قدرت تفکر انتقادی در آزمون جی مت

قدرت تفکر انتقادی در آزمون جی مت

در قسمت قبل شما یاد گرفتید که چگونه از داده های مسئله GMAT کمک بگیرید، از گزاره ها به عنوان راهنما استفاده کنید و حتی گاهی سعی کنید که جواب خود را با مثال های دیگری رد کنید.

در ادامه شما یاد خواهید گرفت که ساختارهای خاص کفایت داده ها در GMAT که بارها و بارها تکرار میشوند تشخیص دهید و از ان ها به نفع خود استفاده کنید. مهمترین ساختار کفایت داده حول این سوال است که: چرا اینجایی؟

این ساختار هر زمان که به یک گزاره ناکافی برمیخورید حاضر خواهد شد. در این حالت لازم است که به گزاره دقت کنیم و از خود بپرسیم ' چرا اینجایی؟'

در این حین شما باید دو امکان را بررسی کنید:

1) اطلاعات گزاره چیزی را در جهت اثبات کافی بودن گزاره دیگر به شما میدهند. (در این حالت جواب گزاره C درست است)

2) اطلاعات گزاره چیزی است که فکر میکنید کافی است اما در واقع نیست و یا اینکه در گزاره قبلی موجود بوده و متوجه نشده اید. ( در این حالت جواب گزینه A یا B است)

برای بیشتر روشن شدن موضوع بیایید یک مسئله از مسائل قبل جی مت رو با هم بررسی کنیم:

 

به وضوح گزاره 2 نمیتواند به تنهایی کافی باشد پس شما باید از خود بپرسید چرا این گزاره اینجاست.

به یاد بیاورید که چقدر آسان بود که گزاره 1 را کافی در نظر بگیرید، در حالیکه گزاره 2 فرضی است که شما نیاز دارید تا با آن اثبات کنید گزاره 1 کافیست. 

دو سوال دیگرgmat هم ببینیم:

در هر کدام از این سوالات به شما اطلاعاتی داده میشود که به تنهایی کافی نیستند. 

 

در این سوال گزاره دوم x مثبت است اما قید نشده که x بین 0 و 1 است پس ناکافی است. در هر دو مورد شما باید بفهمید که چرا اطلاعات انجا هستند و آیا شما به اطلاعات گزاره دیگر نیاز دارید یا نه.

در مسئله اول سوال ' چرا اینجایی؟' زیرکانه است; این یک تله است! گزاره 1 گفته بود که x مثبت است.

هر عدد مربعی (x^2) بزرگتر یا مساوی 0 است، پس اگر x منفی باشد آنگاه x^2 مثبت است. واضح است که اعداد منفی نمیتوانند در گزاره 1 صدق کنند بنابراین به گزاره 2 نیازی نیست. اینجا گزاره 2 یک تله است و طراح سوال می داند که شما احساس راحتی بیشتری میکنید وقتی که اطلاعات بیشتری داشته باشید. پس به یاد داشته باشید که اگر یک گزاره به تنهایی کافی باشد شما نیازی نیست که از هر دو با هم استفاده کنید. جواب درست گزینه A است.

 

در این سوال در گزاره 2 مجموعه J نما (mode) ندارد اما چیزی هم در مورد a به ما نمیگوید.

  شما در گزاره 1 میبینید که a میانه (mode) مجموعه است پس مجوعه باید به شکل   است. بسیار راحت خواهد بود که نتیجه بگیریم این گزاره کافی است. آیا a برای میانه بودن باید بین 7 و 12 باشد؟ در واقع 7 میتواند اعداد 7 یا 12 هم باشد. اگر a عدد 7 باشد آنگاه باز هم میانه مجموعه است بنابراین شما یک جواب ' شاید' از این گزاره برای سوال خواهید داشت. ( a میتواند بزرگتر از 7 باشد و میتواند نباشد)

به یاد بیاورید:‌ اگر شما با انتخاب گزینه a مرتکب اشتباه میشوید، باید بپرسید: ' چرا سوال به من میگوید که مجموعه J نما ندارد؟'

این سوال کمک میکند که به یاد آورید که میانه میتواند یک عدد تکراری باشد و اینکه شما به اطلاعات گزاره 2 نیاز دارید. در نتیجه جواب گزینه C است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

GMAT یا GRE؟

GMAT یا GRE؟

خیلی از کسانی که هدفشون ورود به MBA هست مردد هستن که آزمون GRE رو انجام بدن یا GMAT ؟اساسا آزمون GMAT همواره معیار تعیین سطح استعداد تحصیلی در Business Schools بوده اما مدتی میشه که آزمون GRE البته بعد از تغییراتی که در سال 2011 انجام داد، تونست رقیب خوب ...

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

آیا دقت کرده اید که تحلیل یک گزاره در واقع سخت تر از دو گزاره است. زیرا گزاره دیگر اغلب یک نکته، یک راهنمایی یا پاره ای از اطلاعات را به همراه دارد که می توان برای تشخیص حقه یا تله سوال از آن استفاده کرد. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

همانطور که میدونید آزمونGMAT آزمونی بین المللی است جهت ادامه تحصیل درزمینه های تجارت، بازرگانی ومدیریت. مدت زمان GMAT سه ساعت ونیم می باشد، ولی بطورکلی با احتساب زمان استراحت بین آزمون، حدود 4 ساعت به طول می انجامد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter