یه نمره‌ی تافل خوب چه نمره‌ایه

یه نمره‌ی تافل خوب چه نمره‌ایه

این راهنما هر آن‌چیزی رو که باید درباره‌ی یه نمره‌ی تافل 'خوب' بدونین، بهتون توضیح میده. ما اول بررسی می‌کنیم نمرات تافل عالی، خوب و ضعیف چه نمراتی هستن. بعد، گام‌های لازم برای رسیدن به نمرات تافل خوب برای مدارس مورد علاقه‌تون و همچنین جاییکه باید این اطلاعات رو پیدا کنین، بررسی می‌کنیم. در آخر هم گام‌های بعدی برای رسیدن به نمره‌ی هدف‌تون تو تافل رو مشخص می‌کنیم. برای آگاهی از مطالبی که باید بدونین، تمام بخش های این راهنما رو بخونین.

در مقایسه با داوطلبای دیگه، یه نمره‌ی TOEFL خوب چه نمره‌ایه؟

ابتدا نگاهی به یه نمره‌ی تافل 'خوب' در مقایسه با نمرات داوطلبای دیگه میندازیم. تافل iBT (نسخه‌ی کامپیوتری تافل که اکثر افراد تو اون شرکت می‌کنن) دارای 4 بخشه: ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ. هر کدوم از این بخش‌ها بین 30-0 نمره‌گذاری میشن، پس نمره‌ی کل تافل شما می‌تونه از 0 تا 120 باشه. این راهنما عمدتاً بر روی نمرات تافل iBT تمرکز میکنه، اگرچه سایت‌های لینک شده تو اینجا نمرات تافل PBT رو هم دادن. روش پیدا کردن نمره‌ی 'خوب' تافل برای هر دو نسخه‌ی امتحان یکسانه.

ETS، سازمان طراحی و اجراکننده‌ی تافل، اطلاعات رو بر اساس عملکرد داوطلبا جمع‌آوری میکنه. اطلاعات جدول زیر از افرادی گرفته شده که در سال 2018، تو امتحان تافل شرکت کردن. این جدول از Percentiles برای مشخص کردن نمرات تافل 'عالی'، 'خوب' یا 'ضعیف' برای هر بخش و همچنین برای نمرات کل تافل استفاده میکنه.

دقت کنین که برای دستیابی به Percentiles درست، متوسط نمرات باید گرفته بشه. یعنی این جدول دارای چند نمره‌ی اعشاریه، در حالی که تافل حقیقی فقط از اعداد صحیح برای نمره‌دهی استفاده میکنه.

Percentiles نمره‌ای تافل داوطلبا در سال 2018
total scorewritingspeakinglisteningreadinggrade
9824.523.52626(great (top 25%
8421.52121.521.5(good (average
6418.518.51616.5(poor (lowest 25%

از این جدول، می‌تونیم ببینیم که 'یه نمره‌ی خوب، نمره‌ی متوسطیه که داوطلبای شرکت‌کننده تو تافل بدست آوردن. در سال 2018، نمره‌ی خوب (متوسط) تو تافل نمره‌ی 84 بوده. اگه به نمره‌ی 'عالی' می‌رسیدین، یعنی از سه چهارم افرادی که تو تافل شرکت کرده بودن، نمره‌ی بهتری بدست آورده بودین. تو بخش‌های بعد، مشخص می‌کنیم آیا این نمرات اونقدر خوب هستن که شما رو به مدارس مورد نظرتون برسونن یا نه. نمرات ضعیف نشون‌دهنده‌ی یک چهارم انتهایی نمرات داوطلبای تافل تو سال 2018 هست. گرفتن نمره تو این محدوده خوب نیست. با این حال، این خود به خود به این معنی نیست که شما نمی‌تونین وارد هیچ مدرسه‌ای بشین. حالا با نمرات متوسط تمام افرادی که تو امتحان تافل سال 2018 شرکت کردن، آشنا شدین. تعریف نمره‌ی تافل 'خوب' می‌تونه هر نمره‌ای بالای نمره‌ی متوسط باشه. با این حال، این تعریف اهداف شخصی شما و مدارسی که میخواین وارد بشین رو در بر نمی‌گیره. برای آگاهی از نمره‌ی هدف تافل‌تون، شما به تعریف شخصی‌تری از نمره‌ی 'خوب' نیاز دارین.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter