مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
در کدام مناطق قبرس خانه بخرید؟

در کدام مناطق قبرس خانه بخرید؟

قبرس همه سلیقه ها را برآورده می کند و به شما این امکان را می دهد تا مکان مناسبی برای دوران بازنشستگی، تعطیلات یا جابجایی محل کار پیدا کنید. خرید ملک در خارج از کشور تصمیم بزرگی است که هم از نظر مالی و هم از نظر عاطفی باید آن را بسنجید. بنابراین، بیایید نگاهی دقیق‌تر به انواع مکان‌هایی که باید در این جزیره متنوع انتخاب کنید، بیندازیم. در زیر، شما را به گشت و گذار در برخی از مناطق و شهرهای این جزیره و همچنین برخی از مکان های مورد علاقه تان می بریم.

بهترین شهرهای قبرس برای خرید ملک - پافوس Paphos

خریداران ملک در قبرس همچنان به پافوس هجوم می‌آورند تا از جامعه مستقر مهاجرین استفاده کنند، از یکی از دیدنی‌ترین بنادر دریای مدیترانه لذت ببرند و از پروازهای ارزان قیمت در طول سال از فرودگاه بین‌المللی استفاده کنند. همچنین اخیراً پس از اینکه این شهر در سال 2017  به عنوان شهر فرهنگی اروپا برگزیده شد، سرمایه گذاری قابل توجهی در زیرساخت های این شهر انجام شده است. بیش از 25 میلیون یورو صرف ارتقاء مواردی مانند فضاهای عمومی، مرکز تجاری قدیمی و جاده ها شده است. 

خبری عالی برای قیمت ملک و اجاره

پافوس به دو نیمه متمایز تبدیل شده است. اول، شهر قدیمی، معروف به پافوس قدیم (یا پالئو پافوس)، که تپه پشت شهر را شامل می شود، و سپس کاتو پافوس، که شامل بخش پر جنب و جوش تر و توریستی تر در اطراف بندر و ساحل است.

کاتو پافوس منطقه اصلی استراحتگاه صاحبان املاک است که می‌خواهند یک تعطیلات راحت و دور از مزاحمت در قبرس در نزدیکی مکان‌های توریستی و اجاره‌ای آسان داشته باشند. این شهر به دلیل قرار گرفتن در چند قدمی امکانات مورد نیاز برای تعطیلات مفرح، از جمله سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها، ساحل و بندر، مکان‌های سرگرمی و تفریحات شبانه، محبوب است. آپارتمان های یک خوابه معمولی از 80,000 تا 100,000 یورو شروع می شوند، آپارتمان های دو خوابه معمولی نیز از 120,000 یورو تا 140,000 یورو و خانه های شهری از 150,000 یورو شروع می شوند – البته این بدان معنا نیست که گزینه های لوکس در دسترس نیستند.

با EasyJet می توانید از پروازهای ارزان قیمت در تمام طول سال در فرودگاه بین المللی محلی استفاده کنید. علاوه بر بهره‌مندی از تمام فرصت‌های اجتماعی زندگی در میان یک جامعه مهاجرپذیر تثبیت شده - نمایش آماتور، گروه‌های پیاده‌روی، کلاس‌های هنری، گلف، اسب‌سواری و حتی راگبی - می‌تواند از یکی از دیدنی‌ترین بندرهای اروپا لذت ببرید.

پافوس قدیم بیشتر برای کسانی مناسب است که محیط سنتی تری را ترجیح می دهند، اما همچنان به امکانات رفاهی و جاذبه های گردشگری نزدیک هستند.




خرید ملک در اطراف پافوس قبرس

بسیاری از خریداران، به ویژه افرادی که به قبرس نقل مکان می کنند، ترجیح می دهند به یکی از روستاهای قدیمی واقع در تپه های پشت شهر پافوس بروند. در واقع، وقتی بسیاری از صاحبان خانه می گویند که خانه ای در پافوس دارند، احتمال زیادی وجود دارد که در خود استراحتگاه نباشد.

برای این خریداران، ترکیب اغوا کننده موقعیت، آب و هوا و شیوه زندگی سنتی تر، سبک زندگی مدیترانه ای را ایجاد می کند. در طول سال‌ها، جوامع کوچکی از مهاجران در بسیاری از این روستاها، همراه با امکانات کافی برای تهیه لوازم ضروری، از جمله میخانه‌های سنتی و کافی‌شاپ‌ها، بدون اینکه اصالت روستایشان خدشه‌دار شود، زندگی کرده اند.

قرار گرفتن بالاتر از سطح دریا به این معنی است که نسیم دمای تابستان را قابل تحمل تر و چند درجه کمتر از ساحل نگه می دارد. بسیاری از روستاها از آب و هوای خاص و خرد اقلیمی با باران کافی و دسترسی به آب های زیرزمینی برخوردار هستند تا انواع درختان میوه، به ویژه مرکبات، رشد کنند و حسی فوق العاده ای به مناظر ببخشند. اگرچه زمستان‌ها ممکن است سرد باشند، ولی باز هم بستگی به این دارد که چقدر در بخش داخلی تر هستید.

منطقه اطراف پافوس مناطق روستایی را برای هر نوع خریداری ارائه می دهد. خلیج مرجانی برای عاشقان دریا و قایق‌های تفریحی با اسکله مخصوص بسیار عالی است. ملکی در اطراف تالا Tala، هشت کیلومتر دورتر از بخش داخلی، فاقد رطوبت بوده و به کمک زیرساخت پافوس و آستانه مرکز تجاری صحنه اجتماعی بهتری را در فصل تعطیلات ایجاد می کند. پییا Peyia با در دامنه‌های بالای خلیج مرجانی، همراه با مغازه‌ها، رستوران‌ها، بارها و سرویس اتوبوس خوب، تقریبا شامل همه چیز می شود، . برای تجربه یک زندگی لاکچری تپه معروف آفرودیت Aphrodite Hills بهمراه زمین گلف، زمین تنیس و چشمه های آب معدنی وجود دارد.

پنج یا شش کیلومتر داخلی تر از مرز شهر پافوس، همه چیز شروع به احساس روستایی بودن می کند، نمونه خوبی از آن نیز روستای آرمو Armou است که تنها 15 دقیقه با ساحل فاصله دارد، همچنین چند کیلومتر دورتر شهر تالا Tala، یکی از مناطق مورد علاقه مهاجران وجود دارد. Marathounda هم یک منطقه دوست داشتنی و روستایی، گزینه ای آرام تر، به خصوص سنتی است که فاصله مشابهی تا داخل کشور دارد.

خط ساحلی در جنوب شهر پافوس است، جایی که فرودگاه در آن قرار داشته و تعدادی از پیشرفت‌های جدید را در خود جای داده است، همچنین شامل تعدادی روستا مشرف به دریا از جمله تیمی Timi و ماندریا Mandria است. این هتل ها پنج دقیقه با فرودگاه و ده دقیقه با شهر فاصله دارند و همچنین به استراحتگاه های تپه گلف آفرودیت Aphrodite Hills و دره مخفی Secret Valley نیز نزدیک هستند.

قیمت ها در روستاهای سنتی پافوس بسته به نوع ملک متفاوت هستند. خانه های سنگی سنتی بسته به شرایط و اندازه می توانند 100,000 تا 200,000 یورو باشند، در حالی که خانه های ییلاقی مدرن یا ویلاهای کوچک با کمتر از 200,000 یورو در دسترس اند. برای یک ویلای بزرگ مستقل با استخر و چشم‌انداز عالی، قیمت‌ها از حدود 250,000 یورو شروع می‌شوند، البته با انتخاب‌های فراوان ممکن است تا بیش از 300,000 یورو هم بشود. در روستاهای بزرگتر، می توانید یک مجتمع آپارتمانی کوچک با املاک زیر 100,000 یورو پیدا کنید.

بهترین شهرهای قبرس برای خرید ملک - لارناکا Larnaca

اگر می‌خواهید زندگی آرام‌تری به دور از مناطق پر از مهاجر و گردشگر داشته باشید، لارناکای آرامش بخش و دور از شلوغی، با دریاچه نمک و درختان نخل، می‌تواند مکانی مناسب برای شما باشد. میانگین قیمت خانه در این شهر کمتر از پافوس، نیکوزیا و لیماسول است، و تا حدی به دلیل این است که لارناکا به طور سنتی کمی قبرسی تر و سنتی تر از برخی از هم عصرانش است.

اگرچه لارناکا در بین بازدید کنندگان به اندازه سایر شهرها محبوب نیست، اما این شهر زیبا و جمع و جور هنوز هم هر آنچه را که اکثر خریداران ملک در خارج از کشور میخواهند توسط مد ارائه می دهد: ساحلی در مرکز شهر با درختان نخل، ترکیبی از تأثیرات سنتی و جهان داخلی، باستانی با بناهای تاریخی و معماری جذاب بخش های جذاب این شهر هستند. صاحبان املاک در لارناکا ممکن است تعجب کنند که چرا خریداران بیشتری در امتداد تفرجگاه نخل ساحل آن قدم نمی زنند یا از بناهای باستانی دیدن نمی کنند.

در اینجا با هزینه ای کمتر تر از جاهای دیگر هستند، می توانید خانه های ییلاقی جذاب یا ویلاهای کوچک با قیمت 150,000 یورو پیدا کنید. آپارتمان ها نیز کمی ارزان تر هستند، با حدود 75,000 یورو بودجه می توانید شروع خوبی برای یک ملک دو خوابه داشته باشید.

بهترین شهرهای قبرس برای خرید ملک - لیماسول  Limassol

لیماسول که در سواحل خلیج آکروتیری Akrotiri Bay ، در سواحل جنوبی قبرس بین پافوس و لارناکا قرار دارد، دومین منطقه شهری بزرگ این جزیره است. برای بازدید از ترکیبی جذاب از معماری مدرن و بقایای گذشته پرتلاطم و چندفرهنگی جزیره به اینجا سر بزنید.

هسته تاریخی سنتی که از خیابان های پیچ در پیچ شهر قدیمی و بندر ماهیگیر قدیمی تشکیل شده است، یادآور گذشته این شهر است. در حالی که نمونه ساخته شده پرانرژی و مدرن آن کاملاً با پیشرفت‌های بالای هنری از جمله تفرجگاه ساحلی و لیماسول دل مار Limassol Del Mar ، یک توسعه تاریخی ۳۵۰ میلیون یورویی متشکل از اقامتگاه‌های لوکس که قرار است در سال ۲۰۱۹ تکمیل شود، نشان داده شده است.

در اینجا شما می توانید سبک زندگی فعال یا آرام تری داشته باشید. برای کسانی از شما که از فعالیت لذت می برید، تعداد زیادی مربی ورزش های آبی کاملاً آموزش دیده و سالن های بدنسازی زیادی وجود دارد که می توانید در آن ها هنرهای رزمی، تناسب اندام یا کلاس های یوگا انجام دهید. همچنین شما می توانید در زمینه هایی مانند منشیگری، تدریس، مدیریت، حسابداری و حرفه های مدیریت کار پیدا کنید. همچنین فرصت هایی برای کار در شرکت های خارج از کشور، عمدتا در صنعت کشتیرانی و بیمه وجود دارد.

کسانی که سبک زندگی آرام‌تر را دوست دارند می‌توانند در کنار ساحل قدم بزنند، یا به سادگی درحالی که مشغول  به مطالعه یک کتاب خوب هستند آفتاب بگیرند یا حتی در کافه‌های متعدد بنشینند و یک قهوه یا آبجو سرد یا گرم بنوشند. کافه ها تا شب دیر وقت باز هستند و بارها کلوپ های شبانه تا ساعات اولیه باز می مانند. فراموش نکنید، قبرس اخیراً کازینوها را قانونی کرده است و اکنون تعداد زیادی از آنها در لیماسول باز شده اند.

شما در لیماسول انتخاب بهتری از آپارتمان ها نسبت به لارناکا خواهید داشت. اگرچه برخی از آپارتمان های بلند با قیمت های بیش از 3 میلیون یورو وجود دارد، به عنوان مثال، بودجه 100,000 یورویی برای یک آپارتمان دو خوابه در پیسوری کافی است.




بهترین شهرهای قبرس برای خرید ملک - نیکوزیا Nicosia

نیکوزیا پایتخت این جزیره است که در 50 کیلومتری ساحل واقع شده است و برای کسانی که به شلوغی زندگی شهری عادت دارند، عالی است. در اینجا یک آپارتمان کوچک بخرید و دیوارهای جذاب ونیزی این شهر قدیمی، کافه و بار معاصر، مغازه های دبنهامز Debenhams و مارک Mark و اسپنسر Spencer را در کنارتان تجربه خواهید کرد. با آپارتمان نشینی معاصر که بر بازار ملک محلی تسلط دارد، این مورد یک تبلیغ عالی جهت زندگی مدرن در قبرس است. در داخل دیوارهای ونیزی قرن شانزدهمی شهر قدیمی ستاره‌شکل، موزه‌ها، گالری‌های هنری و بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را خواهید دید. همچنین در حال قدم زدن در محله جوی لایکی Laiki Geitonia ، خیابان‌های باریک مملو از کافه‌ها و استودیوهای هنرمندان را خواهید دید.

شما همچنین احتمالاً Debenhams محلی را دنبال می کنید، اما نه فقط برای اینکه خانه خود را از طریق خرده فروشی تحویل بگیرید. طبقه بالای آن منظره ای عالی و پانوراما از شهر و فراتر از خط سبز را ارائه می دهد که از سال 1974 قبرس را به شمال ترک و جنوب قبرس تقسیم کرده است.

آیاناپا – فاماگوستا Ayia Napa – Famagusta

تفرجگاه توریستی آیاناپا در شرق به دلیل زیاده روی لذت طلبانه برخی از گردشگران جوان شهرت بدی به دست آورده است. با این حال، این شهر در سال های اخیر به شدت پاکسازی شده است و اکنون بیشتر متمرکز بر قشر خانواده است. به عنوان مثال، مارینا لوکس شامل 600 اسکله، فروشگاه های خرده فروشی و کلوپ ساحلی خصوصی، مجموعه ای از املاک لوکس است. بازدیدکنندگان و ساکنان به طور یکسان از ساحل 500 متری نیسی با پرچم آبی آیاناپا و صخره های اطراف لذت می برند. خریداران ملک در منطقه ای مانند فاماگوستا می توانند درآمد اجاره را در محاسبات خود لحاظ کنند، به همین دلیل است که آپارتمان ها در اینجا گران تر هستند. درحالیکه در اینجا با 100,000 تا 150,000 یورو می توانید یک آپارتمان سرمایه گذاری شده بخرید، پس مبلغی بین 200,000 تا 250,000 یورو برای یک ویلا باید زیادهم باشد.

کوه های ترودوس Troödosدر قبرس

اگر ترجیح می‌دهید روزهای خود را دور از شهرهای بزرگ و استراحتگاه‌های توریستی بگذرانید، کوه‌های ترودوس که تا ارتفاع تقریباً 2000 متری در شمال غربی لیماسول امتداد دارند، می‌تواند بهترین گزینه باشد. این منطقه یک گستره عظیم از سنگ فرش های آذرین با جنگل های سرسبز است که هوای خنک و معطر صنوبری و دهکده های خلوتی مانند آرگوس Argos، پرودروموس Prodromos و فیکاردو را برایتان فراهم می کند. شما حتی می توانید در زمستان در اینجا اسکی کنید. در اینجا برخی از نقاط داغ کوهستانی نیز وجود دارد:

  • دهکده ترودوس Troödos: روستای ترودوس با ارتفاع 1750 متری، تنها 250 متر پایین کوه المپوس، مرتفع‌ترین نقطه این جزیره، قرار دارد و در ماه‌های زمستان به عنوان یک پیست اسکی دوچندان می‌شود.
  • آرگوس Argos: دهکده اصلی منطقه پیتسیلیا Pitsilia، مملو از خانه‌هایی با سقف قرمز - که بسیاری از آنها روی کوه پایه‌ها هستند - توسط کوه‌هایی در سر دره آگروس پوشیده شده است.
  • دهکده پدولاس Pedoulas: واقع در دره ماراتاسا Marathasa در شمال پدولاس مملو از خانه هایی است که از دامنه تپه در یک سری از تراس ها به پایین کشیده شده اند و یک کلیسای نقاشی شده زیبا را در خود جای داده است.
  • فیکاردو Fikardou: روستای فیکاردو که با دقت حفاظت شده است، نمای کاملی از اینکه یک روستای کوهستانی قبرس در قرن هجدهم یا نوزدهم چگونه به نظر می رسید ارائه می دهد.
  • کاکوپتریا Kakopetria: این دهکده در کنار رودخانه کاریوتیس Karyotis قرار دارد و تمام امکانات لازم برای زندگی مدرن را در خود جای داده است تا شهر زیبای قدیمی شامل خیابان‌های باریک و خانه‌های متزلزل را به نمایش بکشد.




شبه جزیره آکاماس Akamas در قبرس

شبه جزیره بکر آکاماس دنیایی دور از شلوغی سواحل جنوبی است. این جزیره در شمال غربی ترین نقطه این جزیره با پرتگاه جنگلی متراکم که توسط طیفی از تپه های شیب دار تقسیم شده است، قرار دارد. خانه اسطوره‌ای فواره آفرودیت Aphrodite، دره‌های آکاماس Akamas و جنگل‌های انبوه تا حد زیادی از طریق جاده راهی ندارند و این امر آن را به بهشتی برای هواداران فضای باز و یکی از متنوع‌ترین مناطق اروپا تبدیل می‌کند. با رسیدن به آب های آبی زیبای کیپ  آرناوتیس Cape Arnaoutis ، راه صاف می شود.

ساحل لارا Lara یکی از جاذبه‌های اصلی این شبه جزیره است. لارا پهنه‌ای از شن‌های طلایی که فقط با پای پیاده، دوچرخه یا قایق قابل دسترسی بوده و محل زندگی کلونی لاک‌پشت‌های سر چوبی است. با این حال، با وجود این، شما کمتر از 50 دقیقه رانندگی تا استراحتگاه های اصلی پافوس و لیماسول با تمام امکانات و خدماتشان فاصله دارید.

پییا Peyiaدر قبرس

پیا یا پگیا Pegeia ، جنوبی ترین و محبوب ترین دهکده شبه جزیره در بین خریداران ملک بریتانیایی است. بخاطر موقعیت تپه‌ای آن، می‌توانید درست مناظر خلیج مرجانی را ببینید. جاده اصلی چندین میخانه و کافه دارد که گزینه های بیشترش در Kathikas وجود دارد. در مورد خدمات هم، شما درست یک قصاب، نانوا و سوپرمارکت در کنار خانه تان دارید.

آب وهوا به اندازه کافی گرم و آفتابی است که چندین مزرعه موز در اطراف این دهکده وجود دارد! قسمت پایینی پییا Peyia، به ساحل نزدیک تر است (اگرچه هیچ کجا بیشتر از چند دقیقه رانندگی طول نمی کشد!). همچنین این دهکده دارای تعدادی ویلای بزرگ می باشد که مورد علاقه خریداران خارجی است. شما می توانید خانه های شهری را با قیمت حدود 150,000 یورو و خانه های مستقل با قیمت حدود 250,000 یورو پیدا کنید.

پولی کریسوخوس Poli Chrysochous در قبرس

درست در ساحل شمالی شبه جزیره آکاماس، پولی کریسوخوس خود را به عنوان 'بهترین راز در قبرس' توصیف می کند. این ساحل دارای پرچم آبی می باشد که حتی در تابستان نسبتاً عاری از ازدحام است و در مسیر شراب Laomas-Akamas قرار دارد. محل تجمع اصلی میدان اصلی است، جایی که می توانید در شب های طولانی تابستان بیرون بنشینید و از نوشیدنی لذت ببرید. اجراهای زنده «موسیقی زیر ستاره‌ها» در ماه‌های تابستان شادی را به این دهکده می‌آورد، در حالی که ماه می با شور و اشتیاق در جشنواره سالانه گل مورد استقبال قرار می‌گیرد.

خانه های نیمه مستقل را می توان با حداقل قیمت 110,000 یورو پیدا کرد و قیمت ویلاها از حدود 210,000 یورو تا 600,000 یورو یا بیشتر متغیر است. در به اصطلاح نئو چوریو Neo Chorio، یا بخش جدیدتر شهر،  مناظر خارق‌العاده‌ ی زیادی را برایتان به ارمغان می آورد.




لاتسی Latsi قبرس

لاتسی یا لاتچی Latchi درست در کنار دریا قرار دارد، و دارای بندر و اسکله ای که اخیراً مدرن شده و چندین رستوران ماهی عالی است - مردم محلی می گویند که این دهکده بهترین غذاهای دریایی جزیره را دارد. اگر به دنبال کمی تجمل هستید، یک اسپای پنج ستاره وجود دارد که توسط Condé Naste به عنوان «پنجمین بهترین اسپای خارج از کشور» نامگذاری شده است.

این دهکده انتهای گران‌ترین مناطق آکاماس است – در حالی که می‌توانید ویلاهایی با قیمت 200,000 یورو پیدا کنید، بیشتر خانه‌های جدیدتر با قیمت حدود 500,000 تا 2,000,000 یورو هستند.

خرید ملک در دروسیا Drouseia

دروسیا یا دروشیا Droushia در تپه‌های Laona قرار دارد و در میان طرفداران دوچرخه‌سواری در کوهستان و پیاده‌روی بسیار محبوب است. نام این مکان برگرفته از نسیم خنکی است که در گرمای تابستان در ارتفاعی بالاتر از بسیاری از بخش‌های مسکونی شبه جزیره می وزد.

این شهر که در اطراف صومعه مهم مذهبی آگیوس جورجیوس نیکوچیلیتیس Agios Georgios Nikochilitis Monastery قرار دارد، یک شهر تاریخی است که خانه‌های سنگی اش نمونه‌ای از مناطق کوهستانی قبرس است. این شهر در حال ساختن نامی برای خود به عنوان مرکز گردشگری کشاورزی است -  همچنین اگر به دنبال افتتاح یک تجارت تعطیلات هستید، این شهر مکانی عالی است. خانه های مستقل، که بیشتر سهام مسکن را تشکیل می دهند، معمولاً بین 220،000 تا 340،000 یورو به فروش می رسند.

شبه جزیره آکاماس تا انگلستان

مانند تمام قبرس، آکاماس به راحتی به بریتانیا راه دارد. فرودگاه پافوس به اکثر مراکز مهم در بریتانیا و ایرلند پرواز دارد و با ماشین فقط چهل دقیقه فاصله دارد. اتوبوس هایی نیز بین پافوس و پولیس (در برخی مناطق روستایی همیشه مشخص نیست!) وجود دارد. اگر دنبال مکانی برای زندگی دائمی برای تعطیلات هستید، مطمئناً این شهر ترکیبی عالی از دسترسی آسان و عدم شلوغی و آرامش است!

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اقامت دانشجویی، فرهنگ و زبان در قبرس
اقامت دانشجویی، فرهنگ و زبان در قبرس

یکی از مهم‌ترین عواملی که باید ‌هنگام تحصیل خارج از زادگاه خود در نظر گرفت، بحث مسائل مالی است. بسته به مکان اقامت خود، هزینه‌های اقامت در قبرس متفاوت است. دانشجویان می‌توانند بین خوابگاه‌های خصوصی و دولتی در داخل دانشگاه یا کرایه‌ی یک ‌خانه خارج از دانشگا ...

بیشتر بخوانید
خرید ملک در قبرس
خرید ملک در قبرس

قبرس مکانی عالی برای افرادی است که به دنبال جایی در زیر نور خورشید هستند. بنابراین جای تعجب نیست که چرا بسیاری از مردم آرزوی قدم گذاشتن در این جزیره را دارند. خوشبختانه، با کمی برنامه ریزی و دانش درست، این سفر می تواند به زندگی واقعی در این کشور منجر شود. ...

بیشتر بخوانید
شرایط کار و زندگی در قبرس
شرایط کار و زندگی در قبرس

هر کسی که مایل به کار در قبرس است احتمالاً متوجه خواهد شد که محیط کاری آنها مزایای مشابهی را با سایر کشورهای توسعه یافته اروپایی دارد، علاوه بر آن دارای امتیاز بزرگی است که سطوح مالیات شخصی بسیار خوب است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: