مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اقامت پس از تحصیل در قبرس

اقامت پس از تحصیل در قبرس

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های آموزش عالی در قبرس، برنامه‌های MBA گوناگونی است که نیازهای بخش تجارت محلی در حال توسعه‌ی این کشور را برآورده می‌سازد. بزرگترین کارفرمایان در قبرس، بانک‌ها و شرکت‌های هلدینگی هستند که بازیگران مرتبط در تجارت بین‌الملل می‌باشند. بنابراین، دانشگاه‌ها و مدارس بازرگانی دارای دوره‌های تحصیلی با کیفیت بالا که امکان اشتغال واقعی را پس از فارغ‌التحصیلی برای دانشجویان فراهم می‌کنند، با این حقیقت اقتصادی سازگار شده‌اند. قبرس با داشتن برنامه‌های آموزشی و درسی عملی، نرخ بالای فارغ‌التحصیلان، برنامه‌های تحصیلی در دسترس و استانداردهای بالای زندگی، قطعاً گزینه‌ی مناسبی برای تحصیل در خارج از زادگاه خود محسوب می‌شود. پس به‌دنبال تحصیل در این کشور باشید و بلیط هواپیمای خود را برای آمدن به این جزیره‌ی آفتابی مدیترانه‌ای زیبا رزرو کنید.

قبرس کشوری جزیره ای می باشد که در شرق دریای مدیترانه قرار گرفته است. پایتخت این کشور جزیره ای شهر نیکوزیا می باشد. این کشور 2 بخش دارد، بخش شمالی که بخش ترک نشین است و بخش جنوبی که قبرس یونانی نام دارد. جمعیت این کشور 1100000 نفر می باشد، مردم این کشور به 2 زبان ترکی و یونانی به مکالمه می پردازند. مردم این کشور پیرو مذاهب اسلام و ارتودوکس هستند. مردمی که در بخش ترک نشین ساکن هستند پیرو  دین اسلام بوده و مردم بخش یونانی پیرو آیین ارتودوکس می باشند. این کشور از نظر امنیت بین پنج کشور امن دنیا محسوب می شود.

این کشور در سال 2008 به اتحادیه اروپا پیوست و جزء منطقه شنگن محسوب می شود. واحد رسمی پول در این کشور یورو می باشد. بخاطر وجود آب و هوای معتدل و عالی در هر سال مسافران زیادی برای گردش به این کشور سفر می کنند. به همین دلیل صنعت گردشگری و توریسم در این کشور رونق دارد.

در دانشگاه های کشور قبرس سیستم آموزشی منسجمی برقرار است. در این کشور به دلیل دوری از بحث و هیاهو بین المللی امنیت و آرامش برقرار می باشد. یکی دیگر از دلایل جذب دانشجویان به این کشور تدریس دروس به زبان انگلیسی می باشد. هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور مقرون به صرقه و مناسب می باشد. شهریه های تحصیلی با توجه به رشته تحصیلی فرد متفاوت می باشد، اما به طور میانگین می توان گفت هزینه های تحصیل در این کشور بین 4.000 تا 6.000 € یورو می باشد. همین طور دانشجویان اجازه کار در شغل های پاره وقت و فصلی را دارند به همین دلیل می توانند بخشی از هزینه های خود را تامین نمایند.

شرایط اقامت بعد از تحصیل در قبرس

در کشور قبرس دانشگاه های معتبری وجود دارد که مدارک اخذ شده از این دانشگاه ها در سراسر دنیا معتبر می باشد. بر اساس قوانین این کشور دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند اقامت بعد از تحصیل در قبرس داشته باشند. برای اقامت بعد از تحصیل در قبرس قوانین و شرایطی در نظر گرفته شده است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. اقامت پس از تحصیل در قبرس مزایایی دارد که یکی از آن ها این است که فرد می تواند برای والدین خود اقامت موقت قبرس را دریافت نماید. والدین فرد امکان کار در این کشور را ندارند زیرا با اخذ گواهی اقامت کوتاه مدت اجازه کار به فرد داده نمی شود. پس باید متقاضیان گواهی تمکن مالی ارائه نمایند تا بتوانند اجازه اقامت دریافت کنند.

برای تحصیل در این کشور متقاضیان باید ویزای تحصیلی دریافت نمایند، متقاضیان پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مد نظر باید اقدامات لازم را جهت دریافت ویزا تحصیلی انجام دهند. متقاضیان باید هر ساله اعتبار ویزا خود را تمدید نمایند. پس از فارغ التحصیلی دانشجو می تواند ویزا تحصیلی خود را به ویزا کاری تبدیل کرده و در این کشور اقامت داشته باشد. همچنین متقاضیان می توانند از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی با داشتن شرایط استفاده نمایند. دروس تحصیلی در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شود، اگر فردی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد و سایر شرایط را داشته باشد می تواند به راحتی در دانشگاه های این کشور تحصیل کند.


اخذ اقامت بعد از تحصیل در قبرس

در کشور قبرس اقامت به 2 صورت موقت و دائم به افراد اعطا می گردد. افرادی که از طریق روش های زیر به این کشور مهاجرت می کنند اقامت موقت این کشور را دریافت می نمایند:

  • اقامت از طریق تحصیل در دانشگاه های این کشور
  • اقامت به منظور تحصیل فرزندان
  • اقامت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت
  • اخذ اقامت از طریق تخصص و مهارت
  • اخذ اقامت کشور قبرس از طریق ازدواج
  • دریافت اقامت قبرس از طریق خرید ملک

تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم قبرس

با توجه به قوانین کشور قبرس افرادی که در این کشور شرکت ثبت می کنند اگر به مدت 3 سال شرکت را  فعال نگاه دارند نیز می توانند اقامت دائم کشور قبرس را دریافت نمایند. یکی دیگر از شرایطی که لازم است این است که فرد باید اثبات نمایند که استقلال مالی داشته و سرمایه خود در راه پیشرفت کشور قبرس بوده است.

همچنین متقاضیان باید در مصاحبه ای شرکت نمایند و نشان دهند که به فرهنگ و جامعه این کشور علاقه مند هستند. افرادی که تابعیت کشور قبرس را دریافت نمایند می توانند پاسپورت این کشور را به دست آورند. متقاضیانی که برای مهاجرت به این کشور روش های قانونی را انتخاب کنند بعد از 7 سال زندگی در این کشور می توانند گذر نامه قبرس را دریافت نمایند. دریافت پاسپورت به معنای این است که فرد شهروند آن کشور می باشد. متقاضیانی که اقامت دائم این کشور را به دست می آورند می توانند بدون دریافت ویزا به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: