اهمیت آزمون آزمایشی رایگان جی آر ای

اهمیت آزمون آزمایشی رایگان جی آر ای

وقتی تصمیم می گیرید برای جی آر ای بخونید، مهم ترین کاری که باید بکنید، دادنِ آزمون آزمایشیه  GRE Mock Test. حتی (مخصوصا) وقتی احساس می کنید برای این کار آمادگی ندارید یا استرس دارید. رو به رو شدن با این استرس می تونه یه مانع بزرگ باشه. حتی احتمال داره داره که نتایج، شما رو غافلگیر کنه، چه به صورت مثبت چه منفی، واین ، شیوه ی مطالعه تون رو شکل می ده.

به همین دلیل، من اصرار دارم که شاگردانم وقتی مدت کوتاهی از دوره شون رو گذروندن، در آزمون آزمایشی GRE شرکت کنن. بعد نتایج این آزمون رو باهاشون مرور می کنم و راه حل هایی رو پیدا می کنیم که در هفته اول مطالعه شون به کار بگیرن. در حین مرور این نتایج، اشتباهاتی رو دیدم که اکثر بچه ها وقتی اولین بارشونه که در آزمون GRE شرکت می کنن این اشتباهات رو مرتکب می شن. خوشبختانه این ها اشتباهاتی هستن که وقتی متوجه شون می شید، به راحتی قابل حل هستن.

اینکه بعضی مسائل ریاضی رو به صورت ذهنی حل کنید ممکنه در ظاهر خیلی کارامد به نظر بیاد. من هم موقعی که برای بار اول در جی آر ای شرکت کردم، این یکی از اشتباهاتم بود. احساس میکردم اینکه مداد رو بردارم و راه حل های ریاضی روبنویسم و بعد بخونمشون، ثانیه های ارزشمندم رو تلف می کنه.

بعدا معلوم شد که خلاف این قضیه صدق می کنه. بله، ذهنی حل کردن جبر ممکنه برای سوال اول کارامد باشه.ولی به سوال بیستم که می رسید خستگی بر ذهن غالب شده و تمام محاسبات ذهنی خیلی کند می شن. روی کاغذ نوشتن راه حل ها، باعث می شه که کمتر از لحاظ ذهنی خسته بشید و بازده کلی تون بالا می ره. نوشتن راهه حل ها یه خوی دیگه هم داره و اون اینه که از اشتباه اجتناب می کنید، اگه اشتباهی ناشی از بی دقتی داشته باشید، قاعدتا اگه روی برگه نوشته باشیدش و رو به روتون باشه، راحت تر متوجه ش می شد تا اینکه توی ذهنتون باشه.




پشتکار داشتن، می تونه در خیلی از زمینه ها به ثمر بنشینه. ولی در GRE، خیلی مهمه که بدونید چه وقتی باید از یه سوال دست بکشید. همه ی سوال ها، صرف نظر از درجه ی سختی شون، نمره ی برابری دارن و سوال هایی که در یک بخش هستن، به مرور سخت نمی شن. به همین دلیل، خیلی مهمه که حتما به انتهای همه ی بخش های کوانت و وربال برسید. خیلی هامون عادت داریم جوری آزمون بدیم که هدف، درست جواب داده همه ی سوالاته. به همین دلیل،خیلی از بچه هایی که اولین باره در GRE شرکت می کنن، وقتی اولای یه بخش به یه سوال سخت برخورد می کنن، خوشون رو برای اون سوال، خیلی به زحمت می اندازن. روی این سوالها دو برابر زمان می ذارن و عموما قبل از اینکه به سوال بیست برسن وقتشون تموم می شه و سوالات راحتی رو که می تونستن جواب بدن از دست می دن. برای اینکه در GRE نمره ی خوبی بگیرید، نیاز نیست که همه ی سوالات رو درست جواب بدید. در واقع مهم اینه که به طور هدفمند از یک سری از سوالات با حدس زدن بگذرید و از این طریق، تعداد سوالاتی رو که در هر بخش درست جواب می دید، به حداکثر برسونید.

بچه هایی که بار اولشونه، معمولا یه جاهایی کله شقی می کنن و بیش از حد روی یه سوال وقت می ذارن و یه جاهایی برای جبران اون، شتابزده عمل می کنن. من معمولا می بینم که بچه ها در سوالات لغت و سوالات quantitative comparison (همون بخش که بهتون دو تا مقدار می دن و ازتون می پرسن که کدوم بزرگتره) عجله می کنن. در اینطور سوالات معمولا یه گزینه ی خیلی شفاف هست، یعنی همونی که در نگاه اول درست به نظر میاد. و در هر دو قستِ لغت و quant comp طراحان سوال اینطور گزینه ها رو در سوالات می ذارن تا بچه هایی که دان عجله می کنن و شتابزده گزینه ها رو انتخاب می کنن، به اشتباه بیفتن.

در مورد این سوال ها، مهمه که سرعتتون رو به اندازه ی کافی پایین بیارید و همه ی گزینه های ارائه شده رو به دقت بررسی کنید و تصمیمی منطقی و بر اساس شواهد برای انتخاب گزینه ی درست بگیرید.

در کل، بالا بردن سرعت در آزمون GRE باید منسجم باشه: کارامد ولی نه شتابزده. نوشتن بهتون کمک می کنه که شتابزده عمل نکنید و از اشتباهاتی که مختص بار اول شرکت در جی آر ای هستن اجتناب کنید. اگه عجله دارید، بیشتر بنویسید و حواستون باشه که کی دارید زیادی می نویسید و روی یه سوال زیادی وقت می ذارید ونوشتن تاثیری که باید رو نداره- این ممکنه علامت این باشه که باید برید سراغ سوال بعدی.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter