چگونه تاریخ آزمون تافل را تغییر دهم؟ هزینه تغییر تاریخ؟ نحوه تصحیح تافل؟

چگونه تاریخ آزمون تافل را تغییر دهم؟ هزینه تغییر تاریخ؟ نحوه تصحیح تافل؟

فرمت امتحان تافل

فرمت امنحان تافل
مهارتتعداد سوالاتمدت زمان پاسخگویی (دقیقه)توضیح
ریدینگ
30 تا 4054 تا 72خواندن متن و پاسخ به سوالات
لیسنینگ
28 تا 39
41 تا 57
پاسخ به سوالات درباره لکچری کوتاه یا بحثی کلاسی
استراحت
-10-
اسپیکینگ
4 بخش
17صحبت درباره ی موضوعی آشنا. صحبت در مورد یک موضوع پس از شنیدن صحبتی کوتاه یا خواندن متنی کوتاه در مورد آن
رایتینگ
2 بخش50خواندن یک متن، گوش دادن به یک صحبت مرتبط با متن و نوشتن پاسخ- نگارش انشا

هزینه ثبت نام امتحان تافل

هزینه ی شرکت در آزمون تافل 255 دلار آمریکا است و اگر ثبت نام شما با تاخیر صورت بگیرد لازم است 285 دلار پرداخت کنید. نمرات شما به طور رایگان برای چهار دانشگاه در صورت انتخاب شما ارسال می شود و اگر بخواهید نمره خود را برای دانشگاه های دیگر ارسال کنید، به ازای هر دانشگاه باید مبلغ 30 دلار پرداخت کنید.

تغییر یا لغو ثبت نام امتحان تافل iBT

اگر نیازبه تغییر تاریخ یا لغو ثبت نام خود دارید، تا 4 روز کامل قبل از تاریخ آزمون TOEFL خود وقت دارید. به عنوان مثال، اگر آزمون تافل شما در روز شنبه باشد، باید سه شنبه برای لغو یا تغییرتاریخ اقدام کنید. هزینه تغییر تاریخ 60 دلار است و قبل از اینکه برای تاریخ جدید ثبت نام کنید باید پرداخت شود.

شما فقط می توانید با یکی از روش های زیر در ثبت نام خود تغییر تاریخ داده یا آن را لغو کنید:

  • آنلاین: به حساب کاربری تافل iBT خود وارد شوید، بر روی «(View Orders)» روی صفحه اصلی خود کلیک کنید، سپس روی « Modify » یا
  • «cancel» در صفحه خلاصه سفارش کلیک کنید.
  • تلفنی: شماره ثبت نام و نام کامل خود را که در هنگام ثبت نام ذکر کرده اید، وارد کنید. در امریکا یا کانادا با این شماره ها تماس بگیرید 1-443-751-4862 یا 1-800-468-6335 در مکان های دیگر، با مرکز ثبت نام منطقه ای خود تماس بگیرید.

توجه: شما نمی توانید از طریق پست الکترونیکی، یا حضور در مرکز آزمون برای تغییر تاریخ یا لغو آزمون اقدام کنید.

چگونه هزینه ثبت نام امتحان تافل را پس بگیرم؟

اگر قبل از مهلت 4 روزه ثبت نام خود را لغو کنید، نیمی از هزینه آزمون اصلی شما پرداخت می شود. هیچ هزینه بازپرداختی برای سایر خدمات ارائه نشده است. بازپرداختها به دلار امریکا انجام شده و شامل مالیات قابل اجرا است. بازپرداخت نقدی قابل انجام نیست. اگر با کارت اعتباری / بانکی یا چک الکترونیکی پرداخت کرده اید، بازپرداخت به کارت اعتباری / بانکی اصلی یا حساب بانکی مورد استفاده شما پرداخت می شود. اگر با چک شخصی بانکی داخلی در ایالات متحده پرداخت کرده اید، باید هشت هفته برای انجام این فرایند صبر کنید. اگر پرداخت در بودجه های غیر ایالات متحده در بانکی خارج از ایالات متحده انجام می شود، باید 12 هفته صبر کنید.

در چه صورتی هزینه ثبت نام امتحان تافل عودت داده نمیشود؟

اگر مراحل ثبت نام به طور مناسب طی نشده باشند و یا اگر مدارک شناسایی مورد نیاز در مرکز تست ارائه نشده باشد

نمرات آزمون تافل iBT ازچند و بر اساس چه مهارتهایی محاسبه میشود؟

نمرات شما بر اساس عملکرد شما در پاسخ دهی به سوالات آزمون استوار است. شما باید حداقل 1 سوال را در بخش reading و listening پاسخ دهید، حداقل 1 writing بنویسید و حداقل 1 task در بخش speaking را تکمیل کنید تا نمره رسمی دریافت کنید. برای آزمون تافل iBT که از طریق اینترنت برگزار می شود، نمراتی در 4 بخش و یک نمره کل دریافت خواهید کرد: بخش reading (امتیاز: 0-30) بخش listening (نمره از 0-30) بخش speaking (امتیاز: 0-30) بخش writing (امتیاز: 0-30) کل امتیاز (0-120) علاوه بر نمرات شما، گزارش نمره شرکت کننده که به شما داده می شود نیز شامل بازخوردی از سطح عملکرد شما و توصیف نوع task هایی ست که شرکت کنندگان در محدوده نمره گزارش شده می توانند به طور معمول انجام دهند. قبولی یا ردی در نمره تافل مطرح نیست؛ موسسات و واحدهای آموزش عالی بطور جداگانه نمره ی مورد قبول خود را تعیین می کنند. نمرات تافل به مدت 2 سال پس از تاریخ آزمون معتبر است و هیچ محدودیتی برای تعداد دفعاتی که می توانید در آزمون شرکت کنید وجود ندارد، اما نمی توانید بیش از یک بار در یک دوره 12 روزه در آن شرکت کنید. اگر شما در حال حاضر برای یک آزمون ثبت نام کرده اید، نمی توانید ظرف 12 روز از تاریخ آزمون فعلی خود، برای آزمون دیگری ثبت نام کنید.

نحوه ی تصحیح شدن امتحان تافل

ETS با استفاده از هر دو روش انسانی و روش های اتوماتیک تصحیح، تصویری کامل و دقیق از توانایی شرکت کننده ارائه می دهد. در حالی که مدل های تصحیح اتوماتیک دارای مزایایی هستند، موثر بودنِ پاسخ های زبانی و مناسب بودن محتوای آن را اندازه گیری نمی کنند. برای اینکه ویژگی ها در ابعاد وسیع تر، از قبیل کیفیت ایده ها و محتوا و همچنین فرم در نظر گرفته شوند به حضور مصححان انسانی نیاز است. علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که دستورالعمل هایی که برای تصحیح کاملا خودکار طراحی شده اند، از جنبه ی پاسخ هایی که شرکت کنندگان ممکن است حفظ کرده باشند، آسیب پذیرتر هستند. آزمون تافل از تصحیح خودکار به منظور تکمیل تصحیح انسان برای 2 task در بخش writing استفاده می کند. ترکیب قضاوت انسانی بر محتوا و معنا، و تصحیح اتوماتیک برای ویژگی های زبانی، نمرات منسجم و با کیفیت را تضمین می کند.

ETS  چگونه کیفیت امتحان تافل را تامین می کند؟

مصححان ETS به طور گسترده آموزش داده می شوند، برایشان یک گواهینامه صادر می شود و بطور مداوم ارتقاء داده می شوند. این ارتقاء شامل آشنایی با کار، راهنمایی برای تصحیح task و تمرین در طیف وسیعی از پاسخ ها است. سرگروه های تصحیح ETS به طور مداوم بر دقت مصححان نظارت دارندو هر بار که آنها یک سوال جدید را تصحیح می کنند، این دقت را ارزیابی می کنند

تصحیح آزمون تافل به صورت مجزا از محل برگزاری آن انجام می شود؟

برای اطمینان از امنیت و یکپارچگی نمرات، مهم است که نمره دهی در مراکز آزمون صورت نگیرد، بلکه از طریق یک شبکه تصحیح متمرکز که استانداردهای نمره دهی منسجم را اجرا و تضمین می کند، انجام شود. آزمون تافل توسط شبکه ای از ارزیابان که به دقت از یک مکان مرکزی تحت کنترل است، تصحیح می شود. ETS از یک مجموعه بسیار متنوع از ارزیابان و نه فقط آنهایی که منحصر به کشور متقاضی است، استفاده می کند و ارزیابی کنندگان ETS به منظور ارزیابی کاملا عادلانه، بدون دانستن مشخصات شرکت کنندگان، آزمون آنها را تصحیح می کنند. قضاوت های چندگانه در مورد speaking و writing هر شرکت کننده به تاثیر کمتر تعصبِ ارزیاب در نمره دهی کمک می کند.

مراحل ثبت نام امتحان تافل به صورت عکس

مراحل ثبت نام امتحان تافل به صورت ویدئو

مهلت ثبت نام در آزمون تافل

داوطلبان می‌توانند دو روز قبل از آزمون تافل ثبت ‌نام کنند. این مدت قبلاً چهار روز بود. فقط توجه کنید که هر ثبت ‌نامی که ظرف هفت روز تا برگزاری آزمون انجام شود مشمول پرداخت 40 دلار دیرکرد است.  فکر می‌کنم اتفاق خوبی باشد که ETS انعطاف ‌پذیری بیشتری را فراهم کرده است (تنها یک هفته زمان انتظار بین تست‌ها، گزارش سریع‌تر نمره‌ها، بازنگری خیلی سریع‌تر نمره‌ها و ...)

کلاس های آمادگی امتحان تافل

زمانی که می خواهید برای شرکت در امتحان تافل آماده شوید، لازم است با فرمت آزمون و نوع سوالات و نحوه ی پاسخگویی به آنها آشنا شوید، اگر هدف شما شرکت در کلاس های آمادگی تافل است، در ابتدا لازم است یک تعیین سطح انجام دهید، در مجموعه زنگنه چهار دوره ی تافل در نظر گرفته شده است، هرچه سطح شما بالاتر باشد، تعداد دوره هایی که لازم است تا رسیدن به سطح ادونس بگذرانید، کمتر می شود و بالعکس هرچه سطح شما پایین تر باشد به تبع برای رسیدن به سطح ادونس لازم است تعداد دوره های بیشتری را طی کنید، در مجموعه زنگنه کلاس ها به صورت حضوری – آنلاین و گروهی – خصوصی برگزار می شود و این انتخاب زبان آموز است که در چه دوره ای شرکت نماید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter