آیا آزمون TOEFL مناسب شما هست؟

آیا آزمون TOEFL مناسب شما هست؟

خب معمولا همه اون زمان هایی که باید به آزمون تافل رجوع کرد رو میشناسن.TOEFL اکثرا برای ورود به دانشگاه ها نیازه و بعضی وقتا هم نمره ی تافل برای ویزای شغلتون یا پروندتون برای شروع شغلی جدید میتونه به کار بیاد.معمولا مردم نمیدونن چه زمانی میشه تافل داد.بعضی از مردم فکر میکنن که برای آزمون تافل محدودیت سنی وجود داره یا شما نمیتونین آزمون رو بدین تا به یه سطحی از تحصیلات یا زبان انگلیسی برسین که خب تمام این ها اشتباهه.

حقیقت اینه که همه میتونن تو تافل شرکت کنن.هیچ نیازی به انجام کارهای گفته شده نیست،به جز اینکه بتونید تو آزمون ثبت نام کنید،مبلغ مورد نیاز رو پرداخت کنید و مدارک خودتون رو تو روز اژمون به همراه داشته باشین.همین!

حالا چه کسانی حتما باید تافل بدن؟

پس گفتیم که همه میتونن تافل بدن،ولی این خوبه که از خودتون بپرسین که آیا نیاز هست تافل بدین یا خیر؟در کل میشه گفت که بهتره در این آزمون شرکنت کنید اگه شرایط زیر رو دارین:

1.حداقل بعضی از دروس دبیرستان به اتمام رسیده باشند.آزمون تافل نیاز به زبان آکادمیک اخر دبیرستان و اوایل کالج داره.

2.سطح زبانتون به حدی باشه که بتونین یه نمره ی قابل قبول از آزمون بگیرین تا بتونین ازش در ورود به دانشگاه ها یا مهاجرت یا پروندتون برای شروع شغل جدید استفاده کنید.یادتون باشه تافل برای سطوح Intermediate تا Advanced طراحی شده پس برای داشتن نمره قابل قبول باید حداقل سطح رو داشته باشین.

3.اگه به موسسه یا مدرسه ای که نمره های پایین تافل رو با یک سری شرایط قبول میکنه علاقه دارین حتما در تافل شرکت کنید!مراکزی هستن که تافل رو با نمرات پایین قبول دارن بعدش برای دانش آموزا دوره های فشرده زبان انگلیسی میزارن تا اونها قبل از شروع ترم هاشون آماده شده باشن.پس بهتره در آزمون تافل شرکت کنید حتی اگر سطح زبانتون Intermediate یا Advanced نیست.

4.اگه در جایی قبول میشین که از نمره ی تافلتون به جای یه آزمون ورودی برای فهمیدن سطح زبان شما استفاده میکنه.بعضی از مدرسه ها از آزمون تافل فقط برای تعیین سطح دقیق دانش اموزاشون استفاده میکنن تا اونها رو در سطح درست قرار بده.بعضی از اونها از آزمون TOEFL iBT استفاده میکنن بعضی دیگه هم از ورژن های دیگه تافل از جمله TOEFL ITP وTOEFL Junior استفاده میکنن.

اما چه کسانی نباید به تافل فکر کنند؟

مورد هایی هم هست که شما نباید به سمت آزمون تافل برین،از جمله:

1.اگه زیر 16 سالتونه یا بیشتر از دو سال از دبیرستانتون مونده.بیشتر فرصت هایی که آزمون تافل فراهم میکنه معمولا برای بزرگسالان مناسب تره.قبولی در دانشگاه،ویزای کار و غیره.نمره ی تافل شما فقط دو سال اعتبار داره که اگه زودتر از موقع امتحان بدین قبل از این که بتونین از ویژگی های آزمون استفاده کنید آزمونتون بی اعتبار میشه.علاوه بر این،تافل مهارت های آکادمیک پیشرفته ای رو تحت آزمون قرار میده که میتونه برای افراد خیلی جوون واقعا سخت باشه.

2.اگر سطح زبانتون کمتر از Intermediate یا سطوح اولیه انگلیسی در مهارت های لیسنینگ،اسپیکینگ،ریدینگ و رایتینگ رو دارین.همونطور که قبل تر در بالا هم به این موضوع اشاره کردیم تافل برای کسانی با سطوح Intermediate تا Advanced مناسبه.اگه سطح لازم رو نداشته باشین حتی ممکنه در فهم سوال ها هم به مشکل بخورین.

3.شما از دادن آزمون تافل معافین در صورتی که...

بعضی از مراکز گروهی از افرادشون رو از گرفتن مدرک زبان انگلیسی معاف میکنن در صورتی که اونها سال های متوالی رو صرف تحصیل در مرکز آموزش انگلیسی زبان کردند یا سکونت دائمی در آمریکا دارند یا حتی در کشوری زندگی میکنند که مردم اون کشور معاف از دادن آزمون هستند نیازی به شرکت در تافل ندارن.اگه مهارتتون تو زبان انگلیسی رو از راه دیگه ای میتونین نشون بدین یا به عنوان یک دانش آموز بین المللی شناخته نمیشین شاید از دادن آزمون تافل معاف هستین،با مرکز هایی که قراره به اونها برین در تماس باشین و ببینید آیا شانسی هست که شما نیازی به شرکت در آزمون نداشته باشین


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter