چگونه Writing Integrated تافل را دگرگویی (Paraphrase) کنیم؟

چگونه Writing Integrated تافل را دگرگویی (Paraphrase) کنیم؟

متن Writing منسجم TOEFL بر روی صفحه نمایش در مقابل شما قرار می گیرد.  بنابراین، رویارویی با جمله بندی اصلی می تواند بسیار کار راحتی باشد، آنقدر راحت که می توانید به آنی آن را انجام دهید.  شما از نظر ذهنی خسته خواهید شد چرا که به انتهای آزمون تافل نزدیک می شوید. کلمات اصلی متن در مقابل شما قرار خواهند داشت و شما باید بدون هیچ گونه تاملی آنها را رونوشت کنید.برای گرفتن نمره ای خوب در این بخش از آزمون تافل، باید متن را جور دیگری بازگو کنید، نه اینکه صرفا رونوشتی از آن ارائه دهید .در اینجا ترفندی که می توانید به کار ببندید اینست که بر روی اندیشه هایی که در متن بیان شده متمرکز شوید، و نه خود کلمات و جمله بندی ها.  اما چگونه می توان این کار را انجام داد؟ تمرینی ذهنی وجود دارید که می توانید از ان بهره ببرید.  در زیر، من به شما راهی مفید برای Paraphrase در بخش Writing منسجم TOEFL ، ارائه می دهم.

تمرکز بر عبارات اسمی و فعلی

عبارات اسمی و فعلی، مهمترین اطلاعات متن را ارائه می دهند. (برای اطلاعات بیشتر در خصوص ساختار عبارات اسمی و فعلی، به پُست قبلی ‹بررسی عبارات› مراجعه کنید). اسامی و افعال، اندیشه های کلیدی مورد نیاز برای Paraphraseرا بیان می کنند.  به خاطر داشته باشید که شما دارید اندیشه بیان شده در متن را Paraphrase می کنید، در بخش Writing منسجم TOEFL،نیازی نیست که تمامی جملات متن را Paraphrase کنید.  باید از Paraphrase با استفاده از عبارات طولانی و پیچیده، بپرهیزید. با تمرکز بر اسامی و افعال، می توانید اندیشه های اصلی بیان شده در متن را دریابید و انها را به عباراتی کوچک و کلماتی جدا، تبدیل کنید.

 در زیر، در اینجا، در وبلاگ تافلِ مگوش، متنی گرفته شده از منبع ‹TOEFL Integrated Writing Practice Task›  را به شما نشان خواهم داد. من عبارات اسمی و فعلی که حاوی مهمترین اطلاعات هستند را مشخص کرده ام و آنها را به صورت ‹بولد› نشان داده ام.

متن نوشتار منسجم تافل: اسامی و افعال مهم

رسانه کٌمیک عبارت است از استریپ های کمیک روزنامه ای نطیر ‹دِنیس و تهدید› و کتاب های کًمیک نظیر مرد عنکبوتی. صاحب نظران سرتاسر دنیا بر این مسئله اجماع دارند که کُمیک یک فُرم هنری امریکایی منحصر به فرد است.

اولین کارتون موفق تجاری ‹کوچه هوگان› بود، کارتونی متعلق به دهه ۱۸۹۰. کوچه هوگان، داستان کودکی زرد رنگ و زرد پوش بود که در واقع اولین شخصیت کارتونی محبوب در دنیا بود.  این کارتون و شخصیت ان، نشانه اغاز کُمیک بودند و از هر چهت کارتونی امریکایی بود.  کوچه هوگان که محله ای فقیر نشین در بیویورک را به تصویر می کسید، به زندگی مردم عامه امریکا می پرداخت. این کارتون توسط نقاشِ کارتونی، آر اِف اوتکالت، تهیه و نوشته شد. جوزف پولیتزر و ویلیام راندولف هیرست، دو تن از منتشرکنندگان تاثیر گذار و معروف  بودند که در روزنامه های خود از کارتون های مکتوب بهره بردند.اولین کتاب داستان مصور معروف در دنیا نیز امریکایی بود. داستان های مصورِ اکشن، مجموعه ای بود که همچنان نیز به چاپ می رسد، اما اولین بار در سال ۱۹۸۳، منتشر شد.  این کتاب در مورد سوپرمَن است، اولین سوپر قهرمان دنیا. سوپرمَن نیز همانند کوچه هوگان، تولید امریکا بود.امریکائی ها بودند که داستان مصور را ابداع کردند و شکلِ منحصر به فرد هنر خود را به تمام دنیا صادر کردند. کُمیک های ژاپنی، که مانگا نامیده می شوند نیز الهام گرفته از کُمیک های است که پس از جنگ جهانی دوم از آمریکا به ژاپن اورده شد.  سری مجموعه های کُمیکی معروف اروپا نظیر ‹اسمورف› و ‹استریکس› نیز تحت تاثیر متاب های کُمیک دیزنی بودند.  امروزه، شخصیت های کُمیکی دیزنی امریکایی  بیش از هر جای دیگر دنیا، در اروپا محبوب هستند.رسانه کُمیک در امریکا اغاز شد.  اگرچه در سرتاسر دنیا گسترش پیدا کرد. حتی کُمیک هایی که ساخت امریکا نیستند نیز اثرِ امریکایی انکارناپذیری دارند. به همین دلیل است که بسیاری از صاحب نظران هنری و ادبی، کارتون را به عنوان فرمِ هنریِ اصالتا امریکایی، می شناسند. 

چگونه مهمترین عبارات اسمی و فعلی را انتخاب کنیم؟

عبارات کلیدی متن را به عنوان لُب مطلب ساده ای از متن در نظر بگیرید.  اگر یادداشت هایی از متن برمی دارید، عبارات کلیدی برای نشان دادن تمامی اندیشه های مهم متن کفایت می کند. عبارات کلیدی فوق را اگر بخواهیم به شکل یادداشت مشخص کنیم، به صورت زیر در می ایند:

  • رسانه کُمیک: داستان های مصور روزنامه ای، کتاب های کُمیک، و هنر منحصر به فرد امریکایی
  • اولین کاتون موفق: کوچه هوگان: زندگی امریکائیان، طراح کارتون امریکایی، ناشران امریکایی
  • اولین کتاب کٌمیک معروف، کُمیک اکشن: سوپرمن، ساخت امریکا
  • کُمیک های ژاپنی متاثر از نوع امریکایی، کُمیک اروپا از امریکا الهام گرفته است

دقت داشته باشید که وقتی من کلمات کلیدی را انتخاب می کنم، ‹دنیس و تهدید› یا ‹مردِ عنکبوتی› را انتخاب نمی کنم. به این دلیل که این کُمیک ها صرفا به صورت مثال هایی کلی نام برده شده اند و اهمیت تاریخی قابل توجهی نظیر سوپرمن و کوچه هوگان که به عنوان کلمات کلیدی مشخص شدند، ندادند.

من همچنین اسامی خاص نظیر اسمورف و استریکس یا دیزنی را نیز انتخاب نکردم. در خودِ متن، این اسامی نیز به نظر مثال های کلی بی اهمیتی هستند.  این اسامی در ایتم های بعدی مهم هستند ، زیرا در سخنرانی ذکر می شوند. اما اگر تعداد اندکی از اندیشه کلیدی متن را از دست بدهید، مشکلی نیست ، زیرا می توانید در زمان گوش دادن به سخنرانی، آنها را در نظر بگیرید.

همانطور که مشاهده می کنید،  من عبارات اسمی و فعلی مهم را به یادداشت هایی تبدیل کردم مه بیانگر فحوای مهم متن اند. شما می توانید این کار را در زمان تمرین برای بخش Writing منسجم، انجام دهید. انچه که باید انجام دهید اینست که تا حد ممکن، چکیده ساده ای را استخراج کنید.  چکیده شما باید عبارات اسمی و فعلی مهم متن را به شکلی دیگر بازگو کند.  یک چکیده ساده تر بر اساس عبارات اسمی و فعلی مهم از مطالب فوق الذکر، می تواند به صورت زیر باشد:

  • comics medium (newspapers, books) = American art
  • Hogan’s Alley, American story, creator/publisher, 1st comic strip ever
  • original comic book, Action Comics: Superman, American
  • Japanese and European comics copy American style


  • رسانه کُمیک: (روزنامه ها و کتاب ها)هنر امریکایی
  • کوچه هوگان: داستان امریکائیان، خالق/ناشر، اولین کارتون
  • کتاب کٌمیک اصیل، کُمیک اکشن: سوپرمن، امریکایی
  • کُمیک های ژاپنی و اروپایی از نوع امریکایی کپی برداری می کنند


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter