مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخواست پذیرش داده‌اید، مشورت کنید. در ضمن، برای شروع، مراحل زیر را انجام دهید:

تحصیل در قبرس - یک برنامه‌ی تحصیلی انتخاب کنید

با انتخاب یک برنامه‌ی تحصیلی که برای شما مناسب است شروع کنید. مقطع تحصیلی مورد نظرتان (کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا) و رشته‌ی تحصیلی خود را انتخاب کنید. به‌یاد داشته باشید که ممکن است از شما خواسته شود که در یک آزمون مهارت یا درس‌های زبان شرکت کنید. با انتخاب برنامه‌ی مناسب خود شروع کنید. چه می‌خواهید دانشجوی کارشناسی شوید و چه دانشجوی کارشناسی ارشد یا دکترا، رشته‌های گوناگون تحصیلی برای انتخاب وجود دارد.

تحصیل در قبرس - اسناد مورد نیاز را آماده کنید

از جمله مدارک اولیه‌ای که معمولاً همه‌ی دانشگاه‌ها آن را از شما طلب می‌کنند، انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه و نمونه کارهای قبلی در صورت وجود است. همچنین دانشگاه‌ها به سند یا گواهینامه‌ای مبنی بر پایان یافتن تحصیلات قبلی نیاز دارند. برای برآورده کردن این شرط، در صورتی‌که قصد دارید در مقطع کارشناسی تحصیل کنید، ریزنمرات رسمی دبیرستان خود را به دانشگاه مورد نظرتان ارسال کنید یا اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا بالاتر را دارید، باید همین کار را در مورد دانشگاه قبلی‌تان انجام دهید. اگر بومی این کشور نیستید، ممکن است لازم باشد یک آزمون مهارت زبان انگلیسی همچون آزمون تافل را نیز باموفقیت پشت سر بگذارید.

تحصیل در قبرس - شرایط خاص پذیرش را بررسی کنید

بسته به دانشگاه، ممکن است مدارک خاصی از شما طلب شود. برای بررسی شرایط خاص پذیرش، با وب‌سایت دانشگاه مشورت کنید و در صورت داشتن هرگونه سوال، با دفتر دانشگاه مربوطه تماس بگیرید.

تحصیل در قبرس -  درخواست خود را ارسال کنید

برای تحصیل در قبرس، بعد از یافتن دوره‌ی تحصیلی مورد نظرتان، فرایند درخواست نسبتاً ساده است. دانشگاه‌های قبرس دارای دو مقطع اصلی پذیرش هستند که همه ساله یا از سپتامبر شروع می‌شود یا از فوریه. اکثر درخواست‌ها برای پذیرش در دانشگاه‌های قبرس از طریق یک سیستم درخواست آنلاین انجام می‌شود. فُرم‌های درخواست در وب‌سایت مخصوص هر دانشگاه وجود دارد و اغلب نیز نیازی به پرداخت هزینه‌ی درخواست نیست.


تحصیل در قبرس -  منتظر بمانید تا پذیرفته شوید

نتایج پذیرش داوطلبان غالباً تا پایان بهار اعلام می‌شود. اگر در یک دانشگاه خصوصی تحصیل می‌کنید، معمولاً از شما خواسته می‌شود که شهریه‌ی ترم اول را پرداخت کنید. در غیر این‌صورت، دانشگاهی که در آن قصد تحصیل دارید، نامه‌ی رسمی پذیرش، تائیدیه‌ی پذیرش با هدف اخذ ویزا و سایر اطلاعات عملی در مورد تحصیل در قبرس را برای شما ارسال خواهد کرد.

تحصیل در قبرس - برای اخذ ویزا، درخواست دهید

وقتی برای ثبت‌نام در یک موسسه‌‌ی آموزش عالی در قبرس دعوت شدید، فرایند درخواست ویزا را خیلی زود شروع کنید. این فرایند ممکن است زمان‌بر باشد و به ارائه‌ی چندین مدرک مهم نیاز داشته باشد. بنابراین، منتظر نمانید. دانشجویان غیر اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا/سوئیس، اجازه‌ی ورود و اقامت در قبرس بدون اخذ ویزای مناسب را نخواهند داشت.

تحصیل در قبرس - وارد قبرس شوید

بعد از اینکه در دانشگاهی در قبرس پذیرفته شدید و ویزای لازم را اخذ کردید، زمان آن فرا رسیده که ماجراجویی خود را در قبرس شروع کنید! شما حتماً باید هزینه‌های زندگی و بودجه‌ی خود را در شهری که می‌خواهید در آن اقامت داشته باشید، بررسی کنید. بعد از انجام این کار و اطمینان حاصل کردن از داشتن منابع کافی، می‌توانید شروع به جستجوی مکان اقامت خود کنید. در نهایت، زمان آن فرا رسیده که بلیط خود را به قبرس خریداری کنید و به شهر جدید محل زندگی‌تان برسید! صرف‌نظر از مکان اقامت‌تان، مناظر و جاذبه‌های زیادی در قبرس وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
راهنمای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در قبرس
راهنمای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس ممکن است برای بسیاری از دانشجویان جذاب باشد، چون علاوه بر دانشگاه‌های دارای رتبه‌ی خوب در این کشور، هزینه‌ی تحصیل در قبرس نیز بسیار مناسب است. قبرس فرصت مناسبی برای تحصیل در رشته‌های گوناگونی همچون تجارت و بازرگانی، هنر، موسیقی و رشته‌های پزش ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: