بخش Summarize written text در آزمون PTE

بخش Summarize written text در آزمون PTE

Summarize written text یه سوال رایتینگ جواب کوتاهه که توانایی شما برای فهم، تحلیل و ترکیب اطلاعات رو از یه متن ریدینگ و سپس خلاصه کردن نکات مهم و اصلی رو تو رایتینگ می‌سنجه. این سوال هر دو مهارت رایتینگ و ریدینگ شما رو مورد ارزیابی قرار میده.

نمره‌دهی در PTE

پاسخ شما برای Summarize written text بر اساس کیفیت نوشته‌ی شما و نوع ارائه‌ی نکات اصلی متن تو پاسخ‌تون ارزیابی میشه. نمره‌ی شما بر اساس 4 عامل شکل می‌گیره:

 محتوی: آیا پاسخ‌تون نکات اصلی متن رو خلاصه کرده؟

محتوی این‌گونه نمره‌گذاری میشه که آیا تمام نکات اصلی متن، بدون انحراف از هدف یا عنوان متن، توی متن رایتینگ اومده یا نه. اگه خلاصه‌ی شما از عنوان یا هدف متن منحرف بشه، شما هیچ نمره‌ای برای هیچ کدوم از این 4 عامل نمی‌گیرین. خلاصه‌ی شما نمره‌ی صفر رو می‌گیره. بهترین پاسخ‌ها به‌وضوح ایده‌ی اصلی و نکات پشتیبانی‌کننده‌ی ضروری رو خلاصه میکنه. این پاسخ‌ها بر عنوان تمرکز میکنن که شامل اطلاعات اصلی و نکات پشتیبانی‌کننده‌ی ضروریه.

 شکل: آیا پاسخ شما نیاز یه خلاصه‌‌ی تک‌جمله‌ای رو برآورده میکنه یا نه؟ 

اگه خلاصه‌ی شما کمتر از 5 کلمه یا بیش از 75 کلمه باشه، شما برای هر کدوم از این 4 عامل، هیچ نمره‌ای برای خلاصه‌تون نمی‌گیرین. خلاصه‌ی شما نمره‌ی صفر رو می‌گیره.

 گرامر: آیا پاسخ شما استفاده‌ی درست از گرامر رو نشون میده؟

گرامر این‌گونه نمره‌گذاری میشه که آیا ساختار اصلی جمله درسته یا نه. بهترین پاسخ‌ها معمولاً شامل یه Main Clause و یه Subordinate Clause هست.

 Vocabulary: 

آیا پاسخ شما انتخاب و استفاده‌ی درست و صحیح از کلمات رو نشون میده؟

Vocabulary بر اساس ارتباط با متن و مناسب بودنش توی یه محیط آکادمیک نمره‌گذاری میشه. استفاده‌ی به‌جا و درست از مترادف‌ها هم نمره داره. بهترین پاسخ‌ها از کلمات متن به‌درستی استفاده میکنن، فهم متن رو نشون میدن و از مترادف‌ها به‌درستی برای نشون دادن تنوع تو استفاده از زبان استفاده میکنن.

نمره‌گذاری نسبی برای Summarize written text به‌کار میره. هیچ نمره‌ای برای پاسخ ندادن یا یه پاسخ بی‌ربط دادن داده نمیشه.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

توصیف کننده ها در انشا آزمون SAT

توصیف کننده ها در انشا آزمون SAT

قانون ساده ای که در مورد توصیف کننده ها صادق است این است که توصیف کننده ها می بایست نزدیک ترین عبارت به اسم و یا عبارت مورد وصف خود باشند. در زبان انگلیسی، صفت، اسم را توصیف میکند و قید، صفت و فعل را توصیف میکند. ...

بیشتر بخوانید
آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTEیکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مثل IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. ...

بیشتر بخوانید
آزمون PTE  یکی از معتبرترین آزمون های زبان برای دریافت ویزای استرالیا است.

آزمون PTE یکی از معتبرترین آزمون های زبان برای دریافت ویزای استرالیا است.

در سال‌های اخیر، تعداد افرادی که برای گذراندن امتحان PTE آکادمیک ثبت‌نام کرده‌اند، 50% افزایش داشته است. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter