برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

برای بهبود Listening در آزمون تافل این نکات را بدانید

TOEFL یک نگرش خوب بیان علمی از سخنرانی ها و گفتگوهای آکادمیک در محوطه دانشگاه یا کلاس را مهیا می کند. در این پست، به راهکارهایی که واقعا می توانند به توسعه مهارت های Listening TOEFL دانشگاهی که برای آزمون TOEFL و گرفتن نمره خوب در این بخش است بیانجامند، می پردازیم. 'یادداشت های سنگین و طولانی' نکنید! در بخش Listening TOEFL، یادداشت برداری موضوعی است که به عنوان یک 'شمشیر دو لبه' در زبان انگلیسی می شناسیم. منظور این است که یادداشت برداری در تافل هم می تواند به شما کمک کند و هم ممکن است پرضرر باشد، و آن هم بسته به رویکرد شما دارد. 

مهم این است که به اندازه کافی و مناسب یادداشت برداری نماییم، و این مقدار بهتر است موجز باشد. شما بهتر است به نوشتن عباراتی که نشان دهنده ایده های اساسی در یک مکالمه یا سخنرانی است اهتمام ورزید. سعی نکنید تمام جزئیات را بنویسید. و قطعا سعی نکنید دقیقا کلمات سخنرانان را یادداشت کنید! اگر شما مفصل همه چیز را با رویکرد «ریز نویسی» دردستور کار قرار دهید، وقت شما صرفا برای کپی کردن هر کلمه گذشته و برای این که شما بر روی معنای واقعی چیزی تمرکز کنید وقتی باقی نخواهد ماند.

برای مکالمات، ایده های هر گوینده را جداسازی کنید مکالمات همیشه شامل فقط دوگوینده هستند: یک سخنران مرد و یک سخنران زن. این موضوع با طراحی ازقبل انجام می شود یعنی TOEFL می خواهد شما را در گوش دادن به دوگوینده ی واضح و مجزا یاری کند. هر سخنران نقش های مختلف در گفتگو ایفا می کند. سوالات آزمون از شما به طور خاص در مورد ایده ها، احساسات، و یا اهداف گوینده ها در گفتگو می پرسند. بنابراین برای یادداشت برداری مفید در تافل، مطمئن شوید هر چیزی که گوینده مرد یا زن میگوید به طور مجزا مدنظر قرار دهید. برای لکچرها، به یاد داشته باشید که آنها بسیار شبیه به خواندن متن هستند در موضوعات کلاس درس، استاد اطلاعات علمی همانند متون آزمون تافل فراهم آوری می نماید. ایده های اصلی، که به شکل پاراگراف ها سازماندهی شده اند، با جزئیات پشتیبان ارائه میشوند.

همانطور که شما به سخنرانی گوش می دهید و یادداشت برداری می کنید، تصور کنید که در حال نوشتن یک متن می باشید. به جملات کلی، ایده های پشتیبان، ربط دهنده ها، و دیگر 'شاخص هایی' که شما در یک متن علمی را می بینید، گوش فرا دهید. به عبارت دیگر، برای این تمرین انگار یک متن 'خواندنی' از سخنرانی را درTOEFL درنظر بگیرید. به تفاوت های بین بخش سخنرانی تافل و بخش مباحثه در قسمت Listening TOEFL توجه کنید برخی از مباحثات کلاس درس در بخش Listening TOEFL درواقع بحث بین استاد و برخی از دانشجویان است. این بحث ها هنوز هم شبیه به یک متن خواندنی از منظرهای مختلف می باشد چرا که سخنرانی استاد بخش عمده فایل صوتی را پوشش می دهد اما استاد نیز تعامل مستقیم با دانشجویان را مد نظر قرار می دهد. و این فعل و انفعالات همانند گفتگو هستند.

در بخش گوش دادن به بحث ها، هر گوینده نقش های مختلف بازی می کند و انواع مختلفی از اطلاعات را ارائه می دهد. هنگامی که شما به سمت سوالات می روید، برای شناسایی ایده های خاص مربوط به کلمات از هر گوینده در بحث آماده شوید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

4راه برای تقویت Listening در آزمون تافل iBT

Listening تافل ترکیبی ازمکالمات پیرامون زندگی و تجارت می باشد.در این مبحث با چگونگی ارتقاء مهارت listening برای آزمون TOEFL و چگونگی کسب نمره قابل قبول در این بخش آشنا می شوید. ...

بیشتر بخوانید
٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

٥ استراتژدي مهم برای موفقیت در آزمون TOEFL

شركت در TOEFL هميشه استرس زا بوده و هست. چراكه بايد يك نمره دقيق و مشخص بگيرين. واسه اين امتحان كلي هزينه ميكنين و ماه ها صرف آماده شدن واسه اون وقت ميزارين.ممكنه جلسه امتحان شلوغ و پر سر و صدا باشه يا اينكه شب قبل امتحان به اندازه كافي نخوابيده باشين. راج ...

بیشتر بخوانید
Brainstorming در تافل به چه معنی است؟

Brainstorming در تافل به چه معنی است؟

در کتاب های آماده سازی تافل و در کلاس های رایتینگ ، معمولا pre-writing به گوشتون می خوره. اما pre-writing اصلا چی هست وچرا انقدر اهمیت داره؟ امروز به پایه های pre-writing در قسمت independent writing تافل می پردازیم. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter