چون که استراتژی آمد، نود پی تی ای هم پیش ماست - بخش دوم

چون که استراتژی آمد، نود پی تی ای هم پیش ماست - بخش دوم

نحوه ی صحیح نگارش essay در رایتینگ پی تی ای

از گرامر برای پیدا کردن لینک بین ایده‌های یک جمله با جمله بعدی استفاده کنید. 

  • حروف تعریف (articles) را پیدا کنید. حرف تعریف «the» اغلب بار دومی که یک فاعل ذکر می‌شود به جای آن استفاده می‌شود. (برای مثال 1500 women >> the women / to assist >> the assistance).
  • دیگر کلمات ربطی (linking words) مثل ضمایر را پیدا کنید (برای مثال Mr. Roberts >> He)، همچنین this، these، she، it و ... . 
  • کلمات نشانه مثل «also» و «additionally» را پیدا کنید. آنها نشان می‌دهند که مثال یا دلیلی دیگر اضافه شده است. از جمله کلمات نشانه دیگر «however» و «but» هستند. آنها حاکی از تغییر یا مقایسه هستند.

ترتیب زمانی

به نشانه‌های زمان حال، گذشته و آینده یا به نشانه‌های مربوط به ترتیب مطرح شدن ایده‌ها دقت کنید. این نشانه‌ها همیشه حاضر نیستند ولی اغلب آنها را می‌بینید.

  • بعضی وقت‌ها کلمات ربطی مفیدی مثل «after that» و «finally» دیده می شوند. آنها پیدا کردن ترتیب را آسان می‌کند.
  • گاهی هم زمان‌ها می‌توانند نشان‌دهنده ترتیب صحیح باشند. برای مثال «was» و «were» نشانه‌های گذشته هستند. «will be» نشانه آینده است. «have» به همراه یک فعل (مثلاً have spread) نشان زمانی است که از گذشته شروع شده و تا حال ادامه داشته است. در مورد معنی کلی فکر کنید. اگر زمان‌های مختلفی وجود دارند در مورد نحوه سازماندهی کردن آنها فکر کنید. در زیر دو ساختار رایج مطرح می‌شوند.
  • شروع در گذشته – حرکت به جلو – پایان در حال
  • شروع در حال – رفتن به گذشته – برگشت به حال پایان در حال یا آینده

ساختار

در مورد ساختارهای ممکن فکر کنید.

  • اول با فاعل شروع کنید – بعد جزئیات، توضیح و/یا مثال اضافه کنید.
  • با فاعل شروع کنید – بعد جزئیات، یک عمل، جزئیات بیشتر و نتیجه عمل را اضافه کنید.
  • با یک جمله کلی شروع کنید – یک مسئله و یک راه حل را مطرح کنید.

آزمون و خطا

استفاده از استراتژی‌های بالا می‌تواند به شما کند که به آسانی جملات را مرتب کنید. در غیر این صورت می‌توانید از آزمون و خطا هم استفاده کنید. اول جمله مستقل را شناسایی کنید، بعد به دنبال جمله بعدی بگردید. جمله‌ای را امتحان کنید که فکر می‌کنید درست‌تر است. اگر درست نبود جمله دیگری را انتخاب کنید. اگر درست بود به دنبال جمله سوم بگردید. ممکن است ۱، ۲، ۳ و ۴ کاملاً درست به نظر برسند اما جمله ۵ با هیچ یک مطابقت نداشته باشد. در این صورت باید همه چیز را بررسی کنید. ببینید ۵ ممکن است کجا قرار بگیرد و بعد مجدداً آنها را مرتب کنید. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

توصیف کننده ها در انشا آزمون SAT

توصیف کننده ها در انشا آزمون SAT

قانون ساده ای که در مورد توصیف کننده ها صادق است این است که توصیف کننده ها می بایست نزدیک ترین عبارت به اسم و یا عبارت مورد وصف خود باشند. در زبان انگلیسی، صفت، اسم را توصیف میکند و قید، صفت و فعل را توصیف میکند. ...

بیشتر بخوانید
آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTEیکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مثل IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. ...

بیشتر بخوانید
به نمره ی 7 در رایتینگ فکر کنید!

به نمره ی 7 در رایتینگ فکر کنید!

نمونه زیراگر چه سعی بر آن بود که به سادگی هر چه تمام تر نوشته شود، به نظر به نمره 7 آیلتس دست پیدا میکند ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter