آیا من برای شرکت مجدد در آزمون تافل، وقت دارم؟

آیا من برای شرکت مجدد در آزمون تافل، وقت دارم؟

اگر در آزمون تافل رد شده اید، تسلیم نشوید. شما همیشه می توانید مجدداَ در آزمون تافل شرکت کنید. سؤالی که ممکن است بپرسید این است که: «آیا پیش از مهلت تقاضا، زمان برای شرکت در آزمون تافل دارم؟». برای پاسخ به این سؤال، باید به این مسئله بپردازید که تا حد توانایی شرکت مجدد در آزمون تافل را دارید، و ارسال نمرات آزمون مجدد، چقدر زمان خواهد برد.

چقدر سریع می توانم مجددا در تافل شرکت کنم؟

شما مجاز هستید که هر ۱۲ روز مجددا در تافل شرکت کنید. شما می توانید نمرات خام خود برای بخش شنیداری و درک مطلب را دقیقا پس از شرکت در آزمون، در مرکز آزمون ببینید. اگر بر اساس نمرات خام خود، بتوانید بگویید که نمره تافل شما به حد کافی بالا نیست، می توانید فورا تنظیمات مربوط به برنامه زمانی آزمون مجدد را انجام دهید. اگر فکر می کنید که تنها باید به میزان ۱ تا ۲ امتیاز، نمرات بخش شنیداری و درک مطلب خود را تقویت کنید، ۱۲ روز می تواند زمانی کافی برای مطالعه و امادگی جهت یک آزمون مجددِ موفقیت امیز، باشد.

اگرچه، گاهی مجبور هستید بیش از ۱۲ روز پیش از شرکت مجدد در آزمون ، صبر کنید. در ضمن، ممکن است نمرات درک مطلب و بخش شنیداری مشخصا نشان ندهد که آیا شما به شرکت مجدد نیاز دارید یا خیر. معمولا، شرکت کنندگان نمی توانند پیش از دیدن نمرات رسمی خود که ۱۰ روز پس از آزمون به صورت آنلاین قابل رویت خواهد بود، به یقین بگوییند که آزمون تافل را با موفقیت پشت سر گذاشته اند یا خیر. در این صورت می توانید نزدیک ترین تاریخ شرکت مجدد ـکه مجاز به انتخاب هستید)، یعنی آزمون تافل ۱۲ روزِ اتی را، مد نظر داشته باشید که با این انتخاب، شما صرفا ۲ روز زمان مطالعه خواهید داشت. اما این زمان حقیقتا زمان کافی برای کسب نمره ای بالا نیست.

برای برداشتن گامی مطمئن، باید ده روز کامل منتظر بمانید تا مشخص شود آیا نیازی به شرکت مجدد هست یا خیر. به طور ایده آل، شما باید حد اقل یک ماه برای کسب آمادگی جهت شرکت مجدد وقت داشته باشید. بنابراین، این احتمال است که هر آزمون مجدد، حد اقل ۴۰ روز پس از اولین شرکت در آزمون قبلی تافل، زمان ببرد.

ارسال نمره های آزمون مجدد TOEFL از طریق ایمیل، چقدر زمان خواهد برد؟

در اکثر موارد، نمرات تافل از طریق ایمیل ارسال می شوند. این زمان می تواند از ۳ هفته تا ۲ ماه طول بکشد و این بستگی به محل دانشگاه/دانشگده درخواستی شما دارد. برای اطمینان از اینکه نمرات آزمون مجدد تافل می تواند به موقع به دانشگاه/دانشگده واقع در آمریکا برسد، ازمون مجدد باید ۲۳ روز قبل از مهلت تقاضا اتفاق بیافتد، البته در صورتیکه دانشگاه/دانشگده مورد نظر شما در آمریکا باشد. (یک انتظار ۱۳ روزه برای ارسال نمرات، و ۷ الی ۱۰ روز اضافه تر برای رسیدن نمرات به دست دانشگاه/دانشگده مورد نظر). برای دانشگاه/دانشگده هایی که در خارج از امریکا هستند، آزمون مجدد باید ۸ هفته پیش از مهلت تقاضا، انجام شود. (۱۳ روز برای ارسال نمرات، و ۴ الی ۶ هفته برای رسیدن نمرات به دست دانشگاه/دانشگده مورد نظر از طریق ایمیل بین المللی).

برای شرکت مجدد در آزمون چقدر زمان نیاز دارید؟

بر اساس ارقام مذکور، تقریبا ۱۰ روز زمان می برد که تصمیم بگیرید آیا نیازی به شرکت مجدد در آزمون هست یا خیر؛ و همچنین ۳۰ روز پس از آن نیز برای مطالعه جهت آزمون مجدد، زمان خواهید داشت. اگر به دانشگاه/دانشگده ای در امریکا در خواست می دهید، به ۲۳ روز بیشتر نیاز خواهید داشت تا نمرات آزمون مجدد را برای دانشگاه/دانشگده مورد نظر بفرستید. اگر به دانشگاه/دانشگده ای در خارج از امریکا درخواست می دهید، به ۵۵ روز اضافه تر برای تحویل نمرات نیاز خواهید داشت.

بنابراین، شما یا به حداقل ۶۳ روز برای شرکت مجدد در آزمون تافل نیاز دارید، یا به حداقل ۹۵ روز ، این بستگی به شرایط شما دارد. به هر حال زمان بسیار زیادیست. اما خبر خوش اینست که اگر شما این زمان زیاد برای شرکت مجدد در آزمون را ندارید، راه هایی برای شرکت مجدد در زمان کوتاه تر نیز وجود دارد. در صورتیکه زمان شرکت مجدد در آزمون را به دلیل مهلت تقاضای دانشگاه/دانشکده مربوطه، ندارید، انتخاب های تحصیلی دیگری نیز خواهید داشت.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter