مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
6 دانشگاه ارزان قبرس برای دانشجویان بین المللی

6 دانشگاه ارزان قبرس برای دانشجویان بین المللی

ناحیه‌ی مدیترانه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان شهرت دارد. سواحل آفتابی، فرهنگ اصیل و شهرهای منحصربه‌فرد، این کشور را به مکان مناسبی برای طرفداران سفر تبدیل ساخته است. قبرس یکی از این کشورهای حاشیه‌ی دریای مدیترانه است که در نزدیکی قاره‌های اروپا و آسیا قرار دارد. این کشور که در جنوب ترکیه و نزدیک به ایتالیا قرار دارد، از نظر جغرافیایی در قاره‌ی آسیا واقع شده، اما از نظر سیاسی، یک کشور اروپایی و حتی عضو اتحادیه‌ی اروپاست.

قبرس همچنین به یک مقصد بسیار مناسب برای آموزش عالی تبدیل شده و بدلیل هزینه‌ی پایین تحصیل در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی معتبر اروپایی، شهرت فراوانی دارد. این کشور همچنین بیش از 7 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش می‌کند که در مقایسه با دیگر کشورهای اتحادیه‌ی اروپا، عدد قابل‌توجهی است. در نتیجه، حدود 12 دانشگاه اصلی و همچنین چندین موسسه‌ی آموزش عالی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

بیش از 65000 دانشجو از بیش از 130 کشور جهان تحصیلات خود را در دانشگاه‌های قبرس دنبال می‌کنند. اکثر دانشگاه‌ها تمایل به ارائه‌ی رشته‌های تحصیلی بسیار منحصربه‌فرد دارند، اما محبوب‌ترین رشته‌ها غالباً در حوزه‌‌ی گردشگری یا کسب و کار هتل‌داری است. علاوه بر این، اگرچه قبرس عضو اتحادیه‌ی اروپاست، اکثر موسسات آموزش عالی آن تمایل به پیروی از سیستم آموزشی آمریکایی دارند و در نتیجه، دانشجویان انعطاف‌پذیری بالایی در انتخاب رشته‌های تحصیلی از خود نشان می‌دهند.  در کل، اگر از زندگی در اقلیم مدیترانه‌ای، سواحل شنی، جنگل‌های گسترده و یک تاریخ عمیق لذت می‌برید، قبرس مکان مناسبی برای تحصیل و گسترش مرزهای فرهنگی است. در این مقاله، فهرستی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های قبرس را فراهم کرده‌ایم که به شما در تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

شرایط زبانی برای دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های قبرس چیست؟

اکثر دانشگاه‌های خصوصی قبرس تمایل دارند به زبان انگلیسی تدریس کنند، در حالیکه دانشگاه‌های دولتی دوره‌هایی برگزار می‌کنند که غالباً با محدودیت‌های جزئی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. در نتیجه، دانشجویان خارجی باید مدرک زبان انگلیسی خود را ارائه دهند و ممکن است با هدف پذیرش، امتحاناتی همچون آیلتس نیز مورد نیاز باشد. با این حال، برخی موسسات آموزشی از دانشجویان خارجی می‌خواهند که تسلط خوبی به زبان یونانی نیز داشته باشند. علاوه بر این، دانشجویان این فرصت را دارند که زبان دوم خود را انتخاب کنند که بسته به دانشگاه، یونانی یا ترکی است.

هزینه‌های زندگی در قبرس چقدر است؟

برخلاف تحصیل در اکثر کشورهای اروپایی، هزینه‌ی زندگی در قبرس به میزان قابل‌توجهی کمتر است. البته این بستگی به خود دانشجو و هزینه‌های او دارد. با این حال، به‌عنوان میانگین ماهانه، دانشجویان خارجی باید انتظار داشته باشند که بین 300 تا 650 یورو (ماهانه 300 تا 700 دلار) برای تحصیل در دانشگاه‌های ارزان قبرس پرداخت کنند.

آیا پذیرش در دانشگاه‌های قبرس رقابتی است؟

پذیرش در دانشگاه‌های قبرس معمولاً رقابتی نیست، اما بیشتر دانشگاه‌ها از همه‌ی متقاضیان خود، سوابق آموزشی قوی را طلب می‌کنند. در نتیجه، حتماً باید سوابق آموزشی مناسبی داشته باشید. با افزایش تعداد دانشجویان خارجی، رقابت احتمالاً افزایش پیدا می‌کند، اما تا زمانی‌که نمرات کافی و تجربه‌ی کاملی داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی در یک دانشگاه پذیرفته شوید.

دانشگاه‌های ارزان قبرس برای دانشجویان خارجی

دانشگاه‌های ارزان قبرس برای دانشجویان خارجی - دانشگاه نیکوزیا

هزینه‌ی تحصیل: از 8000 یورو

دانشگاه نیکوزیا که در پایتخت قبرس واقع شده، در سال 1980 تاسیس شد. با داشتن بیش از 12000 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، این دانشگاه بزرگترین دانشگاه قبرس محسوب می‌شود و از یک پردیس بزرگ در حومه‌ی Engomia در نیکوزیا تشکیل شده است.

دانشگاه نیکوزیا از 6 دانشکده‌ی تحصیلی شامل دانشکده‌های بازرگانی، علوم و مهندسی، آموزش، علوم انسانی و اجتماعی، حقوق و دانشکده‌ی پزشکی تشکیل شده است.

در مجموع، در این دانشکده‌ها، بیش از 100 برنامه‌ی آموزشی استاندارد و همچنین برنامه‌های آموزش آنلاین/از راه دور برگزار می‌شود که در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

دانشگاه نیکوزیا همچنین یکی از اولین دانشگاه‌هایی در جهان است که دوره‌ی کارشناسی ارشد ارز دیجیتال برگزار می‌کند و همچنین اولین دانشگاهی است که بیت‌کوین را به‌عنوان روش پرداخت شهریه به‌رسمیت شناخته است. این دانشگاه همچنین همکاری‌ها و مشارکت‌های بین‌المللی قوی با دانشگاه‌های خارجی از جمله دانشگاه ارسطو تسالونیکی، دانشگاه پاتراس، دانشگاه سنت جورج لندن و دانشگاه وسترن سیدنی دارد.

این دانشگاه ارزان قبرس با داشتن استانداردهای بالای دانشگاهی به‌عنوان یکی از 100 دانشگاه برتر نوظهور در نواحی اروپایی و آسیایی شناخته شده است.


دانشگاه‌های ارزان قبرس برای دانشجویان خارجی - دانشگاه قبرس

هزینه‌ی تحصیل: از 3500 یورو

دانشگاه قبرس، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی معتبر در نیکوزیا پایتخت قبرس است که در سال 1989 تاسیس شد و با داشتن بیش از 7000 دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به یک موسسه‌ی بین‌المللی شناخته‌شده تبدیل شده است.

تنها نکته‌ی قابل‌تامل برای دانشجویان خارجی این حقیقت است که تدریس در این دانشگاه عمدتاً به زبان‌های یونانی و ترکی انجام می‌شود، اما دوره‌های آموزشی فشرده‌ی زبان نیز برای دانشجویان خارجی برگزار می‌شود.

سازمان علمی این دانشگاه از 8 دانشکده شامل علوم انسانی، علوم محض/کاربردی، علوم اجتماعی و آموزش، مهندسی، اقتصاد و مدیریت، دانشکده‌ی پزشکی و دانشکده ادبیات تشکیل شده است. با توجه به تازه تاسیس بودن آن، این دانشگاه به یک موسسه‌ی آموزش عالی در سطح جهانی تبدیل شده و در حال حاضر در بین 200 تا 400 دانشگاه برتر (بر اساس رتبه‌بندی QS و Times Higher Education) قرار دارد.

علاوه بر این، این دانشگاه یکی از معدود موسسات آموزشی در قبرس محسوب می‌شود که تمرکز زیادی روی تحقیق دارد و هم‌اکنون، بیش از 200 دوره‌ی تحصیلی و برنامه‌ی تحقیقاتی را با دسترسی به امکانات پیشرفته برگزار می‌کند. دانشگاه قبرس همکاری‌های بین‌المللی با بسیاری از موسسات اروپایی دارد و فعالانه در برنامه‌های تبادل دانشجو شرکت می‌کند.

دانشگاه‌های ارزان قبرس برای دانشجویان خارجی - دانشگاه بین‌المللی قبرس

هزینه‌ی تحصیل: از 6000 یورو

یکی از تنها موسسات تحصیلی دانشگاهی در قبرس که بر ارائه‌ی آموزش به دانشجویان خارجی متمرکز است، دانشگاه بین‌المللی قبرس است. این دانشگاه، یک دانشگاه خصوصی انگلیسی زبان است که در شمال نیکوزیا قرار دارد.

این دانشگاه ارزان در قبرس برای نخستین بار در سال 1997 و عمدتاً به این دلیل تاسیس شد که نیاز به تاسیس موسسات انگلیسی زبان به‌عنوان زبان آموزشی در قبرس احساس می‌شد. از نظر آکادمیک، این دانشگاه از دانشکده‌های متعددی تشکیل شده که در چندین رشته‌ی تحصیلی از جمله داروسازی، ارتباطات، اقتصاد/علوم اداری، آموزش، مهندسی، هنر، حقوق، علوم بهداشتی، کشاورزی و علوم طبیعی فعالیت می‌کنند.

این دانشگاه همچنین دارای چندین مرکز تحقیقاتی قابل‌توجه است که کمک زیادی به توسعه‌ی علمی قبرس می‌کنند، از جمله مرکز تحقیقات زیست‌محیطی و مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی.

علاوه بر این، دانشگاه امکانات پیشرفته‌ی زیادی برای دانشجویان دارد، از جمله یک کتابخانه‌ی جدید و امکانات ورزشی متنوع. این دانشگاه هم‌اکنون دارای جمعیت دانشجویی معادل 15000 دانشجوست و از نظر ثبت‌نام دانشجویان، جزو بزرگترین دانشگاه‌های قبرس قرار دارد.

دانشجویان بیش از 60 کشور در دانشگاه بین‌المللی قبرس تحصیل می‌کنند. این دانشگاه همچنین چندین همکاری و شراکت آموزشی با دانشگاه‌های خارجی ایجاد کرده و سالانه در برنامه‌های تبادل دانشجو شرکت می‌کند که تعداد زیادی دانشجو را به دانشگاه جذب می‌کند.

دانشگاه‌های ارزان قبرس برای دانشجویان خارجی - دانشگاه مدیترانه‌ی شرقی

هزینه‌ی تحصیل: از 3000 یورو

دانشگاه مدیترانه شرقی در سال 1979 تاسیس شد و یکی از دانشگاه‌های تحقیقاتی دولتی است که در شهر فاماگوستا در ساحل شرقی قبرس قرار دارد.

این دانشگاه با جمعیت دانشجویی در حدود 18000 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، یکی از بزرگ‌ترین موسسات آموزش عالی در منطقه است و دوره‌های تحصیلی بسیاری را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین دوره‌های تحقیقاتی خاصی را برای دانشجویان برگزار می‌کند.

در مجموع، این برنامه‌های تحصیلی شامل حداکثر 141 برنامه است. زبان اصلی آموزش در این دانشگاه، زبان‌های انگلیسی و ترکی است. این دانشگاه دارای پردیس بزرگی است که از امکانات ورزشی و اجتماعی گوناگونی برای دانشجویان برخوردار است.

علاوه بر این، یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های دانشگاهی در منطقه‌ی دریای مدیترانه با بیش از 120000 کتاب در آن قرار دارد.

این دانشگاه همچنین دارای یک مدرسه‌ی مقدماتی زبان انگلیسی برای دانشجویانی است که تمایل به توسعه‌ی زبان انگلیسی خود دارند. دوره‌های آموزشی گوناگونی نیز برای زبان ترکی برای دانشجویان خارجی که مایل به یادگیری یک زبان خارجی دیگر هستند، برگزار می‌شود.

دانشگاه مدیترانه‌ی شرقی چندین همکاری و شراکت بین‌المللی دارد و همچنین یکی از اعضای انجمن دانشگاه‌های قفقاز است. همچنین براساس رتبه‌بندی Times Higher Education، این دانشگاه جزو 800 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

دانشگاه‌های ارزان قبرس برای دانشجویان خارجی - دانشگاه فردریک

هزینه‌ی تحصیل: از 5000 یورو

دانشگاه فردریک، یکی دیگر از دانشگاه‌های ارزان در قبرس است که در سال 1965 تاسیس شد و در دو پردیس اصلی در شهرهای نیکوزیا و لیماسول فعالیت می‌کند. این موسسه‌ی آموزشی، یکی از پُرانرژی‌ترین و بانشاط‌ترین موسسات آموزش عالی در قبرس به‌حساب می‌آید و رشته‌های تحصیلی گسترده‌ای را در مقاطع دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار می‌کند.

در این دانشگاه، آموزش و تحقیق در رشته‌‌های علم، فن‌آوری، هنر و ادبیات حضور پُررنگی دارد. علیرغم تازه تاسیس بودن، این موسسه‌ی آموزشی هم‌اکنون یک دانشگاه معتبر در سطح ملی و بین‌المللی است.

اگرچه این دانشگاه کوچک است، اما هم‌اکنون بیش از 3000 دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه شامل چندین دانشکده از جمله دانشکده‌های معماری، اقتصاد، آموزش، بهداشت، علوم انسانی و مهندسی است.

دانشکده‌ی بازرگانی دانشگاه فردریک به‌ویژه بسیار معتبر است. این دانشگاه بدلیل جایگاه علمی بالای خود، جزو 100 دانشگاه برتر مدیریت و فنی اروپاست.

این دانشگاه همچنین برنامه‌های ویژه‌ای را در رشته‌های مطالعات دریانوردی و مهندسی نفت اجرا می‌کند که معمولاً در دیگر دانشگاه‌ها وجود ندارد.

دانشگاه‌های ارزان قبرس برای دانشجویان خارجی - دانشگاه صنعتی قبرس

هزینه‌ی تحصیل: از 3200 یورو

ما این فهرست را با دانشگاه صنعتی قبرس، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی به‌پایان می‌رسانیم که یکی از جدیدترین دانشگاه‌های اضافه شده به سیستم آموزش عالی قبرس است.

این دانشگاه در سال 2004 به‌عنوان مکانی برای پُر کردن شکاف ارائه‌ی دوره‌های تحصیلی که در دیگر موسسات آموزش عالی قبرس ارائه نمی‌شود، تاسیس شد.

این دانشگاه در شهر لیماسول قرار دارد که دومین شهر بزرگ قبرس است و بیشتر به‌سمت حوزه‌های تحقیقاتی کاربردی‌تر گرایش دارد و هم‌اکنون به‌عنوان قطب دانشگاهی و تحقیقاتی علم و فن‌آوری در قبرس شناخته می‌شود.

دانشگاه صنعتی قبرس از 6 دانشکده‌ی اصلی تشکیل شده که شامل مدیریت و اقتصاد، علوم بهداشت و درمان، ارتباطات، هنرهای زیبا، مهندسی و همچنین علوم ژئوتکنیک و مدیریت محیط زیست می‌شود.

این دانشگاه همچنین شامل 12 دپارتمان تحصیلی و یک موسسه‌ی بین‌المللی و همچنین یک مرکز زبان برای دانشجویان خارجی است که آن‌ها را بیشتر با فرهنگ و زبان‌های موجود در قبرس آشنا می‌سازد.

دانشگاه صنعتی قبرس از زمان تاسیس خود توانسته از نردبان پیشرفت بالا برود و هم‌اکنون جزو 350 دانشگاه برتر جهان محسوب می‌شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: