مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه دولتی و خصوصی قبرس

دانشگاه دولتی و خصوصی قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غنی است که در مقبره‌های حفظ شده، موزاییک‌های باستان و کل شهر به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به‌چشم می‌خورد. قبرس مدرن به‌همان اندازه جذاب و زیباست. این مستعمره‌ی سابق بریتانیا در محل تلاقی شرق و غرب قرار دارد (پایتخت آن نیکوزیا به بیروت نزدیک‌تر است تا آتن) و اگرچه این جزیره سهم خود را در نزاع‌ها و درگیرها داشته، اما امروزه مسیحی قبطی، اسلام، یونانی باستان و اثرات استعماری بریتانیا در کنار هم قرار گرفته‌اند تا یک فرهنگ منحصربه‌فرد ایجاد کنند. 

دانشگاه های برتر قبرس
رتبه ی جهانی رتبه در قبرس دانشگاه شهر
301-350
1 Cyprus University of Technology
Limassol
501-600
2 University of Cyprus
Nicosia
801-1000
3 University of Nicosia
Nicosia

تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی قبرس

همانطور که مستحضر هستید کشور قبرس به دو بخش قبرس شمالی و جنوبی تقسیم شده و نیمه شمالی آن واجد امکانات بیشتر و مدرن تری در زمینه تحصیل افراد بوده و تعداد دانشگاه های موجود در آن نیز بیشتر است. آب و هوای معتدل قبرس، طیف گسترده رشته های ارائه شده و مقرون به صرفه بودن تحصیل در هر یک از دانشگاه های این کشور از علل اصلی علاقه مندی افراد به اخذ ویزای تحصیلی این سرزمین می باشند. قبرس مجموعا دارای 49 دانشگاه دولتی و خصوصی به همراه انواع موسسات ارائه دهنده دروس مختلف می باشد که از این تعداد 87% آن ها خصوصی می باشند که می توان دلیل این امر را ترجیح شهروندان این کشور جهت تحصیل در کلاس هایی کم جمعیت با حداکثر امکانات موجود دانست.

شرایط تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی قبرس

اگرچه هزینه تحصیل رشته های گوناگون در دانشگاه های قبرس بسیار معقول بوده و درواقع این امر دلیل اصلی ارجحیت قبرس بر دانشگاه های کشورهایی از اروپا چون آلمان و اتریش می باشد، انواع تسهیلات و بورسیه های ارائه شده از سوی دولت قبرس و موسسات داخلی این کشور ایده آل ترین شرایط را برای افرادی مهیا کرده اند که به جنبه مالی تقسیم بهای زیادی داده و اهمیت وافری برای آن قائلند. بورسیه های تحصیلی ارائه شده برای دانشجویان دانشگاه های دولتی چون University of Cyprus عموما 25% از شهریه ها و هزینه های تحصیل افراد را پوشش داده و دانشجویان حاضر در دانشگاه های خصوصی قبرس قادر خواهند بود تا 50% از پرداخت شهریه معاف گشته و با دستیابی به این بورسیه ها مسیر را برای تحصیل خود بسیار آسان گردانند.




معرفی دانشگاه های دولتی و خصوصی قبرس

از مزایای متعدد تحصیل در قبرس می توان به تعداد مطلوب دانشگاه های این کشور اشاره کرد که دسترسی افراد را آسان کرده و موجب کاهش هزینه های حمل و نقل دانشجویان شده است. اگرچه امکان تحصیل رایگان در اغلب دانشگاه های این کشور موجود نمی باشد، طیف وسیع ارائه رشته های مدیریت بازرگانی، تکنولوژی فناوری، زیست شناسی، وکالت، معماری، اقتصاد، بانکداری، روابط بین الملل و انواع مهندسی شرایط را بهبود بخشیده و حق انتخاب بسیار مطلوبی را در اختیار دانشجویان قرار داده است. دانشگاه های دولتی و خصوصی قبرس هر یک به ارائه سه مقطع کارشناسی طی 4 سال، کارشناسی ارشد طی 2 سال و دکتری طی زمان 5 سال می پردازنددانشجویان دانشگاه های مذکور می توانند با برخورداری از کارت دانشجویی مربوطه، از تسهیلاتی چون امکان استفاده رایگان از کتابخانه های سطح شهرهای بزرگ چون لیماسول و نیکوزیا بهره مند گشته و همچنین از تخفیفاتی در زمینه های حمل و نقل، خرید کتاب و صرف غذا در برخی رستوران ها استفاده لازم را ببرند. تسهیلات بانکی و وام های دانشجویی بخش دیگری از فواید دستیابی به این کارت می باشد. هم اکنون بیش از 51000 کارت دانشجویی برای محصلین حاضر در این کشور صادر شده که 35% آن متعلق به دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده و 18% اشخاص را دانشجویان سایر کشورهای جهان تشکیل می دهند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های قبرس

علاقه مندان به تحصیل در رشته های مهندسی چون مهندسی معدن و مهندسی برق به طور متوسط ملزم به پرداخت 3000$ (دلار آمریکا) برای هر ترم تحصیلی خود می باشند؛ دانشجویان رشته هایی چون فناوری و مدیریت شهریه های مشابه و کمی پایین تر از این مقدار را پرداخت کرده و سقف شهریه ها مربوط به دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی با سالی 8500$ (دلار آمریکا) می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: