چگونه نمره TOEFL خود را پیش بینی کنید: محاسبه ریاضی

چگونه نمره TOEFL خود را پیش بینی کنید: محاسبه ریاضی

برای پیش بینی نمره TOEFL، باید تست های تمرینی زیادی انجام دهید. همچنین باید عملکرد تمرینی خود را بر اساس مقیاس ۳۰ امتیازی TOEFL، ارزیابی کنید.

چگونه نمره TOEFL خود را پیش بینی کنید، مرحله ۱:

مشخص کنید که چه امتیازی از هر بخش از آزمون TOEFL کسب می کنید. برای دادن نمرات تمرینی تافل به خود و پیش بینی نمره واقعی خود در آزمون تافل، در ابتدا باید مشخص کنید که چه امتیازی از هر بخش از آزمون تافل کسب می کنید. هر زمان که بخش Listening TOEFL یا درک مطلب تمرینی را به اتمام رساندید، تعداد امتیازاتی که کسب کرده اید را محاسبه کنید.

البته این کار به راحتی بررسی پاسخ نامه نیست. همچنین باید بدانید که هر سؤال چه نمره ای دارد و اینکه آیا نمره نسبی سؤالاتی که بیش از یک نمره دارند را کسب کرده اید یا خیر. برای بخش Writing و Speaking تافل، باید نمره خود برای هر بخش را بر اساس دستورالعمل ارائه شده، محاسبه کنید. برخی از افراد از دستوالعمل های رسمی Speaking تافل یا راهنماهای نمره دهی Writing تافل استفاده می کنند. برای اکثر افراد، نمره دادن به خود کار دشواریست، در واقع راهی نه چندان مطمئن برای محاسبه نمرات بخش Writing و Speaking است. بهتر است برای نمره دهی به بخش Listening و Speaking، جهت گرفتن بازخورد به سراغ فرد دیگری بروید. معمولا، این نوع بازخورد از مدرس TOEFL درخواست می شود، اما گاهی می توان از منابع دیگر هم برای نمره دهی کمک گرفت. 

چگونه نمره TOEFL خود را پیش بینی کنید، مرحله ۲:

تبدلی نمره امتیازی به نمره درصدی هر نمره امتیازی می تواند به نمره درصدی تبدیل شود. برای اینکه بدانید چطور این کار را انجام دهید بیایید نگاهی بیاندازیم به نمرات فرضی برای بخش های تافل تمرینی. نمره 40 از 48 برای بخش Reading و درک مطلب، برابر است با نمره 83 درصد. نمره 39 از 47 برای بخش Listening ، برابر است با نمره 83٪. در بخش Speaking تافل، میانگین نمره 3.67 از 4، برابر است با 92٪. در نهایت، نمره کل 4 از 5 در تافل، برابر است با نمره 80٪.

چگونه نمره TOEFL خود را پیش بینی کنید، مرحله ۳:

نمره درصدی خود را به نمره مقیاسی تافل تبدیل کنید. هر بخش تافل، تعداد مختلفی سؤال و تعداد امتیازات مختلفی دارد. اما در گزارش نهایی نمره، تمامی هر 4 بخش بر اساس مقیاس 0 تا 30، ارزیابی می شوند. بنابراین، نمره درصدی خود در آزمون تمرینی تافل را به درصدی از 30 تبدیل کنید. این ایده خوبیست برای اینکه در یابید نمره واقعی شما چه خواهد بود. در مثال های فوق، 83 درصد از 30، شما را به نمره 25 در بخش Listening و درک مطلب تافل، می رساند. نمره 92٪ در بخش Speaking، شما را به نمره 28 می رساند. و 80٪ در بخش Writing  شما را به نمره 24 می رساند. میانگین تمامی این اعداد را بر 4 تقسیم کنید، سپس نمره کل شما بدست می آید. جمع اعداد 25+25+28+24 برابر است با 102، و 102 تقسیم بر 2، برابر است با 25.5 و بنابراین 25.5 به عدد 26 گرد می شود و نمره تافل تمرینی شما خواهد بود.

چگونه نمره تافل خود را پیش بینی کنید، مرحله ۴:

چندین تست تمرینی انجام دهید و میانگینی از نمرات کل آنها بگیرید دقیقترین مولفه برای نمره تافل، عملکرد شما در چندین تست کامل و مختلف است. (ترجیحا باید از آزمون های تمرینی رسمی تافل در سرویس سنجش تحصیلی، استفاده کنید). فرض می کنیم شما 5 آزمون تمرینی تافل را انجام دادی و این نمرات را کسب کردید: 26، 24، 27، 25، 24. تمامی این منمرات را باهم جمع بزنید که می شود 126. 126 را بر 5 تقسیم کنید، که می شود 25.2 عدد مربوطه را گرد کنید، که می شود 25. اکنون می توانید منطقا پیش بینی کنید که نمره TOEFL شما حدودا 25 خواهد بود. اگر این نمره کمتر از نمره ایست که انتظار دارید، تست های تمرینی بیشتری انجام دهید و مجددا میانگین گیری کنید و دوباره نمره خود را پیش بینی کنید. استفاده از روش ریاضی برای بخش های مختلف TOEFL هر بخش از تافل دارای امتیازات کلِ متفاوتی است و روش مختلفی برای محاسبه نمره خام هر بخش وجود دارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter