مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
چرا قبرس باید جز اولین انتخاب های شما باشد؟

چرا قبرس باید جز اولین انتخاب های شما باشد؟

کشور قبرس که بواسطه‌ی سواحل آفتابی، هتل‌های لوکس و خدمات گردشگری فوق‌العاده‌اش شناخته شده، بر روی یک سیستم آموزشی اروپایی با کیفیت بالا، شهریه‌های ارزان و امکانات و امتیازات فراوان سرمایه‌گذاری کرده است. شما در یافتن دوره‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در قبرس که مطابق استانداردهای دانشگاه‌های بین‌المللی سراسر جهان است، مشکلی نخواهید داشت.

تحصیل ارزان در قبرس

قبرس تحصیلات ارزان و باکیفیت بالایی را در اختیار دانشجویان دانشگاه‌های خود قرار می‌دهد و بیش از 7 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش کرده که در اتحادیه‌ی اروپا پس از دانمارک و سوئد، رتبه‌ی سوم را در اختیار دارد. درست همچون هر کشور دیگری، سیستم آموزشی در قبرس ویژگی‌های خاص خود را داراست. جای تعجب نیست که محبوب‌ترین رشته‌ی دانشگاهی در قبرس، مهمانداری و گردشگری است، اگرچه لیست همه‌ی دوره‌‌های تحصیلی موجود فقط به این رشته‌ها محدود نمی‌شود. اگرچه قبرس یکی از اعضای اتحادیه‌ی اروپا و عضو سیستم بولونیاست، اکثر مدارس و کالج‌ها بر اساس سیستم آموزش آمریکایی عمل می‌کنند که به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا بار تحصیلی خود را انتخاب کنند و دوره‌ی خود را تغییر دهند. این مسئله تاثیر مثبتی هم بر اوقات فراغت و هم بر شهریه‌ی دانشجویان دارد، چون هرچه واحدهای کمتری انتخاب کنید، هزینه‌ی کمتری پرداخت می‌کنید.

در عین حال، این موضوع ممکن است برای خارجی‌ها تا حدودی پیچیده‌تر به‌نظر برسد، چون تحصیل برای آن‌ها گران‌تر است و طبق قانون مهاجرت در قبرس، آن‌ها مجاز به کار کردن بیش از ساعت‌های مشخص شده در قانون نیستند. با این وجود، هزینه‌ی تحصیل در قبرس قابل‌دسترس است و اگرچه سالانه رشد می‌کند، اما افزایش آن با شاخص تورم در ارتباط است. به طور متوسط، هزینه‌ی تحصیل در قبرس بین 3400 تا 8000 یورو در سال یا حدود 314 یورو/واحد متغیّر است. در موسسات آموزشی مبتنی بر سیستم محافظه‌کارانه‌ی آموزشی اروپا، برنامه‌ی درسی و پرداخت‌ها ثابت است و همه‌ی دانشجویان بااستعداد (از جمله خارجی‌ها)، واجد شرایط دریافت بورسیه‌ی تحصیلی یا تخفیف در هزینه‌ها هستند.

ساختار امتحان و دوره‌ی تحصیلی برای دانشجویان مفید است.

در اکثر کالج‌ها، کلاس‌ها از فوریه یا اوایل اکتبر شروع می‌شود. با این حال، خارجی‌ها باید 2 تا 3 هفته قبل ثبت‌نام کنند. در موسسات آموزشی قبرس، هیچ امتحان رد/قبولی وجود ندارد. در عوض، از یک سیستم امتحانی، مقالات تحقیقاتی و پروژه‌های گروهی استفاده می‌شود. با این حال، دانشجویان معمولاً در هر دوره (رشته) در دو امتحان در میانه و انتهای ترم شرکت می‌کنند.

امکانات اقامتی در قبرس

قبرس دارای اقامتگاه‌های اسکان ارزان و امکانات جذابی است.

شرایط لازم و ضروری برای تحصیل موفق و راحت و همچنین کمک به مسکن دانشجویی در قبرس برای دانشجویان فراهم است. سیستم اسکان دانشجویی به‌گونه‌ای طراحی شده که یک مکان اسکان در خوابگاه باید ابتدا به تازه‌واردها و خارجی‌ها داده شود، اما رویکرد 'هر کس اول آمده، اول به او خدمت داده می‌شود'، همچنان به‌شکل گسترده در قبرس اعمال می‌شود.

همه‌ی دانشگاه‌ها و کالج‌های بزرگ در قبرس دارای خوابگاه هستند و هزینه‌ی اقامت ماهانه در آن‌ها، 150 یوروست. اجاره‌ی یک آپارتمان گران‌تر است، اما دانشجویانی که دچار محدودیت‌های مالی هستند، می‌توانند خانه و آپارتمان را با افراد دیگر کرایه کنند. موسسات آموزش عالی در قبرس از بودجه‌ی مناسبی برخوردار هستند و سالن‌های مطالعه، کتابخانه‌ها، سالن‌های غذاخوری و دفاتر کمک به دانشجویان دارای استانداردهای بالایی برای دانشجویان هستند تا بتوانند بر چالش‌های موجود غلبه کنند.


دانشگاه‌های بزرگ در قبرس

قبرس دارای سیستم متوسطه و آموزش عالی گسترده‌ای است. با این حال، سیستم آموزش عالی به‌ویژه در بین خارجی‌ها محبوب است. حدود 25000 دانشجو در دانشگاه‌های قبرس تحصیل می‌کنند و خارجی‌ها حداقل یک سوم دانشجویان را تشکیل می‌دهند. چندین کالج و دانشگاه بین‌المللی در قبرس، برنامه‌های آموزشی دو مدرکی برگزار می‌کنند که کاملاً توسط دانشگاه‌های بریتانیا و آمریکا که شریک آن‌ها هستند، تائید می‌شود. چندین دانشگاه دولتی و خصوصی در قبرس وجود دارد که برنامه‌های تحصیلی را در رشته‌های گوناگون از تجارت و پزشکی گرفته تا علوم کامپیوتر و مدیریت گردشگری ارائه می‌دهند. تعدادی از محبوب‌ترین دانشگاه‌ها برای دانشجویان خارجی از این قرار است:

  • دانشگاه نیکوزیا
  • دانشکده‌ی پزشکی مولکولی قبرس
  • دانشگاه اروپایی قبرس
  • Ctl Eurocollege
  • موسسه‌ی تحقیقات علمی مدیترانه
  • موسسه‌ی بین‌المللی مدیریت قبرس

شرایط ورود منطقی برای دانشجویان خارجی در قبرس

شرایط ورود به موسسات آموزش عالی در قبرس همچون سایر موسسات اروپایی است. داوطلبان باید گواهی تحصیلات متوسطه‌ی کامل (گواهی ترجمه شده با جزئیات دوره‌ها و تعداد ساعت‌های آموزشی) و همچنین تسلط مناسب به زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس) را داشته باشند. علاوه بر این، کالج‌ها طیف گسترده‌ای از دوره‌های زبان را برای کسانی که به‌دلایل گوناگون نتوانسته‌اند تسلط خود را به زبان انگلیسی نشان دهند، برگزار می‌کنند.

برنامه‌های تحصیلی بازرگانی جذاب

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های آموزش عالی در قبرس، برنامه‌های MBA گوناگونی است که نیازهای بخش تجارت محلی در حال توسعه‌ی این کشور را برآورده می‌سازد. بزرگترین کارفرمایان در قبرس، بانک‌ها و شرکت‌های هلدینگی هستند که بازیگران مرتبط در تجارت بین‌الملل می‌باشند. بنابراین، دانشگاه‌ها و مدارس بازرگانی دارای دوره‌های تحصیلی با کیفیت بالا که امکان اشتغال واقعی را پس از فارغ‌التحصیلی برای دانشجویان فراهم می‌کنند، با این حقیقت اقتصادی سازگار شده‌اند.

شرایط لازم برای پذیرش در دوره‌های MBA در قبرس استاندارد است: تسلط خوب و مناسب به زبان انگلیسی، داشتن مدرک لیسانس و تجربه‌ی کاری در رشته‌‌ی انتخابی برای حداقل دو سال.

قبرس با داشتن برنامه‌های آموزشی و درسی عملی، نرخ بالای فارغ‌التحصیلان، برنامه‌های تحصیلی در دسترس و استانداردهای بالای زندگی، قطعاً گزینه‌ی مناسبی برای تحصیل در خارج از زادگاه خود محسوب می‌شود. پس به‌دنبال تحصیل در این کشور باشید و بلیط هواپیمای خود را برای آمدن به این جزیره‌ی آفتابی مدیترانه‌ای زیبا رزرو کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: