چرا نمره‌ی GMAT من بالا نمیره؟

چرا نمره‌ی GMAT من بالا نمیره؟

شما اولین امتحان GMAT آزمایشی خود را چند ماه پیش برگزار کرده‌ و بلافاصله متوجه شدین که می‌تونستین عملکرد بهتری در جی مت داشته باشین. شما یکی دو ماه اخیر را به مطالعه سپری کردین- شاید حتی در دوره‌های GMAT ما هم ثبت‌نام کرده باشین. شما با این امتحان حس راحتی بیشتری می‌کنین و می‌دونین چیزهای زیادی یاد گرفته‌این. اما وقتی امتحان آزمایشی دوم رو برگزار می‌کنین، به‌شدت شگفت‌زده می‌شین: نمره‌ی GMAT شما اصلاً بهبود پیدا نکرده. چه اتفاقی افتاده؟

در این مورد، شما تنها نیستید. در حقیقت، اگر نمره‌ی جی مت شما بین امتحان اول و دوم خیلی افزایش پیدا می‌کرد، جای تعجب بود. آنچه برای شما رخ داده برای خیلی دیگر نیز اتفاق افتاده که حتی برای اون نام هم گذاشته‌اند: 'تاثیر امتحان آزمایشی دوم.' اجازه بدین به چند نظریه‌ی GMAT و علوم آموزشی مراجعه کنیم و ببینیم چرا چنین چیزی اتفاق میفته.

نخستین بخش راه‌حل این مشکل با حدس زدن و زمان‌بندی (تنظیم وقت) ارتباط داره. اگر می‌خواهید در امتحان GMAT موفق بشید، باید حدس بزنین. شما باید کل امتحان را بدون تمام شدن زمان به پایان برسونین. اگر حدس نزنین یا اگر زمان‌تون تموم بشه یا عجله کنین، نمره‌ی GMAT شما به‌خوبی که می‌تونه باشه، نخواهد بود. نکته‌ی شگفت‌انگیز اینه، تنظیم وقت در امتحان دوم سخت‌تر از امتحان اوله.

وقتی امتحان آزمایشی اول خود رو برگزار کردین، عناوین بسیاری بود که نمی‌دونستین یا اون رو به یاد نمی‌آوردین. ممکنه 10 یا 15 سال از زمانی‌که آخرین بار ریاضی یا گرامر خوندین، گذشته باشه. وقتی سوالی رو می‌بینین که اصلاً ازش سر در نمیارین، چی کار می‌کنین؟ حدس می‌زنین و ادامه می‌دین. می‌دونین که نمی‌تونین به اون سوال پاسخ بدین، پس دلیلی برای هدر دادن زمان وجود نداره.

الان که مدتیه مطالعه کردین و بیشتر عناوین GMAT رو خوندین، گفتن زمان حدس زدن سخت‌تر میشه. شما دیگه جمله‌ی 'من کاملاً نسبت به این سوال ناآگاه هستم' را با این فکر که شما را راهنمایی کنه بیان نمی‌کنین. در امتحان دوم، این ممکنه باعث بشه شما زمان و انرژی خود را بر روی سوالاتی سپری کنین که نباید بر روی اون‌ها کار می‌کردین. شما سوال رو فهمیدین اما نتونستین کاملاً اون رو به سرانجام برسونین و تا زمانی که دیگه دیر شده، متوجه این مشکل نشدین! زمان‌بندی و استراتژی ضعیف می‌تونه نمره‌ی GMAT شما رو پایین بیاره.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی چگونگی و زمان حدس زدن، این مقالات رو بخونین و دائماً تمرین کنید. به یاد داشته باشین برای حدس زدن یک سوال، مجبور نیستین نسبت به اون کاملاً ناآگاه باشین. بعضی‌وقت‌ها، حدس زدن انتخاب صحیحی درباره‌ی سوالی است که می‌دونین می‌تونین حلش کنین. حدس زدن یعنی سپری کردن زمان و انرژی محدود خود بر روی سوالات درست و گرفتن بیشترین نمره‌ی مجموع جی مت.

بخش دیگر 'تاثیر امتحان آزمایشی دوم' اینه: تسلط بر محتوا. GMAT از عناوین خیلی متفاوت و گوناگونی امتحان نمی‌گیره. فهم شما از هر کدوم از این عناوین در یک طیف قرار داره، از 'ناآگاهی کامل' تا 'تسلط 100%'. به هنگام مطالعه کردن، مراحل گوناگون زیر رو پشت سر می‌گذارین:

- شما ممکن است بدونین اون عنوان درباره‌ی چیه اما از قوانین اون آگاهی نداشته باشین.

- وقتی کسی قوانین رو به شما توضیح میده، ممکنه اونا رو بفهمین اما نتونین بیشتر سوالات رو به‌تنهایی جواب بدین.

- شما ممکنه بتونین سوالات رو با کمی کمک یا راهنمایی جواب بدین (برای مثال، با کمک آموزگار GMAT خود یا از یک توضیح نوشتاری)، اما نمی‌تونین اون‌ها رو بدون کمک کاملاً جواب بدین.

- شما ممکنه بتونین سوالات رو کاملاً در تنهایی و خلوت خود حل کنین اما در روز امتحان وقتی دچار استرس و فشار می‌شوید، به مشکل برمی‌خورید.

مشکل اینه که امتحان نمی‌دونه شما از کسرها یا زمان فعل‌ها چقدر اطلاع دارین؛ امتحان فقط می‌دونه آیا شما به سوال پاسخ درست می‌دین یا غلط. درباره‌ی نمره‌ی GMAT خودتون، هیچ تفاوتی بین 'غلط جواب دادن به یک سوال چون نمی‌دونین چگونه به اون سوال جواب بدین' و 'غلط جواب دادن به یک سوال چون تقریباً جواب رو می‌دونین اما یک چیز کوچک رو فراموش کردین' وجود نداره. اما در یک نگاه وسیع‌تر، تفاوت بزرگی وجود داره! شما احتمالاً الان در ریاضی و انگلیسی نسبت به چند ماه قبل بهتر شدین اما این ضرورتاً در نمره‌ی شما منعکس نخواهد شد تا زمانی‌که به بررسی عناوینی بپردازین که قبلاً مطالعه کرده‌این و به انجام مهارت‌های پایه‌ای مشغول و در اون مهارت‌ها خودانگیخته شین. به چیزی جز فهم یک عنوان رضایت ندین. به تمرین اون عناوین ادامه بدین تا زمانی‌که بتونین اون‌ها رو در خواب خود انجام بدین.

اگر نمره‌ی امتحان دوم شما بالاتر از نمره‌ی امتحان اول نیست، ممکن است ندونین مشکل از کجاست. خُب شما احتمالاً کار اشتباهی انجام ندادین. وقتی برای امتحان GMAT خودتون رو آماده می‌کنین، فقط مشتی اطلاعات یا حقایق رو حفظ نمی‌کنین تا بتونین اون‌ها رو در روز امتحان تکرار کنین. شما در واقع تلاش می‌کنین باهوش‌تر، خلاق‌تر و در داشتن استدلال‌ها بهتر باشین. این محتمل‌ تر از اون‌چیزیه که فکرش رو می‌کنین اما به زمان و صبر نیاز داره. همونجا بمونین. کاری رو که تا به حال انجام دادین بررسی کنین، دائماً تمرین کنین و امتحان آزمایشی دیگری رو در عرض چند هفته‌ی آینده برگزار کنین- در امتحان بعدی احتمالاً نمره‌ی شما بهتر خواهد شد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

GMAT یا GRE؟

GMAT یا GRE؟

خیلی از کسانی که هدفشون ورود به MBA هست مردد هستن که آزمون GRE رو انجام بدن یا GMAT ؟اساسا آزمون GMAT همواره معیار تعیین سطح استعداد تحصیلی در Business Schools بوده اما مدتی میشه که آزمون GRE البته بعد از تغییراتی که در سال 2011 انجام داد، تونست رقیب خوب ...

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

اشتباهات رایج در حل سوالات DATA Sufficiency جی مت

آیا دقت کرده اید که تحلیل یک گزاره در واقع سخت تر از دو گزاره است. زیرا گزاره دیگر اغلب یک نکته، یک راهنمایی یا پاره ای از اطلاعات را به همراه دارد که می توان برای تشخیص حقه یا تله سوال از آن استفاده کرد. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

آشنایی با سوالات ریاضی آزمون GMAT

همانطور که میدونید آزمونGMAT آزمونی بین المللی است جهت ادامه تحصیل درزمینه های تجارت، بازرگانی ومدیریت. مدت زمان GMAT سه ساعت ونیم می باشد، ولی بطورکلی با احتساب زمان استراحت بین آزمون، حدود 4 ساعت به طول می انجامد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter