مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل کارشناسی در قبرس

تحصیل کارشناسی در قبرس

ناحیه‌ی مدیترانه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان شهرت دارد. سواحل آفتابی، فرهنگ اصیل و شهرهای منحصربه‌فرد، این کشور را به مکان مناسبی برای طرفداران سفر تبدیل ساخته است. قبرس یکی از این کشورهای حاشیه‌ی دریای مدیترانه است که در نزدیکی قاره‌های اروپا و آسیا قرار دارد. این کشور که در جنوب ترکیه و نزدیک به ایتالیا قرار دارد، از نظر جغرافیایی در قاره‌ی آسیا واقع شده، اما از نظر سیاسی، یک کشور اروپایی و حتی عضو اتحادیه‌ی اروپاست.

قبرس همچنین به یک مقصد بسیار مناسب برای آموزش عالی تبدیل شده و بدلیل هزینه‌ی پایین تحصیل در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی معتبر اروپایی، شهرت فراوانی دارد. این کشور همچنین بیش از 7 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش می‌کند که در مقایسه با دیگر کشورهای اتحادیه‌ی اروپا، عدد قابل‌توجهی است. در نتیجه، حدود 12 دانشگاه اصلی و همچنین چندین موسسه‌ی آموزش عالی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

بیش از 65000 دانشجو از بیش از 130 کشور جهان تحصیلات خود را در دانشگاه‌های قبرس دنبال می‌کنند. اکثر دانشگاه‌ها تمایل به ارائه‌ی رشته‌های تحصیلی بسیار منحصربه‌فرد دارند، اما محبوب‌ترین رشته‌ها غالباً در حوزه‌‌ی گردشگری یا کسب و کار هتل‌داری است. علاوه بر این، اگرچه قبرس عضو اتحادیه‌ی اروپاست، اکثر موسسات آموزش عالی آن تمایل به پیروی از سیستم آموزشی آمریکایی دارند و در نتیجه، دانشجویان انعطاف‌پذیری بالایی در انتخاب رشته‌های تحصیلی از خود نشان می‌دهند. در کل، اگر از زندگی در اقلیم مدیترانه‌ای، سواحل شنی، جنگل‌های گسترده و یک تاریخ عمیق لذت می‌برید، قبرس مکان مناسبی برای تحصیل و گسترش مرزهای فرهنگی است.قبرس تنها در بخش جنوبی عضو اتحادیه اروپا می باشد از نظر آب و هوا دارای تابستان های گرم و خشک و زمستان های نسبتاً سرد و معتدل است. 

بررسی تحصیل کارشناسی در قبرس

تحصیل کارشناسی در قبرس باید بعد از مقطع دیپلم در رشته های پیوسته انجام شود؛ به دوره لیسانس در این کشور Bachelor گفته می شود که 4 سال به طول می انجامد. زمان پذیرش در نیمسال تحصیلی این کشور هر سال در فروردین و مهر ماه انجام می شود و بهتر است متقاضیان از حداقل سه ماه قبل از شروع ترم برای اخذ پذیرش اقدام کنند. دانشگاه های بسیاری مقطع کارشناسی در قبرس را ارائه می کنند که از میان آن ها معروف ترین و معتبرترین مراکز تحصیلی آموزش عالی به شرح زیر می باشد:

  • دانشگاه مدیترانه شرقی یکی از پرآوازه ترین و مشهورترین دانشگاه های قبرس در زمینه پزشکی می باشد
  • دانشگاه شرق نزدیک یک دانشگاه خصوصی برای تحصیلات آکادمیک است که عضو انجمن دائمی دانشگاه های اروپایی می باشد
  • دانشگاه گیرنه در قبرس که با دانشکده حقوق، دانشکده معماری، دانشکده هنر های نمایشی، دانشکده علوم ارتباطات، دانشکده فنی مهندسی و دانشکده بازرگانی و اقتصاد شهرت دارد
  • مدرسه عالی هوانوردی یکی از دانشگاه های معتبر و مطرح در سطح بین المللی می باشد و در قبرس از اعتبار بالایی برخوردار است

مدارک فارغ التحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه قبرس از ارزش و اعتبار بین المللی بالایی برخوردارند به طوری که با مدرک فارغ التحصیلی از این دانشگاه ها می توان در اروپا به راحتی کار پیدا کرد.




اخذ ویزا برای تحصیل کارشناسی در قبرس

برای اخذ ویزای تحصیلی کشور قبرس باید از یکی از دانشگاه های این کشور اخذ پذیرش کنید تا به آن وسیله بتوانید ویزای تحصیلی قبرس را دریافت کنید. مجموعه ای از اسناد و مدارک باید به سفارت این کشور جهت اخذ ویزای تحصیلی ارائه شود که به شرح لیست زیر می باشد:

  • تکمیل و تحویل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه گذرنامه معتبر با حداقل دو سال اعتبار
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به بیماری مسری
  • اثبات تمکن مالی با ارائه تاییدیه از بانک های قبرس
  • سپردن ضمانت نامه بانکی به ارزش 850€ (یورو) در بانک قبرس
  • مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی همراه با ترجمه رسمی
  • ارائه چند فقره عکس پاسپورتی با زمینه سفید
  • مدارک شناسایی کشور مبداء همراه با ترجمه و دو فقره کپی

علاوه بر موارد فوق برای تحصیل کارشناسی در کشور قبرس ارائه مدرک دیپلم دوره دبیرستان همراه با ریز نمرات اهمیت زیادی دارد؛ طبق قوانین تحصیل کارشناسی در قبرس باید اصل این مدرک همراه با یک فقره کپی ارائه شود. معمولا ویزای تحصیلی قبرس به مدت شش ماه بیش از میزان مورد نیاز برای اقامت دانشجو جهت گذراندن دوره تحصیلی صادر می شود. لازم به ذکر است که حداقل نمره آیلتس برای تحصیل کارشناسی در قبرس باید 6 باشد.

هزینه تحصیل کارشناسی در قبرس و رشته های برتر

تحصیل کارشناسی در این کشور با توجه به اینکه دانشگاه مورد نظر شما دولتی یا خصوصی می باشد و اینکه در کدام شهر مشغول به تحصیل هستید متفاوت خواهد بود. به طور میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در قبرس از 3000€ تا 9000€ (یورو) در هر ترم متغیر خواهد بود و دانشجویان می توانند به صورت اقساطی نیز آن را پرداخت کنند. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی توسط دانشجویان واجد شرایط شهریه مقطع کارشناسی در قبرس به طور چشمگیر برای هر ترم کاهش می یابد.

دانشجویان محترم می توانند در مقطع کارشناسی در کشور توسعه یافته قبرس برای مدت 10 ساعت در هفته به صورت پاره وقت به کار و کسب درآمد بپردازند تا بتوانند بخشی از هزینه های خود را تامین کنند. کار ضمن تحصیل در کشور قبرس نمی تواند درآمد زیادی نصیب دانشجویان کند اما برای پوشش هزینه های جزئی مانند تهیه غذا کافی می باشد. لازم به ذکر است که بهترین رشته ها برای تحصیل کارشناسی در قبرس رشته های مهندسی عمران، مدیریت مالی، مهندسی کامپیوتر، داروسازی، پرستاری، مهندسی مکانیک، روابط تجاری بین الملل و معماری داخلی می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: