تنوع گرامری درWriting مستقل تافل

تنوع گرامری درWriting مستقل تافل

تنوع دستوری یکی از مهمترین ویژگی های در بخش Writing TOEFL است (همانطور که در دستورالعمل های  رسمی Writing TOEFL توسط  ETS، فهرست شده است). امروز، نگاهی خواهیم داشت به روش هایی که می توانند به مقالات شما در تافل، تنوع ببخشد.
در Writing مستقل تافل، تنوع دستوری در زمان توضیح علت و معلول ها، رکن بسیار مهمی است. گزاره های علت و معلولی برای ایجاد جزئیات تایید کننده در بخش نوشتن Writing مستقل در تافل، به کار می روند، چرا که به خواننده کمک می کند تا شرایطی که مبین ادعاهای مطرح شده توسط شماست را برای خود تصویر سازی کند.
گزاره های شرطی (گزاره های شروع شده با if) با دستور زبان متنوع آسان ترین راه برای شرح علت و معلول، استفاده از ‹اگر› است. برای مثال، در Writing تافل در مورد اینکه ایا کودکان باید برای استفاده از بازیهای کامپیوتری مجاز باشند یا خیر (همانطور که در تست های ای بی تی تافل قابل مشاهده است)، می توانید جمله خود را به این شکل بیان کنید: ‹اگر کودکان از بازیهای کامپیوتری اموزشی استفاده کنند، این می تواند انها را در خصوص یادگیری مشتاق تر کند›.
اکنون، این امکان وجود دارد که مقاله دوم بخش Writing TOEFL را با استفاده از گزاره های شرطیِ ‹اگر›، بهتر بنویسید. اما با استفاده از دستور زبان متنوع، می توانید شانس خود برای نوشتن یک Writing حقیقتا خوب را افزایش دهید و نمره بالایی از این بخش کسب کنید.
ترفند این است که جایگزین های دیگری نیز برای عبارت وارۀ اگر، پیدا کنید. این در حقیقت نوعی دگرگویی است. در زیر، به شما نشان خواهم داد که این دگرگویی چگونه عمل می کند. در زیر به شما نسخه ای دگرگویی شده از یک نمونه پاسخ به بخش Writing تافل که اخیرا به شما نشان دادم را ارائه خواهم کرد.
در نمونه پاسخ اصلی، من از دو بند ‹اگر› در هر پاراگراف استفاده کردم. در مقاله بازنویسی شده در زیر، من هر بندِ ‹اگر› را به شکلی دیگر بیان کرده ام، به شکلی که تمامی ‹اگرها› حذف شده اند. این دگرگویی کمی افراطی است و نیاز نیست که شما در بخش Writing تافل، تمامی ‹اگرها› را حذف کنید. بعد از پاراگراف، می توانید بندواره های ‹اگر› که در Writing اصلی وجود داشت را مشاهده کنید.
نسخه بازنویسی شدۀ نمونه پاسخِ بخش مقاله نویسی مستقلِ تافل: هیچ ‹اگری› برای علت و معلول وجود ندارد.


آیا شما با گزاره زیر موافقید یا مخالف؟ اینترنت باعث می شود افراد کمتر از گذشته با یکدیگر تعامل داشته باشند.از دلایل مشخصی برای تایید پاسخ خود استفاده کنید. فناوری اینترنت در روش زندگی ما انتقلابی ایجاد کرده است. اکنون، بیش از هر زمان دیگر، ما اطلاعات و رسانه را در دست داریم. توانایی جستجوی اطلاعات، تماشای هراجرای تلویزیونی یا گوش دادن به هر نوع موسیقی از منزل و با راحتی هر چه تمام تر، معایبی را نیز به همراه دارد. من با این اندیشه که اینترنت باعث می شود افراد کمتر اجتماعی باشند، موافق هستم. یکی از دلایکی که اینترنت باعث می شود ما تعامل کمتری با دیگران داشته باشیم اینست که بسیاری از مکان های گردهمایی های عمومی را منسوخ کرده، در حالیکه کتابخانه ها روزی مکانی شهره برای رویدادهای گروهی بودند. اما نکته اینجاست که اگر اعضای جامعه بتوانند تمامی کتاب ها را به صورت پی دی اف به صورت انلاین پیدا کنند، دیگر همانند قبل در کتابخانه ها با یکدیگر در تعامل نخواهند بود. مدارس و محل کار نیز به سمت اینترنت سوق پیدا کرده اند. این باعث می شود که افراد، تعاملات انسانیِ خود و روابطی که به طور معمول در کلاس و در محیط کار دارند را از دست بدهند.

گزاره های شرطی (اگر) در مقاله اصلی

اگر افراد یک جامعه بتوانند تمامی کتاب ها را به صورت پی دی اف در اینترنت بیابند، دیگر با یکدیگر در کتابخانه ها در عامل نخواهند بود.

اگر افراد این مسیر اینترنتی را برای کار و مدرسه خود نیز پیش بگیرند، رابطه و تعاملات انسانی که به طور معمول در کلاس درس و حرفه خود دارند را از دست خواهند داد.

برخی می توانند اینگونه استدلال کنند که اینترنت به افراد امکان ملاقات و تعامل الکترونیکی را میدهد، اما این نوع دیدارها در مقایسه با دیدارهای غیر اینترنتی از ماهیت اجتماعی کمتری برخورداند. افرادی که از سرویس های ملاقات اینترنتی، استفاده می کنند، برای مثال، هر از گاهی پیامی متنی برای هم ارسال می کنند، به اندازه ای ملاقات در کافی شاپ یا پارک که افراد زیادی در انجا حضور دارند، یکدیگر را ملاقات می کنند، اجتماعی نیست. در روابط مبتنی بر اینترنت، شما فرد را به صورت حقیقی نمی بینید، و اغلب صرفا به صورت Writing با انها ارتباط برقرار می کنید. در نتیجه، افراد تعاملات حضوری کمتری را تجربه می کنند، حتی با دوستان خود.

گزاره های شرطی ‹اگر› از مقاله اصلی

اگر افراد در خانه بمانند و از اینترنت برای ملاقات استفاده کنند، دیگر به دنبال عشق در محیط های اجتماعی واقعی نظیر پارک و کافی شاپ، نخواهند بود.

همچنین، اگر اکثر تعاملات شما با دوستانتان به صورت انلاین باشد، زود به زود صدای دوستان را نخواهید شنید و چهره انها را نمی بینید.

در نهایت، اینترنت باعث می شود افراد خود را از دیگران جدا کنند و به جای بیرون رفتن در خانه بمانند. علاوه براین، تعامل انسان از طریق اینترنت به اندازۀ دیدارهای حضوری، روح ندارد. اینترنت البته مزایایی نیز دارد، اما حقیقتا باعث کمتر اجتماعی بودن ما می شود.

فعالیت تمرین نوشتار تافل را دنبال کنید

فهرستی از گزاره ها با استفاده از ‹اگر› بنویسید. الزاما نباید همان پاسخ مشخصی باشد که در آزمون تافل در بخش نوشتار، قرار است بدهید. سپس، پس از هر گزارۀ ‹اگر›، یک یا دو شکل دیگر از ان جمله را بنویسید. بدون اینکه از کلمه ‹اگر› استفاده کنید. این تمرین به شما کمک می کند روابط علت و معلولی را به خوبی توضیح دهید و بدین صورت، شانس خود برای کسب نمره بالا در بخش نوشتار مستقل تافل را افزایش دهید.




این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter