سؤال قسمت دومِ بخش Writing TOEFL

سؤال قسمت دومِ بخش Writing TOEFL

دفعۀ آخر، با ارائه نمونه ای از قسمت Writing مستقل TOEFL، به شما  نشان دادم که چگونه از گزاره های شرطی «اگر» (if) استفاده کنید. امروز، نمونه پاسخ کاملی را برای شما ارائه خواهم داد.

مجددا در اینجا سؤالِ قسمت دومِ بخش  که قبلا به شما ارائه شده بود را داریم.

• آیا با گزاره زیر موافقید یا مخالف؟ اینترنت باعث می شود که افراد کمتر از گذشته با یکدیگر در تعامل باشند. از دلایل مشخصی برای توجیه پاسخ خود استفاده کنید.

اکنون، پاسخی را ارائه می دهیم که در آن از گزارۀ شرطی ‹اگر› استفاده شده است (کلمه شرطی ‹اگر› بصورت بولد نوشته شده است).

در این مثال، تصمیم گرفته موضع موافق را داشته باشم.

یک نمونه پاسخ به بخش Writing منسجمِ TOEFL:

فناوری اینترنت، انقلابی در شیوه زندگی ما ایجاد کرده است. اکنون ما بیش از هر زمان دیگری رسانه ها و اطلاعات فراوانی را در دست داریم. توانایی جستجوی اطلاعات، تماشای هر اجرای تلویزیونی یا گوش دادن به هر نوع موسیقی از منزل و با راحتی هر چه تمام تر، معایبی را نیز به همراه دارد.  من با این اندیشه که اینترنت باعث می شود افراد کمتر اجتماعی باشند، موافق هستم. 

یکی از دلایکی که اینترنت باعث می شود ما تعامل کمتری با دیگران داشته باشیم اینست که بسیاری از مکان های گردهمایی های عمومی را منسوخ کرده، در حالیکه کتابخانه ها روزی مکانی شهره برای رویدادهای گروهی بودند.  اما نکته اینجاست که اگر اعضای جامعه بتوانند تمامی کتاب ها را به صورت PDF به صورت آنلاین پیدا کنند، دیگر همانند قبل در کتابخانه ها با یکدیگر در تعامل نخواهند بود.  مدارس و محل کار نیز به سمت اینترنت سوق پیدا کرده اند. این باعث می شود که افراد،  تعاملات انسانیِ خود و روابطی که به طور معمول در کلاس و در محیط کار دارند را از دست بدهند.

Some could argue that the Internet allows people to meet and interact electronically. But this is still less social than non-Internet meetings. If people stay at home and use the Internet to try to find a date for instance, they no longer look for love in truly social environments, like coffee shop or public park. Also, if most of your interactions with your friends are online, you don’t get to hear your friends’ voices or see their faces nearly as often.

Ultimately, the Internet leads people to isolate themselves from others, staying at home instead of going out. Moreover, human interaction on the Internet is not as personal as face-to-face meetings between people. The Internet has some benefits, but it really does cause us to be less social

برخی می توانند اینگونه استدلال کنند که اینترنت به افراد امکان ملاقات و تعامل الکترونیکی را میدهد، اما این نوع دیدارها در مقایسه با دیدارهای غیر اینترنتی از ماهیت اجتماعی کمتری برخورداند.  اگر افراد در خانه بمانند و از اینترنت برای ملاقات استفاده کنند، دیگر به دنبال عشق در محیط های اجتماعی واقعی نظیر پارک و کافی شاپ، نخواهند بود.همچنین، اگر اکثر تعاملات شما با دوستانتان به صورت انلاین باشد، زود به زود صدای دوستان را نخواهید شنید و چهره آنها را نمی بینید.در نهایت، اینترنت باعث می شود افراد خود را از دیگران جدا کنند و به جای بیرون رفتن، در خانه بمانند.  علاوه براین، تعامل انسان از طریق اینترنت به اندازۀ دیدارها حض ندارد.  اینترنت البته مزایایی نیز دارد، اما حقیقتا باعث کمتر اجتماعی بودن ما می شود. 

سخن آخر:

اغلب، گرفتن یک موضع در خصوص مسئله مطرح شده در بخش Writing منسجمِ TOEFL، تماما نشان دادن علت و معلول است. شما می خواهید مشکل –یا چیزهای خوبی- که با انواع  رفتارها یا محرک های اجتماعی ایجاد می شوند را نشان دهید. در مقاله فوق، من اثرات بد اجتماعی که همگی یک دلیل دارند (اینترنت) را بیان کردم.من غالبا از گزاره های شرطی ‹اگر›  در Writing خود استفاده کردم. اما در نتیجه گیری، من تمامی گزاره های شرطی ‹اگر› را به شکل متفاوتی بیان کردم. بجای استفاده از ساختار ‹اگر ... بنابراین ....›، من با گفتن ‹اینترنت باعث می شود افراد خود را از دیگران جدا کنند› ، علت و معلول خود را بیان کردم. این گزاره ایست شرطی بدون استفاده مستقیم از گزارۀ شرطی ‹اگر› و دقیقا همان معنیِ ‹اگر افراد از اینترنت استفاده کنند، خود را از دیگران جدا خواهند کرد›.

همانطور که نوشتن علت و معلول در بخش Writing مستقل TOEFLرا تمرین می کنید، باید به شیوه های بیان علت و معلول های خود با و بدون استفاده از گزاره شرطی ‹اگر› نیز فکر کنید.  تنوع دستوری باعث می شود اندیشه های شما جذابیت بیشتری پیدا کند، و نمره شما بالاتر رود.  بند های شرطی ‹اگر›، یکی از راحت ترین اشکال گرامری برای بیان علت و معلول اند.  بنابراین می توانید به عنوان نقطه شروع برای ایجاد گزاره های علت و معلولی در انگلیسی، از آن استفاده کنید.  سپس، برخی از گزارهای شرطی ‹اگر› را با به شکلی دیگر بیان کنید  تا بدین طریق علت و معلول های خود را به طرقی دیگر توضیح دهید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter