5 باور اشتباه که باعث می شود نمره ی پی تی ای پایین بگیرید

5 باور اشتباه که باعث می شود نمره ی پی تی ای پایین بگیرید

باورهای غلط، اغلب گمراه‌کننده هستند. همراه با بسیاری از نکات و ترفندها و مطالب عملی غیرمعتبر، باورهای غلط خاصی در مورد آزمونپی تی ای  وجود دارد که در اینترنت، دست به دست می‌چرخد. حدس بزنید این باورها چه چیزی هستند؟ احتمالاتی وجود دارد که شرکت‌کنندگان در آزمون پی تی ای، ممکن است آن‌ها را باور کنند و این ممکن است روی نمره‌ی آن‌ها تاثیر بگذارد.

نمونه: یک داوطلب آزمون پی تی ای در دستیابی به نمره‌ی خوب اسپیکینگ موفق نبوده است. وقتی دلیل آن از او پرسیده می‌شود، او می‌گوید که در جایی خوانده که برای کسب نمره‌ی خوب در آزمون، بهتر است 'از انواع لهجه‌ها برای کسب نمره‌ی بهتر در آزمون اسپیکینگ پی تی ای استفاده کنید' و او از این توصیه پیروی کرده است. در اینجا، داوطلب همه‌ی حقایق را نادیده می‌گیرد و همچنین نمی‌تواند بفهمد که آزمون پی تی ای، چگونه نمره‌گذاری می‌شود. در این مقاله، با پنج باور غلط پی تی ای آشنا می‌شوید که اگر می‌خواهید نمره‌ی بالایی در آزمون کسب کنید، باید از افتادن در دام آن‌ها جلوگیری کنید.

باور غلط 1. از Backspace استفاده نکنید. روی نمره‌ی پی تی ای شما تاثیر می‌گذارد

یکی از داوطلبان آزمون ادعا می‌کرد که استفاده از Backspace بر نمره‌ی او در بخش Summarize Written text تاثیرگذار بوده است، اما او باید درک کند که بدلیل غلط املایی و اشتباهات جزئی دیگری که مرتکب شده، ممکن است نمره‌ی پایینی بدست آورده باشد،استفاده از Backspace به‌هیچ عنوان با کسب نمره‌ی پایین مرتبط نیست و به هیچ‌وجه روی نمره‌ی پی تی ای شما تاثیر نمی‌گذارد.

باور غلط 2: از لهجه‌های مختلف استفاده کنید و نمره‌ی بهتری در پی تی ای بگیرید

متاسفانه، امتحان پی تی ای آکادمیک تنوع لهجه‌های شما را ارزیابی نمی‌کند. با این حال، شما نیاز به داشتن لحن طبیعی و حفظ سرعت متوسط هنگام صحبت کردن دارید، همچنین، کارشناسان پی تی ای پیشنهاد می‌کنند که نباید سعی کنید لهجه‌ها را جعل و تقلید کنید.




باور غلط 3: می‌توانید از چند تسک در پی تی ای صرف‌نظر کنید

وقتی کمبود وقت دارید، بهتر است از چند تسک چشم‌پوشی کنید. یعنی، از تسک‌هایی که نمره‌ی کمی دارند، صرف‌نظر کنید، خُب، قبل از پرداختن به این باور غلط یا حتی باور کردن آن، قالب آزمون پی تی ای را به‌یاد بیاورید. تسک‌های آزمون پی تی ای به‌شکلی طراحی شده‌اند که نمره‌ی یک تسک، بر روی نمره‌ی یک یا چند تسک دیگر اثر می‌گذارد.برای مثال، پس از تکمیل سه بخش نخست آزمون، زمان کمتری برای بخش Listening باقی می‌ماند و شما تصمیم می‌گیرید Text Summarize Spoken را نادیده بگیرید. در صورت چشم‌پوشی از آن، نمرات بخش لیسنینگ و رایتینگ را از دست می‌دهید. حتی به چشم‌پوشی از تسک‌ها نیز فکر نکنید. در عوض، روی یادگیری نکات و ترفندهای پی تی ای که به شما کمک می‌کند یاد بگیرید چگونه می‌توانید زمان را در امتحان خود مدیریت کنید، کار کنید.

باور غلط 4: از کلمات دشوار در بخش Read Aloud آزمون پی تی ای پرهیز کنید

یک باور غلط و مشهور درباره‌ی Read Aloud، از شما می‌خواهد از کلماتی که تلفظ آن‌ها چالش‌برانگیز است، استفاده نکنید زیرا ممکن است در تلفظ آن کلمات، دچار اشتباه شوید، اما اگر این حرف را باور کنید، این واقعیت را نادیده گرفته‌اید که تسک Read Aloud، روانی گفتار شما را ارزیابی می‌کند و شما همچنین باید برای محتوا نیز نمره بگیرید. اگر سعی کنید کلمات چالش‌برانگیز را حذف کنید، ممکن است نتوانید محتوای صحیح خود را بیان کنید و همچنین کلمات کلیدی و مهم را نیز از دست می‌دهید.

باور غلط 5: انتخاب همه‌ی گزینه‌ها، Multiple-choice وChoose Multiple Answer باعث موفقیت در پی تی ای است

طبق این باور غلط، هنگام پاسخ دادن به سوالات، اگر نسبت به گزینه‌ی صحیح مطمئن نیستید، Multiple-choice و Choose Multiple Answer را انتخاب کنید، اما انتخاب گزینه‌های اشتباه بر نمرات شما تاثیر می‌گذارد، زیرا در این تسک، برای پاسخ نادرست، نمره‌ی منفی وجود دارد. اگر در مورد جواب مطمئن نیستید، بهتر است به آن جواب ندهید.

موفقیت در آزمون پی تی ای

این باورهای غلط اگر یک داوطلب پی تی ای به آن اعتقاد داشته باشد، می‌تواند خطرناک باشد.داوطلبانی که برای بار اول در آزمون شرکت می‌کنند، با توجه به کمبود تجربه و دانش، به شکل ‌ویژه‌ای در خطر افتادن در دام این اشتباهات هستند. برای جلوگیری از این موضوع، باید راهنمایی‌های تخصصی بگیرید که به شما کمک می‌کند واقعیت را از باورهای غلط تمیز دهید. داشتن یک مربی در کنار خود، به شما کمک می‌کند نکات و ترفندهای پی تی ای زیادی را بیاموزید و این مطمئناً می‌تواند به شما کمک کند نمره‌ی مورد نظر خود را بدست آورید.

شما می‌توانید از یک پلتفورم حرفه‌ای استفاده کنید که با ارائه‌ی تمرین‌های آزمایشی زیاد و نمونه سوالات، به شما کمک‌های شایان‌توجهی می‌کند. برای بهبود واژگان خود، می‌توانید از برنامه‌ی پی تی ای Tutorials Mobile کمک بگیرید که به شما این امکان را می‌دهد که از کلمات معمول و زیاد استفاده شده بهره‌مند شوید. همچنین، با مراجعه به فیلم‌های مفید و وبلاگ‌های آموزنده، تکنیک‌های مدیریت زمان را بیاموزید. هرچه بیشتر یاد بگیرید، سریع‌تر می‌توانید این باورهای غلط را شناسایی کرده و دلیل آن را درک کنید. اجتناب از آن‌ها با تمرین زیاد آسان می‌شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTEیکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مثل IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. ...

بیشتر بخوانید
آزمون PTE  یکی از معتبرترین آزمون های زبان برای دریافت ویزای استرالیا است.

آزمون PTE یکی از معتبرترین آزمون های زبان برای دریافت ویزای استرالیا است.

در سال‌های اخیر، تعداد افرادی که برای گذراندن امتحان PTE آکادمیک ثبت‌نام کرده‌اند، 50% افزایش داشته است. ...

بیشتر بخوانید
محاسبه ی نمره در آزمون PTE به چه صورت است

محاسبه ی نمره در آزمون PTE به چه صورت است

تمام آیتم‌های آزمون PTE آکادمیک با استفاده از سیستم نمره‌دهی خودکار و توسط کامپیوتر تصحیح می‌شوند. برای برخی آیتم‌ها، نمره فقط بر اساس صحت و درستی جواب داده میشود، در حالیکه در برخی آیتم‌های دیگه بر اساس درست بودن جواب، فرم یا نحوه ی پاسخگویی و کیفیت پاسخ ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter