀ دیگه هم تومرکز آزمون GRE بمونید.اگر در قسمت ریاضی خوب باشین، زمان کمتری نیاز دارید. گاهی، بخش آزمایشی، مشخص نیست و گاهی آزمون به شما می گوید که این یک بخش تحقیقاتی است. به شکلی عمل کنید که گویی تمامی بخش ها نمره دهی شده است، اگرچه میدانید که اینطور نیست. پیش گیری بهتر از درمان است.

زمان استراحت در آزمون جی آر ای چقدر است: ۱۰ دقیقه

نیازی نیست که الزاما استراحت کنید، اما برای کسب نمره بهتر – والبته سلامت خودتون - پیشنهاد می کنم که این زمان را استراحت کنید. همچنین، اگه به دلیل اینکه تمرکز شما معطوف به آزمون هستش ، از زمان استراحت خود استفاده نمی کنید، این نکته را به خاطر داشته باشید که فشار ناشی از دستشویی، که ممکن است در هر لحظه پیش بیاد، می تواند تمرکز شما را بر هم بزند.

صفحۀ قبول نمره در آزمون جی آر ای چقدر زمان لازم دارد: ۵ دقیقه

شما ۵ دقیقه زمان دارید که تصمیم بگیرید می خواهید نمره خود را قبول کنید یا خیر. اگرچه ممکن است در اینجا فشاری را متحمل شوید، اما حداقلش این است که کار را انجام داده اید! پس یک نفس راحت بکشید!

در کل  جی آر ای چقدر زمان می برد؟

  • زمان بررسی : ۱۰-۳۵ دقیقه
  • زمان واقعی تست: ۴ ساعت

بنابراین، از زمانیکه به مرکز آزمون پا میذارید تا لحظه ای که از اونجا خارج میشید، ۴ ساعت و نیم زمان می بره.ازانجا که سپری کردن این تست مشخصا کار طاقت فرساییه، حقیقتا توصیه می کنم که پیش از روز آزمون GRE، حد اقل چند تست تمرینی را انجام بدید تا بتواند شرایط ازمون را براتون شبیه سازی کنه. این بدین معناست که هیچ توقفی بین ۴ ساعت و نیم نداشته باشید. می توانید این کار را انجام دهید؟ (معلومه که می تونید)

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter