مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل پزشکی در قبرس

تحصیل پزشکی در قبرس

قبرس یک محیط منحصربه‌فرد برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. دوره‌های تحصیلی رشته‌ی پزشکی در قبرس همگی به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند و این کشور کیفیت زندگی بسیار خوب و شرایط اقلیمی مناسب و مکان‌های جذاب و خیره‌کننده‌ی زیادی دارد. از آنجایی‌که قبرس کشور کوچکی است، حوزه‌‌ی دانشگاهی در قبرس چندان بزرگ نیست. با این حال، چند گزینه‌ی بسیار خوب برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی در قبرس وجود دارد. اگرچه هزینه‌ی تحصیل در دانشکده‌های پزشکی قبرس نسبت به بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان ارزان‌تر است، اما همچنان می‌تواند نسبتاً گران باشد. برای مثال، در دانشگاه نیکوزیا، هزینه‌ی تحصیل برای سه سال نخست 18000 یورو و برای سه سال بعد 22000 یوروست و اگر آموزش بالینی خود را در بریتانیا انجام دهید، باید در دو سال آخر، 6000 یورو اضافی نیز در طول سال پرداخت کنید. از نظر هزینه‌های زندگی، باید انتظار داشته باشید که هر ساله، حدود 10000 یورو هزینه کنید.  تحصیل در دانشکده‌ی پزشکی، 6 سال طول می‌کشد و پس از اتمام موفقیت‌آمیز دوره‌ی تحصیل، مدرک پزشکی به شما اعطاء می‌شود.

شرایط تحصیل پزشکی در کشور قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های تحصیلی پزشکی پیشرفت های قابل توجهی داشته است، و تمامی امکانات تحصیلی پیشرفته را در اختیار دانشجویان قرار داده است. هزینه های تحصیل در این کشور آسان و مقرون به صرفه می باشد به همین دلیل هر ساله افراد زیادی برای ادامه تحصیل دانشگاه های این کشور را انتخاب می کنند. به دلیل اعتبار بین المللی و قدمت دانشگاه های پزشکی قبرس و همچنین همکاری مستقیم دانشگاه های پزشکی این کشور با دانشگاه های مهم و معتبر کشور ترکیه دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه های کشور قبرس را انتخاب می کنند.

امکان تحصیل پزشکی در قبرس به زبان انگلیسی وجود دارد و شرط آن این است که دانشجو به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد و مدرک زبان معتبر ارائه نماید. در 4 دانشگاه قبرس که شامل: دانشگاه پزشکی خاورمیانه، دانشگاه اروپایی قبرس، دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه نیکوزیای قبرس می شود، متقاضیان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و دامپزشکی به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهند. طول مدت تحصیل در رشته پزشکی 6 ساله می باشد و نیازی نیست دانشجویان پیش از ورود به دانشگاه در دوره های مقدماتی شرکت نمایند، زیرا در دوره های تحصیلی تمامی برنامه های اساسی علوم پایه آموزش داده می شوند.

دانشگاه های معتبر تحصیل پزشکی در قبرس

برای تحصیل پزشکی دانشجویان باید دانشگاه های معتبر و مهم پزشکی در این کشور را بشناسند. دانشگاه های پزشکی در قبرس به شرح ذیل می باشند.

  • دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه نیکوزیا
  • دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه اروپایی قبرس
  • دانشگاه نیکوزیا– دانشگاه سنت جورج لندن




هزینه تحصیل پزشکی در قبرس

یکی از مباحث اصلی در زمینه تحصیل پزشکی در کشور قبرس همین اطلاع از وضعیت هزینه ها در این کشور می باشد. مشخصا تحصیل پزشکی در قبرس از سایر برنامه های تحصیلی در دانشگاه های این کشور گران است و در این مورد شکی نیست. منتها هزینه تحصیل در رشته های پزشکی قبرس بسته به انواع دانشگاه های علوم پزشکی این کشور بین 3000€ الی 8000€ (یورو) متغیر است.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی قبرس

برای آموزش پزشکی در قبرس لازم است متقاضیان با ارائه مدارک زیر پذیرش دانشگاه مورد نظر را به دست بیاورند.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه مدرک معتبر زبان با نمره IELTS 6.5 یا مدرک معتبر دیگری در این راستا
  • ارائه مدرک مقطع تحصیلی دبیرستان و ارائه فتوکپی از آن (دانشجویان باید در دروس زیست شناسی، شیمی، ریاضی و فیزیک حداقل نمره را کسب کرده باشند)
  • متقاضیان باید انگیزه خود را از تحصیل در دانشگاه های قبرس نوشته و تحت عنوان انگیزه نامه ارائه نمایند
  • ارائه تاییدیه قبولی دانشجو

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه دانشجو باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهد. جهت اخذ ویزای تحصیلی نیز لازم است مدارکی را آماده کرده و ارائه نمایید، که این مدارک عبارتند از:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه گواهی پذیرش از دانشگاه
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین و ترجمه این مدارک
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه توصیه نامه
  • متقاضیانی که سوابق انجام کارهای علمی را دارند باید رزومه علمی کامل و دقیق خود را ارائه نمایند
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: