مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اعزام دانشجو به قبرس

اعزام دانشجو به قبرس

کشور قبرس که بواسطه‌ی سواحل آفتابی، هتل‌های لوکس و خدمات گردشگری فوق‌العاده‌اش شناخته شده، بر روی یک سیستم آموزشی اروپایی با کیفیت بالا، شهریه‌های ارزان و امکانات و امتیازات فراوان سرمایه‌گذاری کرده است. شما در یافتن دوره‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در قبرس که مطابق استانداردهای دانشگاه‌های بین‌المللی سراسر جهان است، مشکلی نخواهید داشت.

قبرس تحصیلات ارزان و باکیفیت بالایی را در اختیار دانشجویان دانشگاه‌های خود قرار می‌دهد و بیش از 7 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش کرده که در اتحادیه‌ی اروپا پس از دانمارک و سوئد، رتبه‌ی سوم را در اختیار دارد. درست همچون هر کشور دیگری، سیستم آموزشی در قبرس ویژگی‌های خاص خود را داراست. جای تعجب نیست که محبوب‌ترین رشته‌ی دانشگاهی در قبرس، مهمانداری و گردشگری است، اگرچه لیست همه‌ی دوره‌‌های تحصیلی موجود فقط به این رشته‌ها محدود نمی‌شود. اگرچه قبرس یکی از اعضای اتحادیه‌ی اروپا و عضو سیستم بولونیاست، اکثر مدارس و کالج‌ها بر اساس سیستم آموزش آمریکایی عمل می‌کنند که به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا بار تحصیلی خود را انتخاب کنند و دوره‌ی خود را تغییر دهند. این مسئله تاثیر مثبتی هم بر اوقات فراغت و هم بر شهریه‌ی دانشجویان دارد، چون هرچه واحدهای کمتری انتخاب کنید، هزینه‌ی کمتری پرداخت می‌کنید.

آخرین شرایط اعزام دانشجو به قبرس

در رابطه با اعزام دانشجو به قبرس باید به بررسی تحصیل و شرایط تحصیل در این کشور پرداخته شود. متقاضیان می توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل شوند. یکی از مسائلی که برای دانشجویان وجود دارد مدرک زبان انگلیسی می باشد.

باید به این نکته اشاره کرد که برای تحصیل در قبرس نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نمی باشد و متقاضیان می توانند بدون مدرک زبان از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت نمایند. متقاضیانی که مدرک ندارند باید قبل از ورود به دانشگاه در دوره های زبان در نظر گرفته شده شرکت نمایند و مدرک IELTS 6 را دریافت نمایند و سپس وارد دانشگاه شوند. متقاضیان باید قبل از شرکت در دوره های زبان، دانشگاه و رشته تحصیلی خود را انتخاب نمایند و پذیرش دریافت نمایند. دانشجویان به این نکته توجه داشته باشند که تنها برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس امکان پذیرش بدون مدرک زبان وجود دارد. افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را دارند باید مدرک زبان IELTS 6.5 و یا IELTS 7 را ارائه نمایید.

اعزام دانشجو به قبرس در مقطع کارشناسی

جهت اعزام دانشجو به قبرس برای تحصیل در دوره کارشناسی باید بدانید که مدت تحصیل در این دوره چهار سال می باشد، در این مقطع دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود. برای تصیل در این دوره ارائه مدرک زبان نیز الزامی نمی باشد و متقاضیان می توانن بدون مدرک زبان در این دوره ثبت نام کرده و پذیرش دانشگاه را دریافت نمایند، اما قبل از ورود به دانشگاه دانشجو باید دوره های زبان را بگذراند و مدرک مورد نظر را دریافت نمایند، اما افرادی که تصمیم دارند مدرک زبان را در کشور شان دریافت نمایند، برای تحصیل در این مقطع باید مدرک IELTS 6.5 را ارائه نمایند. هزینه تحصیل برای هر ترم در این مقطع با توجه به رشته تحصیلی بین 3500$ تا 4500$ (دلار آمریکا) دلار می باشد. در این مقطع امکان اخذ بورسیه تحصیلی نیز وجود دارد.


اعزام دانشجو به قبرس در مقطع کارشناسی ارشد

برای اعزام دانشجو به قبرس و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد متقاضیان باید به مدت دو سال به تحصیل بپردازند. دروس تحصیلی در این مقطع به زبان انگلیسی تدریس می شود. امکان اخذ بورسیه تحصیلی نیز در این مقطع برای دانشجویان وجود دارد، شهریه در نظر گرفته شده برای تحصیل در این مقطع تحصیلی با توجه به رشته های تحصیلی متفاوت می باشد اما به صورت کلی می توان گفت هزینه تحصیل مبلغی بین 4500$ تا 5000$ (دلار آمریکا) دلار می باشد. برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس متقاضیان باید مدرک زبان ارائه نمایند. مدرک زبان مورد نیاز برای این مقطع IELTS 6.5 می باشد. شروع ترم های تحصیلی در این مقطع در ماه سپتامبر و ماه فوریه می باشد.

اعزام دانشجو به قبرس در مقطع دکتری

طول مدت تحصیل در این دوره 3 سال می باشد. برای تحصیل در این مقطع تحصیلی نیز متقاضی باید مدرک زبان IELTS 7 ارائه نماید و امکان تحصیل بدون مدرک زبان انگلیسی در مقطع دکتری وجود ندارد. در مقطع دکتری دانشجویان نمی توانند بورسیه تحصیلی دریافت نمایند. جهت اعزام دانشجو به قبرس برای تحصیل دکترا در قبرس متقاضیان باید از هزینه های تحصیل نیز آگاه باشند. هزینه های تحصیل با توجه به رشته تحصیلی متفاوت می باشد ولی به طور میانگین می توان گفت شهریه هر ترم تحصیلی مبلغی بین 10000$ تا 15000$ (دلار آمریکا) می باشد.

معرفی دانشگاه های برتر قبرس

نرخ بیکاری در قبرس نسبتا بالا است و فرصت های شغلی زیادی برای خارجی ها وجود ندارد. برای این که دانشجویان بتوانند پس از فارغ التحصیلی در این کشور استخدام شوند و ویزای خود را تمدید کنند، علاوه بر تسلط به زبان یونانی یا ترکی، ضروری است در یک دانشگاه خوب درس خوانده باشند. برخی از بهترین دانشگاه های قبرس عبارت هستند از:

دانشگاه صنعتی قبرس (Cyprus University of Technology)

دانشگاه صنعتی قبرس، یک دانشگاه دولتی در لیماسول است، دومین شهر جزیره‌ی قبرس که در ساحل جنوبی قرار دارد. این دانشگاه جدیدی است که در سال 2003 تاسیس شد و اولین دانشجویان آن در سال تحصیلی 08-2007 شروع به تحصیل کردند. این دانشگاه متمرکز بر تحقیق در تلاش برای ارائه‌ی رشته‌هایی بوجود آمد که در دیگر دانشگاه‌های دولتی بزرگ قبرس ارائه نمی‌شد. دانشگاه در حال گذراندن دوره‌ی رشد و توسعه‌ی خود است. پردیس‌های اصلی دانشگاه در مرکز قدیمی شهر در ساختمان‌های قدیمی بازسازی‌شده‌ی دولتی قرار دارند. شش دانشکده- علوم ژئوتکنیکی و مدیریت محیط‌زیست، مدیریت و اقتصاد، مطالعات ارتباطات و رسانه‌ها، علوم بهداشت و درمان، هنرهای زیبا و کاربردی و مهندسی و فن‌آوری- و یک مرکز زبان در این دانشگاه وجود دارد. ایجاد ارتباط با دانشگاه‌های خارجی، یک اولویت مهم در این دانشگاه است و یکی از اهداف اعلام‌شده‌ی آن، 'توسعه‌ی همکاری‌های بین‌المللی با موسسات دانشگاهی و علمی' است. این دانشگاه، بخشی از طرح اروپایی اراسموس و همچنین دارای چندین مشارکت بین‌المللی با دانشگاه‌های برجسته است.

دانشگاه قبرس (University of Cyprus)

دانشگاه قبرس، یک موسسه‌ی دولتی است که در سال 1989 در پایتخت جزیره‌ی قبرس، نیکوزیا تاسیس شد. این دانشگاه اولین کلاس خود را با 486 دانشجو در سال 1992 تشکیل داد. از آن زمان به بعد، تعداد دانشجویان دانشگاه افزایش یافته و دانشگاه برنامه‌ی درسی خود را گسترش داده است. این دانشگاه دارای 22 دپارتمان است که بین هشت دانشکده تقسیم شده‌اند: علوم انسانی، علوم محض و کاربردی، علوم اجتماعی و آموزش، اقتصاد و مدیریت، مهندسی، دانشکده‌ی پزشکی و تحصیلات تکمیلی. علاوه بر تدریس، بسیاری از دانشکده‌ها دارای موسسات تحقیقاتی هستند که در رشته‌‌های گوناگون از اقیانوس‌شناسی تا مطالعات جنسیتی و فن‌آوری نانو را دربرمی‌گیرند. این دانشگاه در شاخه‌‌ی تحقیقات با کیفیت بالا در برخی رشته‌ها شهرت دارد و کریستوفر پیساریدس، استاد دانشگاه، در سال 2010 جایزه‌ی نوبل اقتصاد را از همین دانشگاه دریافت کرد. پردیس اصلی این دانشگاه در پایتخت قبرس واقع شده و همه‌ی مزایای زندگی در یک شهر شلوغ و مُدرن را به دانشجویان می‌دهد، اگرچه به کوه‌های ناهموار و سواحل زیبا نزدیک است. پردیس اصلی دانشگاه میزبان کتابخانه‌ی دانشگاه است که دارای 620000 کتاب می‌باشد.


مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش قبرس

برای اخذ پذیرش از دانشگاه دانشجویان باید مدارک ارائه نمایند که در ادامه به بررسی این مدارک می پردازیم.

  • رزومه که باید شامل تمامی موفقیت های تحصیلی و کاری پیشین فرد باشد
  • ترجمه رسمی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره شده است
  • ترجمه رسمی ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه شناسنامه و ترجمه تمامی صفحات
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه انگیزه نامه
  • توضیه نامه از اساتید
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان application fee

رشته های تحصیلی در دانشگاه های قبرس

در دانشگاه های این کشور امکان تحصیل در رشته های مختلفی وجود دارد. در ادامه به چند مورد از رشته های تحصیلی پرطرفدار در دانشگاه های قبرس اشاره خواهیم کرد.

  • رشته طراحی گرافیک
  • رشته مهندسی عمران
  • رشته مهندسی محیط زیست
  • رشته روابط بین الملل
  • رشته مهندسی سیستم های اطلاعاتی
  • رشته مدیریت گردشگری و مهمانداری
  • رشته زبان و ادبیات انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی
  • رشته سیستم های مدیریت اطلاعات
  • رشته طراحی داخلی
  • رشته معماری

هزینه زندگی در قبرس

یکی از مواردی که برای مهاجران مهم می باشد هزینه های زندگی در قبرس می باشد. تمامی افراد می دانند که هزینه های زندگی با توجه به نوع زندگی و محل زندگی فرد متفاوت می باشد. اما در ادامه به صورت کلی به بررسی هزینه های دانشجویی در قبرس می پردازیم، دانشجویان باید در سال برای هزینه زندگی مبلغی بین 10000$ تا 12000$ (دلار آمریکا) در نظر بگیرند. هزینه ماهانه اجاره آپارتمان تک خواب در مرکز شهر 500$ (دلار آمریکا) می باشد. برای اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر فرد باید ماهانه مبلغ 350$ (دلار آمریکا) بپردازد

اگرچه هزینه های زندگی در قبرس بسیار مقرون به صرفه است اما باید در نظر داشت که دانشگاه های این کشور از اعتبار بالایی برخوردار نیستند و در نتیجه دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند، نمی توانند برای کار به ایران بازگردند و باید برای خود شرایط مناسبی در خارج از کشور فراهم آورند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: