آیا می توان بدون کتاب به آمادگی لازم برای آزمون تافل رسید؟

آیا می توان بدون کتاب به آمادگی لازم برای آزمون تافل رسید؟

اخیرا، در خصوص کتاب هایی صحبت کردیم که برای آمادگی برای آزمون TOEFL ، نیاز بودند. اما سؤال اینجاست که آیا  شما حقیقتا به کتاب نیاز دارید؟ در عصر دیجیتالِ حاضر، حتی امکان عدم نیاز به کتاب هم وجود دارد.

آیا می توانید بدون خرید هیچ یک از کتاب های TOEFL ، برای این آزمون آماده شوید؟

اگر بخواهید بدون هیچ کتابی به آمادگی لازم برای تافل برسید، در واقع دشوارترین راه را برگزیده اید.  ۳ کتاب  تافل (یعنی، راهنمای رسمی [Official Guide] و جلدهای اول و دومِ تست های رسمی تافل آی بی تی [Official TOEFL iBT Tests] منابع ارزشمندی از جانب افرادیست که آزمون واقعی را طراحی می کنند. جایگزینی این منابع با روش های مبتنی بر وب جهت آمادگی برای آزمون TOEFL ، کار دشواریست.

هنوز راه هایی برای یافتن منابع رسمی آمادگی TOEFL به صورت آنلاین از ETS، وجود دارد.ETS از طریق وبسایت خود، تعدادی منابع رایگان برای TOEFL ارائه می دهد که بزرگترین آنها TOEFL Quick Prep  است . TOEFL Quick Prep که مجموعه ای بزرگ از سؤالات تمرینی  آزمون تافل است، می تواند با برخی از منابعی که در اینجا در وبلاگ مگوش ارائه شده، تکمیل شود. ما در اینجا راهنمایی برای استفاده از منبع ‹TOEFL Quick Prep› ارائه می دهیم و همچنین منابعی صوتی برای برخی ازمتن سخنرانی هایِ ارائه شده در ‹TOEFL Quick Prep› تهیه کردیم. (البته منبع ‹TOEFL Quick Prep›، فایل های صوتی مخصوص به خود را برای نیمی از تمرینات Listening خود ارائه میکند). شما می توانید دیگر منابع آنلاین و رایگان TOEFL را در صفحه  ‹ official TOEFL prep› بیابید.

آیا می توان آمادگی برای تافل را بدون خرید کتاب های غیر رسمی تافل از افراد دیگر، بدست آورد؟

رسیدن به این هدف بدون هیچ یک از کتاب های تافل ارائه شده توسط سرویس هایی غیر از سرویس های آزمون تحصیلی، هر ساله راحت تر می شود.  تعداد روز افزونی از کتاب های TOEFL به شکل آنلاین به صورت فرمت هایی نظیر کتاب های الکترونیکی، pdf، و html، در آمده اند و بسیاری از کتاب های الکترونیکی، رایگان هستند.  البته، برخی از منابع موجود در وبسایت ها،

همچنان پولی هستند.  شرکت های آمادگی آزمون TOEFL  نظیر کمبریج و بارونز، نسخه های مختلفی از Ebook های کتاب های تافل خود را ارئه می کنند،همچنین خود مگوش نیز علاوه بر منابع رایگانی که اینجا در وبلاگ ما وجود دارد، درس های ویدیویی و سوالات تمرینی TOEFL پرمیوم را به فروش می رساند.

اما شاید یکی از بزرگترین نوآوری های مبتنی بر وب در آمادگی آزمون ، انجمن های تخصصی هستند. انجمن های تخصصیِ آمادگی برای آزمون، که اجتماعاتی آنلاین از مدرسین ومتقاضیان آزمون TOEFL هستند که از طریق تابلوهای پیامدهی با یکدیگر صحبت می کنند، بسیار جالب اند و روشی رایگان برای دریافت توصیه ها، بازخوردها، و راهنمایی ها در خلال فرایندآمادگی برای TOEFL هستند.  گاهی کمکی که از طریق انجمن های تخصصی تافل دریافت می کنید، دقیقا همانند نکات استراتژیکی و فعالیت های مهارت سازی که در کتاب تافل مشاهده می کنید، ثمر بخش اند. 

در عصر الکترونیکی حاضر، قطعا می توانید بدون کتاب هم به آمادگی لازم برای تافل برسید. سؤال واقعی این است که آیا باید به دنبال منابع الکترونیکی باشید یا خیر. مطالعات نشان می دهند که برخی از دانشجویان با منابع چابی بهتر از تبلت و کامپیوتر، ارتباط برقرار می کنند. اگر با کتاب های چاپی راحت تر هستید، باید به درستی از آنها در مطالعات تافل بهره ببرید.  علاوه بر این، تعدادی از منابع ارزشمند و منحصر به فرد تافل، صرفا به صورت چاپی قابل دسترس اند.  همچنان هم، شما به طور قطع نیازی به استفاده از کتاب بدان شکلی که عادت کردید، ندارید. منابع الکترونیکی اعم از کتاب های الکترونیکی، انجمن های تخصصی یا  اشتراکات پرمیوم وبسایتی را می توانید به صورت ارزان تر و سریع تر از نسخه های چاپی بدست آورید. امروزه، هر کدام ازآماده سازهای TOEFL  باید حداقل در برخی از منابع الکترونیکی، مورد استفاده قرار گیرند. قطعا یک برنامه مطالعاتی تافل چیزیست که باید حتما مد نظر داشته باشید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter