بهترین تمرین برای بخش Listening تافل

بهترین تمرین برای بخش Listening تافل

یافتن تمرین‌های آنلاین مناسب برای بخش Listening TOEFL آنچنان هم کار راحتی نیست و همانند یافتن خرسی در نیویورک است. اگرچه منابع کم است، اما یک مکان قابل اطمینان برای یافتن این تمرین‌ها وجود دارد. درست همانند خرس‌های نیویورکی، که یک مکان قابل اطمینان برای آنها وجود دارد و آن باغ وحش است. کپی برداری‌های زیادی از این خرس‌ها وجود دارد، خرس‌های پلاستیکی، نقاشی‌هایی از خرس‌ها، مجسمه‌های خرسي، لباس‌هایی با طرح خرس، و هر چیز دیگری، اما تنها یک مکان وجود دارد که می‌توانید خرس‌های حقیقی را بیایید و آن باغ وحش‌ها است . اما در خصوص IBT TOEFL، تنها جایی که می‌توانید منابع حقیقی را بیابید، وبسایت ETS است.
نمونۀ رسمی تمرین‌های Listening TOEFL، کمک شایانی به شما خواهند کرد و بهترین نمونه‌هایی از آنچه در روز آزمون خواهید شنید، هستند. به طور کل، ۸ تمرین شنیداری وجود دارد که به دو بخش تقسیم می‌شوند.
نمونه‌های Listening TOEFL در نرم افزار نمونه تست
در ابتدا، می‌توانید تمرینات Listening را در نرم افزار ‹TOEFL iBT Test Sample Questions› بیابید. این نرم افزار حقیقتاً تنها جایی است که می‌توانید نمونه ای رایگان و حقیقی از تافل بیابید. من در مورد دیگر منابع رایگانی که می‌توانند تجربه ای همانند تافل را در اختیار شما قرار دهند، اطلاعی ندارم. تنها تفاوتی که این نرم افزار با آزمون تافل دارد، اینست که زمان آن بسیار کوتاه است.
تنها ۱ سخنرانی و یک مکالمه در این نرم افزار وجود دارد، در حالیکه در آزمون تافل، ۶-۴ سخنرانی و ۳-۲ مکالمه وجود دارد.
متاسفانه، سرویس سنجش تحصیلی با اَپل سازگاری ندارد. بر خلاف ‹GRE Power prep› که تا این اخیر برای مَک قابل دسترس نبود، ‹نرم افزار نمونه تافل›، صرفاً بر روی ویندوز کار می‌کند. اما در اینجا خبر خوبی برای دوستاران مَک دارم –تنها دو فایل Listening در آن نرم افزار وجود دارد؛ و ۶ فایل Listening دیگر، پخش جریانی دارند. یعنی، شما می‌توانید به صورت آنلاین به آنها گوش دهید، بدون اینکه هیچ نرم افزاری را دانلود کنید.

صفحه Quick Prep(آمادگی سریع برای تافل)

در صفحه ‹Quick Prep› می‌توانید ۶ تمرین شنیداری بیشتر را بیابید که همگی مجموعه موثقی از فایل‌های Listening تافل هستند -۳ گروه ۳ تایی به همراه ۲ سخنرانی و ۱ مکالمه در هر مجموعه.همچنین ۶ نمونه Listening دیگر بدون MP3 نیز وجود دارد، اما حقیقتاً تمرینی واقع بینانه نیستند. نکته مهم اینست که بخش Listening تفاوت زیادی با درک مطلب دارد.

تمرین غیر رسمی بخش Listening TOEFL: اگرچه تمرین‌های غیررسمی مقلدانه و غیر واقعیِ زیادی از تافل وجود دارد، اما فایل‌های Listening که بازتابی حقیقی از محتوا، سبک و سطح زبانیِ نوع ارائه شده در آزمون تافل باشند، بسیار نادرند. مراقب منابع رایگان و غیر رسمی باشید، ممکن است برای تمرین Listeningعمومی مناسب باشند اما احتمال کمی دارد که با سؤالاتی واقعی روبرو باشید، و همچنین فایل صوتی آنها تقریباً همیشه متفاوت از آن چیزی است که در روز آزمون تافل با آن مواجه خواهید شد.

اما نکته دیگری که مطرح می‌شود اینست که اگر بخواهید مهارت Listeningخود را به طور کلی تقویت کنید، دلیلی ندارد که خود را به فایل‌های صوتی آماتور و سؤالات سطح پایینی که شباهت اندکی با IBT TOEFL دارد، محدود کنید. در عوض، می‌توانیم انگلیسی را با هر نوع آکادمیک آن تمرین کنیم. قویاً توصیه می‌کنم که برای تمرین به سایت ted مراجعه کنید. سخنگویان امریکایی، بهترین گزینه برای شما هستند. بهترین ویژگی این سایت اینست که اگر مهارت‌های Listeningشما هنوز در سطح پایینی است، تقریباً از تمامی سخنرانی‌ها، یک متن رونوشت وجود دارد که شما می‌توانید در زمان گوش دادن، آنها را نیز بخوانید.

سخنرانی‌های موجود در سایت فوق، قطعاً دشوارتر از فایل‌های صوتی آزمون تافل هستند. این چیز بدی نیست، بهترین راه برای آموزش، تمرین با منابع دشوار است.





این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter