آیا مهارت های تافل در زندگی واقعی نیز مفید اند؟

آیا مهارت های تافل در زندگی واقعی نیز مفید اند؟

چه زمان دیگری می توانم از این مهارت ها بهره ببرم؟›، این سوال معمول اکثر دانش آموزان است. زمانیکه برای تافل مطالعه می کنید، ممکن است این سؤال را از خود بپرسید که آیا مهارت های تافل در زندگی واقعی نیز مفید اند؟

استفاده از مهارت های زبانی تافل در زندگی واقعی

آزمون TOEFL جهت سنجش توانایی های زبانی شما و بررسی اینکه آیا شما مهارت های زبانی کافی برای یک فعالیت خاص در محیط واقعی، مثلا تحصیل در خارج از کشور، را دارا هستید یا خیر، طراحی شده است.

تحصیل برنامه های کنترلی خارج از کشور یک تجربه چند بعدی به شمار می آید. شما نه تنها باید بتوانید به سخنان اساتید خود گوش دهید یا کتاب های درسی تان را بخوانید، بلکه باید متوجه مکالمات انگلیسی همکلاسی ها، اساتید، و کارکنان دانشگاه نیز بشوید. ممکن است بخواهید تابلوی اعلانات یا اطلاعیه مهمی در خصوص امور مربوط به دانشگاه را بخوانید. شما همچنین از انگلیسی جهت برقراری ارتباط با دیگران در خصوص دانشگاه نیز استفاده می کنید. همچنین در نوشتن مقالات و پیام هایی شخصی، ارائه در کلاس، پاسخ به انچه در محیط دانشگاه به شما گفته می شود نیز استفاده می کنید.

فرمت تافل برای کمک به شما جهت آمادگی برای تمامی موقعیت های معمولی که در دانشگاه با آنها مواجه خواهید شد، طراحی شده است. شما به سخنرانی ها گوش می دهید. خواندن و درک مطلب، مهارت شنیداری، مهارت صحبت به شکلی منسجم، و مهارت نوشتن به شکلی منسجم، همگی از بخش های مختلف تافل هستند که به شما این امکان را می دهند که مهارت هایی که در محیط واقعی با آن روبرو خواهید بود را به زبان انگلیسی تمرین کنید –مهارت هایی نظیر درک مطلب و توانایی شنیداری که به مکالمات و سخنرانی های درسی ارتباط دارند.

مهارت گفتار و نوشتار در تافل نیز به شما امکان کسب مهارت های تولیدی که در محیط های واقعی انگلیسی زبان با آن مواجه خواهید بود را می دهد. در بخش های ‹نوشتار جامع تافل› و ‹گفتار جامع تافل›، به شما این امکان داده می شود که خلاصه برداری متون آکادمیک، مطالب مکتوب در تابلو اعلانات محوطه، سخنرانی های آکادمیک، و مکالملت محیط مدرسه یا دانشگاه را تمرین کنید. خلاصه برداری های شما از این اشکال واقعیِ مکالمات محل تحصیل می تواند به صورت مکتوب یا شفاهی باشد. همینطور، در شرایط واقعی تحصیل، انتظار می رود که بتوانید در خصوص چیزهای مختلفی که در محیط تحصیل می شنوید یا می خوانید، بنویسید و صحبت کنید. در ‹مهارت گفتار مستقل› و ‹مهارت نوشتار مستقل›، شما بیان نظرات شخصی خود در خلال یک متن مکتوب یا گفتار شفاهی را تمرین می کنید که مهارت مهمی برای محیط واقعی تحصیل محسوب می شود.

همچنین این احتمال وجود دارد که شما پس از فراغت از تحصیل، به کار در یک شغل انگلیسی زبان مشغول شوید. در این شرایط، مهارت های زبانی تافل می تواند در حرفه ای که پس از دانشگاه انتخاب خواهید داد، بسیار سودمند باشد. ارائه های دریافتی از جانب روئسا و همکاران بسیار مشابه با سخنرانی های اساتید در دانشگاه است. مکالمات با همکاران به عمان مهارت های پایه ای زبانی نیاز دارد که در مکالمات محیط دانشگاهی نیاز بود. حتی گاهی نیاز است که خودِ شما مبحثی را ارائه دهید، که این نیز تفاوت چندانی با آنچه در سخنرانی های تافل نیاز بود، ندارد. همچنین از شما انتظار می رود که ایمیل یا یادداشت هایی را بنویسید که همان مهارت های نوشتار در تافل را نیاز دارد.

استفاده از مهارت های امون تافل در زندگی واقعی

می خواهم با شما صادق باشم. خودِ من احساسی دوگانه ای در خصوص تست های استاندارد تافل دارم. آیا این تست ها حقیقتا بهترین راه ارزیابی توانایی های دانشجوست؟ این مبحث بسیار گسترده است. آنچه که جای بحث ندارد اینست که تست های استاندارد، بخش مهمی از دنیای مدرن اطراف ما را تشکیل می دهند.

بسیار محتمل است که برای رفتن به مدارس خارج از کشور، به شرکت در یک آزمون استاندارد نیاز باشد، همچنین، ممکن است آزمون های استانداردی را نیز در آموزش ضمن خدمت بگذرانید، و حتی گاهی برای درخواست یک گواهی یا مدرک کاری خاص که برای پیشرفت در حرفه خود به ان نیاز دارید، نیاز است که در آزمونی استاندارد شرکت کنید.

استراتژی تست های چند گزینه ای، طرح وظیفه، و احساس کلی در مورد تافل مشابه با بسیاری دیگر از تست های استانداردیست که احتمالا در طول عمرتان در آنها شرکت خواهید کرد. بنابراین مهارت های خاص تافل، قطعا در دیگر موقعیت های زندگی نیز برای شما سودمند خواهد بود.

سخن اخر

تافل بسیار به زندگی واقعی مرتبط است. اما به بیانی دقیق تر، تافل، زنگی واقعی نیست. سؤالات و وظایفی که در تافل مطرح است، برای شبیه سازی زندگی واقعی طراحی شده اند –جهت خلق فعالیت هایی که شبیه به زندگی هستند. در زمان ایجاد مهارت های تافل، به فعالیت های زندگی واقعی که می خواهید در خصوص آنها اموزش دهید، توجه داشته باشید و به خاطر داشته باشید که زندگی واقعا بسیار پیچیده تر از تافل است. تافل را به عنوان نسخه ساده شده ای از آموزش پایۀ موقعیت های زبانی واقعی در نظر بگیرید که پس از شرکت در تست، تجربه خواهید کرد.تافل به طرق بسیار زیادی حقیقیتا نسخه ساده شده ای از دیگر تست های استاندارد نیز هست. به طور کلی، آزمون های ورودی سطح کارشناسی ارشد و تست های فنی حرفه ای، بسیار پیچیده تر و اختصاصی تر از تافل اند. اما مهارت هخای پایه ای مشابه تست استاندارد برای هر آزمونی کمک کننده است


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter