اهمیت لغت در آزمون GRE

اهمیت  لغت در آزمون GRE

اين سئوالي است كه كه تقريبا در هر كلاس جديد بارها از من پرسيده ميشود و ميتوان به يقين بيان داشت كه يكي از مهمترين مسائل پيش روي متقاضيان آزمون GRE همين مبحث لغات است كه البته حق هم دارند! چندي پيش دوستي در گروهي مربوط به GRE واردم كرد ! چه اشتباهي بود اين ورود! تا قبل از ديدن اين حجم از اطلاعات نادرست كه دست به دست ميشود برايم سئوال بود كه چرا تقريبا اكثر افرادي كه براي جي آر اي به من مراجعه ميكنند سئوالات زير را ميپرسند:

  • كتاب 504 براي جي آر اي خوبه؟
  • بارونز و گروبر و مگوش رو بخونم كافيه؟
  • فلان جزوه كه چند برگي بيشتر نيست كافيه براي ازمون؟
  • 1100 براي جي ار اي خوبه؟
  • رايتينگ آيلتس هفت شدم آيا نيازي به كلاس رايتينگ جي ار اي هم دارم؟

البته بعد از ورود به اين گروه متوجه شدم منبع اينهمه اطلاعات نادرست كجاست: راهنماهايي كه در گروه ها به اصطلاح به ديگران كمك ميكنند خودشان به شدت نيازمند كمك هستند! اين را شايد فرد جديدالورود متوجه نشود اما در مدت چند روزي كه در اين گروه بودم بسيار ديدم افرادي را كه به اشتباه، ديگران را راهنمايي ميكردند و چقدر ناراحت كننده بود اشتياق فرد راهنمايي شده! و احساس پيروزيي كه با لايكهايش نمايش ميداد!

قصد پرگويي ندارم و خلاصه چند نكته عرض ميكنم:

به هر چه در گروهي شنيديد چشم بسته اعتماد نكنيد؛ زمان و آينده شما بسيار ارزشمند است ؛ كمي تحقيق لطفا!




 نام كتاب دانستن اصلا راز مگويي نيست؛ روش مطالعه، تكنيكهاي حل تمرين، استفاده از تجربيات، تستهاي مكرر، از دست ندادن انگيزه طي دوره و يافتن نقاط ضعف و بهبود آنهاست كه مهمتر از نام كتاب است

ريشه شناسي و آشنايي با پيشوندها، پسوندها و ريشه ها به همراه يادگيري لغات اشتباه شونده در آزمون و همچنين يادگيري هم معنيها و متضادها!بطور همزمان و همچنين تهيه فلش كارت، تكرار با بازه زماني زير: امروز، فردا، پس فردا، هفته بعد، دو هفته بعد و ماه بعد كه البته سه مورد اول بسيار حياتي است.

آزمون جي آر اي فقط لغت نيست و بارها به شاگردانم ثابت كرده ام كه حتي با دانستن معني لغات نميتوان تست را درست پاسخ داد. پس به فرايند تحليلي تستها نيز توجه كنيد و حتي الامكان از تست های واقعی استفاده كنيد نه از تست های تاليفی مثل بارونز، كپلن، منهتن ،گروبر و مگوش (در اين گروه منهتن از بقيه بهتر است اما فقط در نحوه آموزش لغات كه در تستها به كار گرفته شده و در زمينه تحليل ضعيف است)

هر كتاب و جزوه اي كه سخت تر بود الزاما شبيه آزمون GRE نيست و متاسفانه اخيرا جزوه لغات مگوش را ديدم كه بسياري از اين لغات مربوط به نسل قديم آزمون GRE بود و بی دليل زبان آموز را مايوس ميكرد. پس هر سختي الزاما مفيد نيست.

دسترسي به تستهاي واقعي سخت است اما با كمي تلاش ميتوان به اين تستها دست يافت. يادتان باشد مگوش، منهتن، بارونز و كلا انتشارات و موسسات آمريكايي نميتوانند از لحاظ قانوني از تستهاي واقعي در كتابهايشان استفاده كنند و همين امر باعث غير واقعي شدن سطح سختي كتاب هايشان ميشود.

در انتها ياد آور ميشوم ريشه شناسي بيشتر به اين كمك ميكند كه وقتي لغت را ياد ميگيريد، آنرا ديرتر فراموش كنيد و راحت تر در ذهنتان ماندگار كنيد و اين تصور كه شما بتوانيد معني تمام لغاتي را كه نميدانيد حدس بزنيد اشتباه است!


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter