مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سیستم تحصیلی قبرس

سیستم تحصیلی قبرس

سیستم آموزشی در قبرس در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برگزار می‌شود. قبرس دوره‌‌های تحصیلی گوناگونی را در رشته‌های مختلف برگزار می‌کند و به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، می‌توانید تمام یا بخشی از تحصیل خود را در قبرس انجام دهید. همچون سایر کشورها، دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در این کشور وجود دارد.

کارشناسی در قبرس

دوره‌ی کارشناسی در قبرس چهار سال است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی، داشتن مدرک دیپلم به‌همراه ریزنمرات ضروری است. دانشجویان باید حداقل 250 واحد را در مقطع کارشناسی بگذرانند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در قبرس، باید آیلتس 5.5 یا 6 داشته باشید. البته تحصیل در قبرس بدون مدرک زبان نیز امکان‌پذیر است. در این‌صورت، سطح زبان انگلیسی دانشجو از طریق آزمون زبان مشخص می‌شود و بسته به سطح زبان دانشجو، دوره‌ی زبان انگلیسی برای او در قبرس برگزار می‌شود.

کارشناسی ارشد در قبرس

دوره‌ی کارشناسی ارشد در قبرس از یک سیستم آموزشی دو ساله تبعیت می‌کند که شامل 4 ترم است. افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در قبرس را دارند، باید دارای مدرک کارشناسی مرتبط با رشته‌ی تحصیلی خود باشند. برای ورود به دانشگاه‌های قبرس به‌عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد، نیاز به قبولی در آزمون خاصی نیست و پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشجو صورت می‌گیرد. مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در قبرس به زبان انگلیسی برگزار می‌شود، اما داشتن مدرک زبان انگلیسی نیاز نیست. اگر مدرک آیلتس 6.5 یا معادل آن دارید، نیازی به شرکت در آزمون زبان ندارید. لیست رشته‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های قبرس تاحدی وسیع و گسترده است که همه‌ی متقاضیان می‌توانند در رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود که با سوابق تحصیلی آن‌ها مطابقت دارد تحصیل کنند.


دکترا در قبرس

تحصیل در مقطع دکترا در قبرس اغلب از طریق تحقیق انجام می‌شود و همچون سیستم‌های استاندارد آموزش جهانی، از هشت دوره و یک پایان‌نامه تشکیل شده است. بنابراین، سه تا پنج سال طول می‌کشد تا مقطع دکترا در یک دانشگاه قبرس تمام شود. برای تحصیل در مقطع دکترا، لازم است متقاضی مدارک لازم از جمله مدرک کارشناسی ارشد را ارائه دهد.

رشته های پرطرفدار در قبرس

یکی دیگر از دلایل تحصیل در قبرس، تحصیل در رشته‌ی بازرگانی است. دوره‌ی MBA در قبرس، دوره‌ای بسیار شناخته‌شده است، چون قبرس یک قدرت مالی در حال ظهور در منطقه‌ی مدیترانه است و دارای پیوندهای تجاری قوی با جهان عرب و شرق دور است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: