لغت هایی که معنی کل جمله را در GRE تغییر می دهند

لغت هایی که معنی کل جمله را در GRE تغییر می دهند

بذارید یه نگاه به یه تعدادی از مفید ترین کلمات بخش لغت GRE بندازیم. این کلمه ها به تنهایی اونقدر مهم به نظر نمیان ولی می تونن معنی کل یه جمله یا عبارت رو تغییر بدن. بذارید با این سوال GRE شروع کنیم:

Incensed, and perhaps spooked, by the implications of the bureau’s purportedly _______ inquisitions, the Hollywood film director shuttered his studios, suspended production of numerous projects, and decamped with his wife to Europe.

(A) suspicious

(B) benign

(C) risqué

(D) vainglorious

(E) orthodox

کلمه ای که به این جای خالی می خوره باید bureau’s inquisitions رو توصیف کنه. درباره ی این inquisition ها دیگه چی می دونیم؟ اینکه خیلی بد بودن، باعث شدن که مدیر از کشور فرارکنه- بنابرین ممکنه خطرناک یا شدید بوده باشن یا ممکن بوده چیزی رو فاش کنن.

با این همه، جواب درست سوال، کاری به هیچ کدوم از این توصیف ها نداره! جواب در واقع benign هست که به معنی 'بی ضرر'ـه. یه کم عجیبه! تازه، اگر این تفتیش ها ( inquisitions ) باعث شده که مدیر استودیوش و تعطیل کنه و بذاره از کشور بره، به هیج وجه نمیتونن 'بی ضرر' بوده باشن.

کلید فهمیدن این تضاد، یه کلمه ی دیگه تو همین جمله س. کلمه ایه که وقتی بار اول جمله رومی خونی، خیلی راحت می تونی نادیده ش بگیری. ( اگه پیداش کردی، یه آفرین به خودت بگو- ولی به خوندن ادامه بده) اون کلمه 'purportedly' هست.

این کلمه وکلمات دیگه ای از این دست، جزء مهم ترین لغات GRE هستن. اصولا معنی ش به claimed یا stated می خوره. ولی توی جمله در واقع معنی اون کلمه ای رو که داره توصیف میکنه کلا برمی گردونه. یه کارمند با سابقه گزینه ی خوبی برای استخدام کردنه، ولی یه کارمند که purportedly با سابقه س، کارمندیه که ادعا می کنه که با تجربه س ولی در واقع با تجربه نیست. یه غذای سالم عالیه، ولی وقتی می گیم یه غذا که purportedly سالمه، یعنی به نظر میاد سالم باشه ولی در واقع سالم نیست.

در سوالی که همین الان با هم حل کردیم، a purportedly benign investigation برمی گرده به investigation ـی که به هیچ وجه بی ضرر نیست. اداره ممکنه ادعا کرده باشه که تحقیق بی ضر بود_ اما درواقع خلاف این موضوع صدق می می کنه.





بیاید یه سوال دیگه شبیه همین و امتحان کنیم. این یه سوال Sentence Equivalence هست، بنابرین باید دو تا کلمه روانتخاب کنید که می تونن جای خالی روپر کنن.

The _______ adventurer, James Branson spends the majority of his autobiography trying to make his life sound like something out of an Indiana Jones movie, but in the end, according to some reviewers, it all comes off rather forced and unconvincing.

(A) hapless

(B) bold

(C) self-styled

(D) unlucky

(E) so-called

(F) intrepid

ممکنه James Branson فکر کنه یا ادعا کنه که یه ماجراجوئه. با این حال جمله روی تضاد بین چیزی که برنسون در زندگی نامه خودش می نویسه و چیزی که منتقدین از اون برداشت می کنن تمرکز کرده. با این اوصاف میشه گفت اون در واقع اصلا ماجراجو نیست! پس جوابهای درست self-styled و so-called هستن.

So-called هم مثل purportedly هست. مثلا یه so-called intellectual ، در واقع اصلا intellectual نیست! self-styled هم همین حالت وداره اما یه کمی پیچیده تر: یه self-styled intellectual کسیه که به غلط خودش رو یه intellectual می دونه، نه اینکه همه ی مردم این عقیده رو در مورد اون داشته باشن.

اینم چندتا کلمه ی دیگه که همین طوری هستن:

  • alleged
  • seeming
  • supposed
  • ostensible
  • putative

اینا کلماتی هستن که یادگیری شون برای GRE خیلی ارزشمنده. کلماتی مثل so-called و purportedly کلمه هایی هستن که میتونن بین درست جواب دادن یه سوال یا انتخاب جوابی که دقیقا متضاد گزینه ی درسته، تفاوت ایجاد کنن. فقط یادتون باشه که هر موقع این کلمات و دیدید، یعنی قراره معنی جمله برگرده. جواب درست ممکنه متضاد اونی باشه که در نگاه اول به نظرتون می رسه.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter