مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل دندانپزشکی در قبرس

تحصیل دندانپزشکی در قبرس

آیا بیش از 300 روز آفتابی در سال و تابستانی که از ماه می تا اُکتبر ادامه دارد، همراه با آب و هوای مدیترانه‌ای، مقصد تحصیلی مناسبی برای تحصیل در خارج از زادگاه خود به‌نظر نمی‌رسد؟ قبرس با داشتن زیبایی‌های طبیعی، پوشش گیاهی منحصربه‌فرد، سواحل زیبا و طلایی و آب‌های شفاف و زلال، آماده‌ی میزبانی از شماست تا شما زندگی آموزشی و اجتماعی خود را در این کشور به تجربه‌ای بی‌نظیر تبدیل سازید. علاوه بر داشتن چشم‌اندازها و مناظر زیبا، قبرس با کمک سرمایه‌گذاری‌های سازمان‌های بزرگ بین‌المللی، در حال تبدیل شدن به یک مرکز آموزشی در منطقه است.

قبرس جزیره‌ای است که به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. بخش شمالی را ترکیه رهبری می‌کند و به آن جمهوری ترک‌نشین قبرس شمالی می‌گویند و قبرس جنوبی را یونان رهبری می‌کند و به آن جمهوری قبرس می‌گویند. قبرس، یکی از بزرگترین جزایر دریای مدیترانه محسوب می‌شود که در جنوب ترکیه قرار دارد. قبرس شمالی، در بخش شمال شرقی جزیره‌ی قبرس واقع شده است. اگرچه دو کشور قبرس شمالی و جنوبی در یک جزیره به هم متصل هستند، اما قوانین، فرهنگ و حتی زبان آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. طبق آمار بررسی شده این روزها افراد زیادی به دنبال تحصیل در رشته های پزشکی هستند و در میان کشورهای مختلف، تحصیل دندانپزشکی در قبرس دارای مخاطبین و متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل در این رشته تحصیلی بوده است. کشور قبرس، کشوری جزیره ای می باشد که به دو قسمت قبرس شمالی و جنوبی تقسیم شده و افراد در این کشور به هر دو زبان یونانی و ترکی صحبت می کنند و پایتخت این کشور نیکوزیا است، بخش جنوبی در اختیار یونانی هاست و به اتحادیه اروپا پیوسته و بخش شمالی دست ترک نشین ها می باشد.

دانشگاه های برتر قبرس
رتبه ی جهانی رتبه در قبرس دانشگاه شهر
301-350
1 Cyprus University of Technology
Limassol
501-600
2 University of Cyprus
Nicosia
801-1000
3 University of Nicosia
Nicosia

شرایط تحصیل دندانپزشکی در قبرس 2022

اکثر دانشجویان ایرانی به دلیل سختی کنکور در رشته های پزشکی و دندانپزشکی، به دنبال راهی آسان و ارزان برای تحصیل در این رشته ها در کشورهای مختلف هستند. کشور قبرس سالانه تعداد بالایی از دانشجویان را برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس در دانشگاه های مختلف می پذیرد، چون قدمت دانشگاه های این کشور زیاد نمی باشد، این کار به صورت همکاری با دانشگاه های ترکیه انجام می پذیرد و گاهی دانشجویان بخشی از تحصیل خود را در قبرس و بخشی را در ترکیه می گذرانند.

دانشکده های دندانپزشکی در قبرس، برنامه 5 ساله دندانپزشکی را برای دانشجویان ارائه می دهد که منجر به لیسانس جراحی دندانپزشکی (BDS) می شود، دانشجویان در تسهیلات پیشرفته تر مجهز به آخرین فن آوری های مورد استفاده در آموزش دندانپزشکی خواهند شد. تدریس به زبان انگلیسی با حداقل بار کاری 5000 ساعت آموزش نظری و عملی، معادل 300 ECTS در قبرس می باشد.

هزینه های تحصیل در قبرس بسته به نوع رشته و دانشگاه متفاوت می باشد و افرادی که قصد تحصیل در رشته های دندانپزشکی را دارند، هزینه های دانشگاه بین 3000€ تا 8000€ (یورو) می باشد و هزینه های زندگی در ماه برای دانشجویان شامل هزینه اجاره مسکن، خوابگاه، غذا و حمل و نقل بین 500$ تا 700$ (دلار) خواهد بود. 

رشته دندانپزشکی در دانشگاه Near East و EMU قبرس

دانشگاه Near East در سال 1988 در شهر نیکوزیا در قبرس شمالی تاسیس شد، این دانشگاه یک دانشگاه بین المللی بوده است که دارای مخاطبین بی شماری برای تحصیل در رشته دندان پزشکی هم به زبان ترکی و هم انگلیسی می باشد. این دانشگاه دارای امکانات فراوانی مانند بیمارستان های فوق تخصصی که پیشرفته ترین بیمارستان موجود در مدیترانه شرق می باشد و از دیگر امکانات می توان آزمایشگاه های پیشرفته، خوابگاه های دانشجویی با امکانات بالا نیز اشاره نمود.

دانشگاه EMU در سال 1979 در قبرس شمالی در شهر فاماگوستا تاسیس شده است و در سال 2012 دانشکده دندان پزشکی خود را تاسیس کرد. این دانشگاه 141 رشته تحصیلی را به دانشجویان ارائه می دهد و دانشجویان می توانند به هر دو زبان ترکی و انگلیسی در این دانشگاه به تحصیل بپردازند، این دانشگاه نیز دارای امکانات بالای تحصیلی برای تحقیق و پژوهش و آزمایشگاه های با کیفیت برای رشته های پزشکی می باشد.

دانشگاه EUC جهت تحصیل دندانپزشکی در قبرس

این دانشگاه تنها دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد که در سال 1961 در شهر نیکوزیا تاسیس شد و دانشگاهی اروپایی در شهر قبرس می باشد. این دانشگاه دارای بیش از 6500 دانشجو از سرتاسر دنیا می باشد و در سال 2012 دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی در آن ایجاد شدند. در این دانشگاه دوره 5 ساله دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. برنامه مدرک دندانپزشکی در EUC متمرکز به مهارت های تمرینی بسیاری برای دانشجویان می باشد، بنابراین واحدهای عملی برای دانشجویان بیشتر از واحدهای تئوری در این دانشگاه ارائه می شود.

از آنجا که تجربه عملی جمع آوری شده مهمترین عامل برای حرفه آینده دانش آموزان است، آنها یاد خواهند گرفت که چگونه کار حرفه ای و چگونه در یک تیم کار کنند. فراتر از آن، برای آنها بسیار مهم است که یاد بگیرند که چگونه به درستی با بیماران و همکاران ارتباط برقرار کنند. دانشکده دندانپزشکی دانشگاه قبرس بهترین متخصصین دندانپزشکی را وارد جامعه پزشکی می کند. هدف آنها این است که دانشجویان را برای آینده حرفه ای خود آماده کنند تا بتوانند در سراسر اتحادیه اروپا و در نظام مراقبت های مختلف در سراسر جهان کار کنند. برنامه کامل دندانپزشکی مبتنی بر برنامه درسی اروپایی و آمریکای شمالی است و شامل متد به روز رسانی شده برای تدریس به دانشجویان می باشد بنابراین آموزش به طور رسمی زیر نظر انجمن آموزش دندانپزشکی در اروپا ارائه می شود.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی قبرس

مدارک لازم جهت تحصیل دندان پزشکی در کشور قبرس شامل موارد زیر می شود:

  • کامل نمودن فرم Application form
  • کپی پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • کپی از شناسنامه همراه با ترجمه
  • ارائه اصل و ترجمه دیپلم 12 ساله همراه با ریز نمرات
  • 2 قطعه عکس رنگی
  • انگیزه نامه از هدف تحصیل
  • بسته به نوع دانشگاه ارائه مدرک زبان آیلتس

شرایط ویزای قبرس

مطابق قانون کشور قبرس، فقط متقاضیانی واجد شرایط اخذ ویزای تحصیلی قبرس هستند که مایل به تحصیل در این کشور به مدت بیش از 90 روز باشند. برای درخواست این نوع ویزای قبرس نیز مراجعه به سفارت این کشور الزامی است. این ویزا کلا از نوع اقامت بلند مدت قبرس بوده و یکسال اعتبار دارد. از مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی قبرس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت با اعتبار بیش از یکسال
  • چهار قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش از دانشگاه قبرس
  • اصل و کپی مدارک تحصیلی قبلی
  • بیمه مسافرتی
  • گواهی تمکن مالی مناسب
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

کار دانشجوئی در قبرس 

بله، این کار در قبرس برای دانشجویان بین المللی شدنی است. مطابق قانون مهاجرتی کشور قبرس دارندگان ویزای تحصیلی این کشور مجاز هستند تا حدود 20 ساعت در هفته را کار بکنند. اما کار این دانشجویان نبایستی مخل برنامه تحصیلی آنها باشد. دانشجویان از طریق انجام کارهای دانشجوئی در قبرس می توانند تا حداکثر 5€ (یورو) در ساعت درآمد دشت کنند و از این طریق قسمتی از هزینه های تحصیلی خود را تامین نمایند. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: