مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رایگان در قبرس

تحصیل رایگان در قبرس

قبرس بواسطه‌ی شراب، سواحل شنی و فرهنگی عمیق در تاریخ منطقه‌ی مدیترانه در جهان شناخته می‌شود. به‌عنوان یک مقصد دانشجویی، قبرس تحصیلات بدون شهریه را در اختیار دانشجویان سال نخست ارائه می‌دهد و همچنین هزینه‌ی زندگی در این کشور به‌شکل قابل‌توجهی کمتر از بسیاری از کشورهای اتحادیه‌ی اروپاست. هر ساله دولت قبرس وعده‌ی خود را برای تبدیل این کشور به یک قطب مهم آموزشی در اروپا گسترش می‌دهد. در این مقاله، به بررسی نحوه‌ی تحصیل رایگان در قبرس می‌پردازیم.

چگونگی تحصیل رایگان در قبرس

تحصیل رایگان در قبرس - یک درخواست پذیرش خوب آماده کنید

درخواست ابتدایی شما به دانشگاه مورد نظرتان، مهم‌ترین بخش کل این فرایند است. شما باید اطمینان حاصل کنید که نمرات و معدل‌تان، انعکاس‌دهنده‌ی توانایی شماست. این موارد قطعاً به شما کمک می‌کند تا رایگان در قبرس تحصیل کنید.

در صورتی‌که موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، نمره‌ی امتحان زبان انگلیسی را از شما خواسته است، حتماً در زمان مقرر در آزمون زبان انگلیسی شرکت کرده و نتیجه‌ی آن را آماده داشته باشید. تا جایی‌که می‌توانید، بر روی درخواست خود کار کنید، تمام اسناد و مدارک را آماده سازید و به‌موقع آن را ارائه دهید.

تحصیل رایگان در قبرس - بهتر است زود آماده شوید

از آنجایی‌که اطلاعات به‌شکل گسترده و آنلاین در دسترس است، باید در نظر بگیرید که زودتر شروع کنید. مهم نیست که برای مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد درخواست می‌دهید، حتماً وقت بگذارید و زودتر شروع به کار روی درخواست خود کنید. نمرات آزمون خود را بهبود بخشید و شاید لازم باشد تا در کلاس‌های بیشتری شرکت کنید. اگر برای اخذ ویزای دانشجویی نیاز است، حتماً بیمه بگیرید. همچنین، از صحت تمام اسناد و مدارک پشتیبان اطمینان حاصل کنید. بهتر است قبل از شروع به ارسال مدارک، همه‌چیز را آماده داشته باشید.


تحصیل رایگان در قبرس - در مورد بورسیه‌های دانشگاهی در قبرس تحقیق کنید

یکی از دلایل جذاب و وسوسه‌انگیز برای تحصیل در قبرس، انتخاب و در دسترس بودن بورسیه‌های موسسات آموزشی است. اکثر دانشجویانی که قبرس را به‌عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده‌اند، از آموزش یا تحصیل با تخفیف یا حتی بدون شهریه بهره‌مند شده‌اند. برای آشنایی با بورسیه‌های موسسات آموزشی، می‌توانید به وب‌سایت‌های دانشگاه بین‌المللی قبرس یا دانشگاه اروپایی Lefke مراجعه کنید. بورسیه‌های تحصیلی این دانشگاه‌ها به شما کمک می‌کند تا در قبرس رایگان تحصیل کنید، به‌ویژه اگر بورسیه‌ی تحصیلی کامل دریافت کنید.

تحصیل رایگان در قبرس - از دولت خود، بورسیه‌ی تحصیلی دریافت کنید

اگر نتوانستید از یکی از دانشگاه‌های قبرس حمایت مالی دریافت کنید، نگران نباشید، چون احتمال زیادی وجود دارد که واجد شرایط دریافت بورسیه از کشور خود شوید. اکثر کشورهای اتحادیه‌ی اروپا همچون آلمان و دانمارک، سیستم‌هایی حمایتی بوجود آورده‌اند که به شهروندان اجازه می‌دهد در حین تحصیل در خارج از کشور، از حمایت‌های مالی برخوردار شوند. تعداد زیادی از کشورهای قاره‌های آسیا، اقیانوسیه و آمریکا، مقررات مشابهی را برای دانشجویان خود وضع کرده‌اند. لطفاً قبل از اینکه به‌دنبال کمک از منابع خارجی باشید، قوانین موجود و امکانات ارائه شده توسط کشور خود را بررسی کنید.

تحصیل رایگان در قبرس - بورسیه‌های بین‌المللی را به‌یاد داشته باشید

فقدان کمک مالی از طرف دولت زادگاه خود، به این معنا نیست که نمی‌توانید از یک منبع خارجی حمایت مالی برای تحصیل خود دریافت کنید. سازمان‌های زیادی وجود دارند که هدف‌شان کمک به دانشجویان سراسر جهان است. بنیادهایی همچون صندوق توسعه‌ی بین‌المللی اوپک معمولاً به دانشجویان مناطقی که ممکن است برای تامین بودجه‌ی تحصیل خود دچار مشکل شوند، چه به‌دلیل وضعیت اقتصادی نگران‌کننده و چه به‌دلیل ناتوانی دولت محلی در تامین شرایط لازم، بورسیه می‌دهند.

به‌واسطه‌ی کمک‌های ارائه شده توسط این سازمان‌ها، هزاران دانش‌آموز هر ساله می‌توانند به جمع دانشجویان سال اولی بپیوندند، حتی در شرایطی که امکان دستیابی به اهداف آموزشی برای آن‌ها کاملاً غیرممکن است.


تحصیل رایگان در قبرس - به‌دنبال دانشگاه‌های ارزان در قبرس باشید

هزینه‌ی همه‌ی دانشگاه‌های قبرس یکسان نیست. همچون بسیاری از کشورهای دیگر جهان، هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های قبرس بسته به مکان، وضعیت و محبوبیت عمومی آن موسسه، متغیّر است. تحصیل در دانشگاه‌های ارزان در قبرس، یکی دیگر از راه‌های تحصیل رایگان در قبرس می‌باشد.

دانشگاه مدیترانه‌ی شرقی ماشین حسابی ایجاد کرده که به متقاضی این امکان را می‌دهد تا از هزینه‌ی تقریبی تحصیل خود مطلع شود. این وب‌سایت همچنین عواملی همچون ملیّت فرد و همچنین بورسیه‌های تحصیلی متقاضی را نیز در نظر می‌گیرد. با این حال، به طور متوسط، باید انتظار داشته باشید که سالانه 3000 دلار برای مقطع کارشناسی و 2000 دلار برای مقطع کارشناسی ارشد از جیب هزینه کنید.

تحصیل رایگان در قبرس - درخواست خود را ارسال کنید

برای اکثر متقاضیان، فرایند ارسال درخواست، کم‌اهمیت‌ترین بخش محسوب می‌شود. اگر تمام مدارک به‌موقع آماده شده باشد و دیگر فرصتی برای بهبود نمرات وجود ندارد، تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که اسناد و مدارک مورد نیاز را به موسسه‌ی آموزشی مورد نظر خود ارسال کنید و منتظر نتیجه‌ی مثبت بمانید. زمان پس از ارسال درخواست نیز باید صرف تحقیق در مورد دانشگاه، برنامه‌ی تحصیلی و آماده شدن برای تحصیل در شروع ترم شود.

تحصیل رایگان در قبرس -  یک شغل پاره‌وقت پیدا کنید

اخیراً قبرس قوانین خود را تغییر داده و به دانشجویان خارجی اجازه می‌دهد با داشتن یک ویزای دانشجویی معتبر، در فعالیت‌های اقتصادی شرکت کنند. در حالیکه محدودیت‌های خاصی همچون تعداد ساعت‌های کاری محدود 20 ساعت در هفته برای کار دانشجویان وجود دارد و دانشجویان می‌توانند فقط در مشاغل خاصی (همچون تولید، هتل‌داری و غیره) کار کنند، این یک فرصت مناسب است تا بتوانید بخشی از هزینه‌های زندگی خود را تامین کنید.

تحصیل رایگان در قبرس -  هزینه‌های زندگی خود را کاهش دهید

قبرس یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی از نظر هزینه‌های زندگی است. با توجه به هزینه‌های ماهانه‌ی زندگی برای دانشجویان خارجی که چیزی در حدود 400 تا 700 دلار است، به‌راحتی می‌توان فهمید که چرا بسیاری از دانشجویان سال نخست، برای انجام تحصیلات خود، به قبرس می‌آیند. کاهش هزینه‌های زندگی، یک روش مناسب برای تحصیل رایگان در قبرس است. روش‌هایی برای لذت بردن از یک سبک زندگی حتی ارزان‌تر نیز وجود دارد.

بررسی اینکه آیا دانشگاه شما خوابگاه در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد یا نه، مهم است، چون در بیشتر موارد، هزینه‌ی محل اقامتی که موسسه‌ی آموزشی‌تان در اختیار شما قرار می‌دهد، به‌شکل قابل‌توجهی کمتر از سایر انواع گزینه‌های سکونت است. اگر مجبور به اجاره‌ی آپارتمان یا اتاقی در شهر هستید، سعی کنید اتاقی را پیدا کنید که به موسسه‌ی آموزشی‌تان نزدیک باشد، چون این یک روش مناسب برای صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل و نقل است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: