شش نکته برای آمادگی امتحان GRE

شش نکته برای آمادگی امتحان GRE

اول اینکه به خودتون انگیزه بدید

- تحقیق کنید درباره سه تا دانشگاهی که فکر میکنید برای شما بهترین هستن - حتما یک آزمون آزمایشی GRE رو تجربه کنید - برای خودتون یک تاریخ آزمون GRE مشخص کنید

با این سوال شروع کنید که آیا جی آر ای به درد شما خواهد خورد یا نه ؟ در صورت مثبت بودن پاسخ به چه نمره ای احتیاج دارید ؟ در بعضی از رشته ها کلا به نمره ی GRE شما اهمیتی داده نمیشه و بعضی های دیگه نمره ی خیلی بالایی از GRE می خوان. با این اوصاف ، تا وقتی پاسخ این سوالات رو ندید ، نمی تونید خودتون رو برای آزمون GRE آماده کنید. پس  حتما تحقیق کنید، از کجا معلوم ؟، شاید اصلا نیازی به نمره GRE نداشته باشید!

اگر نمره ای که در آزمون آزمایش GRE اخذ کردید بالا تر از نمره مورد نیاز شما بود که هیچ ، این خیلی عالیه! برید ثبت نام کنید و در امتحان اصلی  GREشرکت کنید و از زمانی که اضافی میارید برای انجام دیگر کارهای درخواستتون استفاده کنید.

اگه نیاز دارید که نمره تون شما افزایش پیدا کنه ، کاری که می تونه خیلی بهتون انگیزه بده، این هستش که همین الان ثبت نام کنید برای آزمون واقعی GRE   - یه تاریخ برای حدود 9 تا 12 هفته از زمان فعلی انتخاب کنید. ثبت نام رو به هیچ وجه به تعویق نندازید. حتما در این مورد به من اعتماد کنید. تا وقتی که یه deadline برای خودتون مشخص نکنید ، کتاب دستتون نمی گیرید. اگه قصد دارید وزن کم کنید یه تاریخ عروسی رو انتخاب کنید و تا اون موقع خودتون رو به وزن ایده آل برسونید!  مطمئن باشید که جواب میده!

واقع گرایانه به مساله نگاه کنید

هدف هایی رو مشخص کنید که عملی باشه و قابل اجرا اینکه تصمیم بگیرید 40 ساعت در هفته پیرامون GRE مطالعه داشته باشید قطعا عملی نیست و فشار آوردن بیش از حد به خودتون ، نتیجه ای جز در جا زدن به همراه نداره. اینکه قصد کنید نمره خوبی در امتحان GRE کسب کنید واقع بینانه هست اما تا وقتی این هدف رو به قسمت های کوچکتری که هرکدوم شامل یه اقدام می شه تقسیم نکنید (مثل تموم کردن یک فصل یا بخش در هر هفته)، هیچ وقت نمیتونید بهش دست پیدا کنید. اگه بخوایم با همون مثال وزن کم کردن توضیح بدیم : یه هدف واقع بینانه و دقیق مثل اینه که هفته ای سه بار حداقل بیست و پنج دقیقه ورزش کنید. اونوقت وزن شما پایین میاد.




همچنین،اطمینان داشته باشید هدفی که تعیین کرده ایددر کنترل خودتون هست  چون شما می تونید کاری که خودتون انجام می دید رو کنترل کنید نه کار دپارتمان پذیرش رو. بنابرین:

هدف های بد:

  • کسب نمره 170 کوانت و نمره 170 وربال در GRE ( هر دو غیر واقع بینانه هستن)
  • (بورسیه ی کامل Yale که قطعا تحت کنترل شما نیست)

اهداف خوب:

  • ساختن فلش کارت.
  • یادگیری کامل فصل معادلات درجه دوم با درست جواب دادن همه ی سوالات.
  • هر شب قبل از خواب 30 دقیقه مطالعه کنید.
  • جدول ضرب رو حفظ کنید و هر روز به اندازه 5 دقیقه از خودتون تست بگیرید.

برنامه ریزی کنید

اکثر بچه هایی که می گن انقدر گرفتار هستن که نمی تونن درس بخونن ، یا دارن به من دروغ می گن یا به خودشون. درسته سرشون شلوغه ولی چه مدت زمانی از اون روز رو برای Telegram یا تماشای instagram می کنن؟ دلیلی که باعث می شه خیلی از بچه ها نتونن کاری رو که میخوان ، انجام بدن اینه که برای GRE در برنامه ریزی ها جایی در نظر نگرفتن . بیاییم همین الان با مداد یا iCalendar برنامه ریزی رو شروع کنیم . برای ابتدا روزی 20 دقیقه رو انتخاب کرده و اون رو توی تقویم یادداشت کنید (بعد به 25 دقیقه، دو مرتبه در روز، و بعدها به بیشتر، افزایش بدید). اگر براش برنامه ریزی کنید، احتمال اینکه تلویزیون یا موبایل رو خاموش کرده و به مطالعه GRE بپردازید، 10 برابر بیشتره میشه.

حتما از کسی که میتونه شما رو راهنمایی کنه کمک بگیرید

آماده شدن برای آزمون GRE کاری نیست که تنهایی نتوان انجام داد اما با راهنمایی های یه معلم کار کشته و انگیزه گرفتن از اون خیلی راحتتر میتونید این کار رو انجام بدید. به همین دلیل برای یه دوره ی گروهی 9 هفته ای در آموزشگاه تخصصی زنگنه حتما اقدام کنید و یا یک معلم خصوصی بگیرید. درس خوندن با دوستانی که رویGRE کار میکنن رو فراموش نکنید ،جلساتی رو برنامه ریزی کنید و با هم درس بخونید. اگر اضطراب دارید؟ و یا تفاوت های خاصی در یادگیری دارید؟ از یه متخصص مشاوره بگیرید. خیلی از شاگردهای من کارهای منحصر بفردی رو به خاطر مشاوره گرفتن از روانشناس های حرفه ای انجام دادن، مشاوره هایی که نه تنها موجب گرفتن نمره بهتری در جی ار ای شد، بلکه آینده متفاوت و خوبی رو براشون رقم زده.

حالا دیگه با انرژی شروع کنید

یه بار دیگه از اول این لیست رو بخونید و چیزی رو که تا 5 دقیقه دیگه بتونید انجامش بدید پیدا کنید مثلا یه دانشگاه رو در گوگل جستجو کنید یا در کلاس آمادگی GRE موسسه زنگنه ثبت نام کنید یا تاریخی رو در تقویم برای جی آر ای معلوم کنید. تا این کار رو انجام ندادید و از پشت میز تون بلند نشید بجایی نمیرسید، بعضی موقع ها شروع کردن مساوی با موفقیته.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter