میانگین نمرات آزمون TOEFL چند است؟

میانگین نمرات آزمون TOEFL چند است؟

میانگین نمرات آزمون تافل با جنسیت، سطح تحصیلات و هدف از آزمون دانشجو ربط وثیقی دارد

ممکن است ندانید که میانگین نمره آزمون TOEFL چند است؟. چگونه نمرۀ تافل شما قراراست با عملکرد دیگر شرکت کنندگان آزمون تافل مقایسه شود.

سرویس سنجش تحصیلی، داده های رسمی مربوط به میانگین نمرات آزمون تافل را نزد خود نگه می دارد. آنها هر ساله گزارشی در خصوص میانگین های آزمون TOEFL ارائه می کنند. جدیدترینگزارش آنها خلاصه ایست از داده های مربوط به تست و نمره در سال ۲۰۱۵ برای آزمون تافل. این گزارش، میانگین نمره برای تمامی شرکت کنندگان TOEFL را ارائه می دهد. درسال ۲۰۱۵، میانگین کل برای نمره آزمون تافل، ۸۱ بود.

داده های سرویس سنجش تحصیلی همچنین شامل نمرات میانگین آزمون TOEFL بر اساس سطح تحصیلات، هدف از آزمون، جنسیت، زبان مادری، و کشور، یود. تمامی این ارقام

مختلف می توانند به شما در دانستن اینکه نسبت به شرکت کنندگان دیگر، چه عملکردی دارید، کمک کنند. در زیر، برخی از اطلاعات مهمی که ازاین گزارش استخراج کرده ام را برای شما ارائه می دهم.  

میانگین نمره آزمون TOEFL بر اساس سطح تحصیلات و هدف از آزمون :

سطح تحصیلاتی که یک شرکت کننده آزمون TOEFL دارد و هدف وی از شرکت در آزمون، ارتباط تنگاتنگی باهم دارند. اگر شرکت کنندۀ آزمون TOEFL ، دبیرستانی باشد، احتمالا برای ورود به دوره کارشناسی، در آزمون TOEFL  شرکت می کند. اگر شرکت کننده آزمون تافل، برخی از کلاس های مقطع کارشناسی را به اتمام رسانده باشد، برای ورود به دانشکده تحصیلات تکمیلی، این فرصت خوبی است برای شرکت در آزمون TOEFL زیرا به نمره آن نیاز دارند. فارغ التحصیلان کارشناسی معمولا برای ورود به دوره ارشد یا گرفتن مدرک حرفه ای، به TOEFL نیاز دارند. و البته مثال هایی از این دست. با توجه به این مسئله، اکنون اطلاعات گزارش سال ۲۰۱۵ سرویس سنجش تحصیلی را برای میانگین نمرات آزمون TOEFL بر اساس سطح تحصیلات و دلیل شرکت در آزمون،ارائه می دهیم:

  • دانش آموزان دبیرستانی: ۷۱
  • دانشجویان سال دوم کالج: ۷۳
  • دانشجویان کارشناسی: ۷۹
  • دانشجویان ارشد: ۸۵
  • متقاضیان برای دوره های زبان انگلیسی (نظیر برنامه های فشرده زبان انگلیسی): ۷۸
  • متقاضیان مدارک حرفه ای: ۸۴
  • متقاضیانی که به دلایل کاری به نمره تافل نیاز دارند: ۸۳
  • متقاضیان مهاجرت: ۸۴
  • افرادی که از نمره تافل برای اهداف دیگری استفاده می کنند: ۸۴

میانگین نمره تافل بر اساس جنسیت:

در سال ۲۰۱۵، شرکت کنندگان خانم به طور میانگین نمره ۸۲ را در آزمون TOEFL دریافت کردند، درحالیکه آقایان نمره ۸۰ را دریافت کردند. سرویس سنجش تحصیلی این اعداد را حتی طبقهبندی بیشتری کرده است، بدین صورت که میانگین نمرات بانوان و آقایان را بر اساس سطح تحصیلات و هدف از آزمون، نیز ارائه کرده است. بر اساس این اطلاعات، بانوان و آقایانی که برای کالجتحصیلات تکمیلی متقاضی بودند هر دو نمره میانگین یکسانی داشتند (۸۵). و تفاوت نمره ای در نمرات خانم ها و آقایان جوان، بیشتر مشهود بود. دختران و زنان جوانی که برای تحصیل در مقطعدبیرستان و کارشناسی متقاضی بودند، نسبت به همتایان جنس مخالف، ۳ نمره بالاتر بودند.

میانگین نمره تافل برای بر اساس دانشگاه/دانشکده ها:

قطعا، دانستن اینکه نمره شما در مقایسه با طیف گسترده ای از شرکت کنندگان در چه جایگاهی قرار دارد، می تواند برای شما مفید باشد. میانگین نمرۀ TOEFL در یکی از حوره های دیگر نیز می تواندبرای شما جالب باشد : میانگین نمره TOEFL برای متقاضیان به کالج های تحصیلات تکمیلیِ مد نظر شما.

میانگین نمره آزمون تافل برای متقاضیان، همیشه در وبسایت دانشگاه قرار داده نمی شود. اما تقریبا هر دانشگاهی اطلاعات مربوط به میانگین نمرات دانشجویان پذیرفته شده را نزد خود نگه می دارد. اگربخواهید بدانید که در میان متقاضیان بین المللی ، شما چه جایگاهی دارید ، به دانشگاه هایی که برای انها درخواست داده اید مراجعه کنید. این اطلاعات می تواند بسیار مفید باشد و می تواند در هدفشما برای رقابت نمره ای، کمک کننده باشد.

میانگین نمرات آزمون TOEFL بر اساس زبان مادری و کشور زادگاه:

گزارش سال ۲۰۱۵ سرویس سنجش تحصیلی همچنین نگاهی داشته به میانگین نمره آزمون  تافل بر اساس زبان مادری و کشور زادگاه. این داده ها بسیار جالب است و بیانگر چیزهایی است که میتواند یک کشور یا زبان را، به عنوان گروهی قوی یا ضعیف در آزمون تافل نشان دهد. در پُست بعدی در خصوص این موضوع، امارهای اصلی در خصوص زبان مادری و کشور زادگاه را دراختیارتان خواهم گذاشت. در پُست سوم از این سری مجموعه نیز، داده های مربوط به گروه های ملیتی و زبانی را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهم داد و نگاهی خواهم داشت به عوامل اثر گذار برنمرات TOEFL در سرتاسر دنیا.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter