مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه فنی خاورمیانه قبرس

دانشگاه فنی خاورمیانه قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غنی است که در مقبره‌های حفظ شده، موزاییک‌های باستان و کل شهر به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به‌چشم می‌خورد. قبرس مدرن به‌همان اندازه جذاب و زیباست. این مستعمره‌ی سابق بریتانیا در محل تلاقی شرق و غرب قرار دارد (پایتخت آن نیکوزیا به بیروت نزدیک‌تر است تا آتن) و اگرچه این جزیره سهم خود را در نزاع‌ها و درگیرها داشته، اما امروزه مسیحی قبطی، اسلام، یونانی باستان و اثرات استعماری بریتانیا در کنار هم قرار گرفته‌اند تا یک فرهنگ منحصربه‌فرد ایجاد کنند. شمار زیادی از علاقمندان به تحصیل تمایل دارند در دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس به تحصیل بپردازند و جهت ورود به این کشور آمادگی لازم را کسب نمایند. شرایط آموزشی و علمی این دانشگاه در سطح ایده آل و بالایی قرار دارد و مدارک آموزشی معتبری را به دانشجویان اعطا می نماید. 

در مورخ 15 نوامبر 1956 میلادی دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس با عنوان موسسه فنی خاورمیانه به تاسیس رسید. هدف اصلی این دانشگاه پیشبرد علمی در زمینه های علوم پایه و رشته های مهندسی کشور ترکیه و کشورهای خاورمیانه است. این دانشگاه پیشرفت های علمی و آموزش های مدرنیته بسیاری را برای کشور ترکیه به ارمغان آورد از بین دو بخش این دانشگاه، ابتدا یکی از آنها در چهار راه کیزیلای و دیگری در پشت مرکز مجلس کشور ترکیه قرار گرفته بود. پس از آن، در سال 1963 میلادی، دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس به شرق آنکارا منتقل شد. قدمت دانشگاه مذکور به 53 سال می رسد. بنابراین از جمله قدیمی ترین دانشگاه های خاورمیانه به شمار می رود. ناگفته نماند زبان تدریس و آموزشی در این دانشگاه، به زبان انگلیسی است.

دانشکده های دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس

دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس دارای 7 دانشکده است که اسامی این دانشکده ها به شرح ذیل می باشد:

آشنایی با یونان
دانشکده های دانشگاه فنی خاورمیانه توضیحات
دانشکده معماری در سال 1956 میلادی به عنوان نخستین مرکز آموزشی آغاز به کار نمود و دارای رشته های معماری، شهرسازی و طراحی صنعتی است.
دانشکده علوم پایه دانشکده علوم پایه شامل رشته‌های بیولوژی، شیمی، ریاضی، تاریخ، ژنتیک، فلسفه، فیزیک، روان شناسی، جامعه شناسی و آمار می باشد.
دانشکده فنی و مهندسی در بهار سال 1957 میلادی افتتاح شد و رشته های مقطع کارشناسی در این دانشکده عبارتند از مهندسی هوا و فضا، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی متالورژی، مهندسی محیط، مهندسی عمران، مهندسی صنایع غذایی، مهندسی معدن و مهندسی نفت.
دانشکده علوم انسانی در سال 1959 میلادی تاسیس و تکمیل گردید.
دانشکده تربیت معلم در سال 1982 میلادی شروع به کار کرد.
دانشکده اقتصاد و علوم مدیریتی رشته هایی که در این دانشکده تدریس می شود عبارتند از رشته‌های مدیریت بازرگانی، اقتصاد، روابط بین‌الملل، علوم سیاسی و مدیریت جامعه
دانشکده علوم آموزشی لیست رشته های ارائه شده در این دانشگاه عبارتند از علوم کامپیوتری، علوم آموزشی، معلمی دوره ابتدایی، آموزش زبان های خارجی، آموزش تربیت بدنی، معلمی مقطع راهنمایی و آموزش علوم ریاضی. لازم به ذکر است بخش آموزش زبان انگلیسی در سطح پیشرفته و پایه به صورت جداگانه در این دانشگاه وجود دارد که مختص دانشجویان مقطع کارشناسی است.

فرصتهای شغلی فارغ التحصیلان شیمی در قبرس

دانشجویانی که در رشته شیمی از دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس فارغ التحصیل شده اند دارای فرصت های شغلی در زمینه های ذیل می باشند که می توانند با توجه به رشته تحصیلی و علاقه خود به نوع زمینه شغلی، مشغول به کار شوند. این فرصت ها شامل موارد ذیل می گردد:

  • تحقیقات و آزمایشگاه توسعه در مواد شیمیایی
  • پتروشیمی
  • دارویی
  • رنگ
  • معدن
  • متالوژی
  • الکترونیک
  • پلاستیک
  • نساجی
  • سرامیک
  • شیشه
  • خمیر کاغذ
  • صنایع
  • پزشکی و آزمایشگاه های پزشکی
  • فروش و خدمات فنی شرکت ابزار و مواد شیمیایی علمی

همان طور که در ابتدای مقاله ذکر گردید زبان تحصیلی در دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس، زبان انگلیسی می باشد. طبق آمارهای به دست آمده مشخص گردید در حال حاضر تعداد 22000 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که تعداد 4400 دانشجو در مقطع کارشناسی، تعداد 2200 دانشجو در مقطع دکترا می باشند. تعداد کل دانشجویان بین المللی و خارجی در این دانشگاه، 1350 دانشجو می باشد که از 65 ملیت متفاوت در کنار یکدیگر به تحصیل می پردازند.

خدمات آموزشی در هر سال تحصیل در دانشگاه خاورمیانه در دو ترم یا نیمسال برای دانشجویان ارائه می گردد. آغاز نیمسال اواخر سپتامبر و پایان آن اواسط ژانویه می باشد. نیمسال دوم نیز از اواسط فوریه شروع می شود و تا اواسط ژوئن پایان می پذیرد. برای جذب دانشجویان بین المللی، ترم ها و دوره های تابستانه در دو بخش عمومی و بین الملل ارائه می گردد.


رشته های دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس

انواع رشته های تحصیلی که در دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس برای دانشجویان تدریس می گردد که شامل تعداد 45 رشته در مقطع کارشناسی است. این رشته ها در 5 دانشکده به صورت جداگانه برای دانشجویان ارائه می گردد. همچنین تعداد 143 رشته نیز در زمینه تحصیلات تکمیلی وجود دارد که در 5 بخش انجام می گیرد. از بین این رشته ها، تعداد 97 رشته در مقطع کارشناسی و تعداد 55 رشته نیز در مقطع دکترا مورد تدریس استادان قرار می گیرد.

برخی از رشته تحصیلی در این دانشگاه عبارتند از علوم و مدیریت کسب وکار (در مقطع کارشناسی و بدون آزمون ورودی)، مدیریت کسب و کار و درآمد، اقتصاد، علوم سیاسی و روابط بین الملل، دانش و علوم انسانی (در مقطع کارشناسی)، علوم کامپیوتر و تکنولوژی آموزشی، مشاوره و راهنمایی روانشناسی، آموزش زبان انگلیسی، روانشناسی، مهندسی (در مقطع کارشناسی)، هوا و فضا، کامپیوتر، شیمی، عمران، برق و الکترونیک، مکانیک و نفت و گاز طبیعی. دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس عضو برنامه اراسموس می باشد. بر این اساس، در هر سال تحصیلی دانشجویان بسیار زیادی در رد و بدل بین این دانشگاه و سایر دانشگاه های جهانی قرار می گیرند.

فهرست دپارتمان های دانشگاه خاورمیانه قبرس

دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس دارای دپارتمان های مختلفی است که فهرست آنها در ذیل آورده شده است:

  • دپارتمان شیمی
  • دپارتمان زیست شناسی
  • دپارتمان تاریخ
  • دپارتمان ریاضیات
  • دپارتمان فلسفه
  • دپارتمان اقتصاد
  • دپارتمان روابط بین الملل
  • دپارتمان علوم سیاسی و مدیریت دولتی
  • دپارتمان مهندسی مواد غذایی
  • دپارتمان مهندسی صنعتی
  • دپارتمان مهندسی نفت و گاز
  • دپارتمان مهندسی متالورژی و تولید

شرایط خوابگاه های دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس

فستیوال بهاره دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس در کامپوس مرکزی این دانشگاه برگزار می گردد که شامل کنسرت ها و نمایش های مختلف است. خوابگاه های دانشجویی بزرگ ترین بخش دانشگاه را به خود اختصاص داده اند. به طوری می توانند تعداد بالغ بر 6000 دانشجو را می توانند در خود جای دهند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: