مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
3 تا از بهترین دانشگاه های پزشکی قبرس

3 تا از بهترین دانشگاه های پزشکی قبرس

قبرس یک محیط منحصربه‌فرد برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. دوره‌های تحصیلی رشته‌ی پزشکی در قبرس همگی به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند و این کشور کیفیت زندگی بسیار خوب و شرایط اقلیمی مناسب و مکان‌های جذاب و خیره‌کننده‌ی زیادی دارد. از آنجایی‌که قبرس کشور کوچکی است، حوزه‌‌ی دانشگاهی در قبرس چندان بزرگ نیست. با این حال، چند گزینه‌ی بسیار خوب برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی در قبرس وجود دارد.

هزینه‌ی تحصیل در دانشکده‌های پزشکی قبرس چقدر است؟

اگرچه هزینه‌ی تحصیل در دانشکده‌های پزشکی قبرس نسبت به بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان ارزان‌تر است، اما همچنان می‌تواند نسبتاً گران باشد. برای مثال، در دانشگاه نیکوزیا، هزینه‌ی تحصیل برای سه سال نخست 18000 یورو و برای سه سال بعد 22000 یوروست و اگر آموزش بالینی خود را در بریتانیا انجام دهید، باید در دو سال آخر، 6000 یورو اضافی نیز در طول سال پرداخت کنید. از نظر هزینه‌های زندگی، باید انتظار داشته باشید که هر ساله، حدود 10000 یورو هزینه کنید.

مدت زمان تحصیل در رشته‌ی پزشکی در قبرس چقدر است؟

تحصیل در دانشکده‌ی پزشکی، 6 سال طول می‌کشد و پس از اتمام موفقیت‌آمیز دوره‌ی تحصیل، مدرک پزشکی به شما اعطاء می‌شود.


بهترین دانشکده‌های پزشکی در قبرس

دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه نیکوزیا

دانشگاه نیکوزیا این افتخار را دارد که در رتبه‌بندی جهانی برترین موسسات آموزش عالی مجله‌ی تایمز، رتبه‌ی 42 جهان را برحسب کیفیت آموزش در اختیار دارد. دانشگاه نیکوزیا در پایتخت قبرس واقع شده و دوره‌های تحصیلی گوناگون مرتبط با رشته‌ی پزشکی از جمله کارشناسی ارشد بهداشت عمومی را برگزار می‌کند، اما دوره‌ی اصلی، دوره‌ی پزشکی است. این دوره مورد تائید اتحادیه‌ی اروپاست و فرصت‌های آموزش بالینی را در بیمارستان‌های قبرس و همچنین بریتانیا در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. گذراندن این دوره به شما این حق را می‌دهد که در سراسر منطقه‌ی اقتصادی اروپا از جمله در سوئیس به کار در رشته‌ی پزشکی بپردازید. علاوه بر این، دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه نیکوزیا، بهترین دانشکده‌ی پزشکی در قبرس محسوب می‌شود.

دانشگاه نیکوزیا به داشتن دانشجویان خارجی از 60 ملیّت افتخار می‌کند. این دانشگاه آموزش پزشکی را در قبرس ابتدا از سال 2011 با ارائه‌ی MBBS ورود به دانشگاه سنت جورج لندن آغاز کرد. سپس این دوره به دوره‌ی 6 ساله‌ی پزشکی تبدیل شد که در حال حاضر برگزار می‌شود. همچنین می‌توانید برای ادامه‌ی تحصیل در مقطع دکترا، از همین دانشگاه اقدام کنید.

دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه اروپایی قبرس

یکی دیگر از دانشکده‌های پزشکی بزرگ در قبرس، دانشگاه اروپایی قبرس است که یک دوره‌‌ی 6 ساله‌ی پزشکی را با شعار 'نظریه‌ها‌ی دقیق علمی با رویکرد بالینی بیمار محور' برگزار می‌کند. این دانشکده‌ی پزشکی همچنین میزبان دوره‌ی بهداشت عمومی مدرسه‌ی T.H. Chan دانشگاه هاروارد است که به‌صورت آنلاین تدریس می‌شود. این دانشگاه ارتباط نزدیکی با سیستم آموزشی آمریکا دارد و فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند برای شرکت در آزمون مجوز پزشکی آمریکا که امکان کار را در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی آمریکا فراهم می‌کند، درخواست دهند.

آموزش عملی در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه اروپایی قبرس به شما این امکان را می‌دهد تا در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی سراسر قبرس کار کنید. همچنین یک شبکه‌ی بین‌المللی برای آموزش عملی در دوره‌های تابستانی وجود دارد و شامل موسساتی همچون بیمارستان‌های کودکان Shriners در آمریکا، امپریال کالج لندن در بریتانیا یا موسسه‌ی علوم Weizmann در اسرائیل می‌باشد.

دانشگاه نیکوزیا– دانشگاه سنت جورج لندن

این دوره‌ی مشترک تحت هدایت پزشکی بریتانیا کار می‌کند و به فارغ‌التحصیلان خود اجازه می‌دهد تا مسیرهای عملی پزشکی را در سراسر جهان انجام دهند. دانشگاه سنت جورج لندن، یک موسسه‌ی آموزش عالی پزشکی و بهداشتی تخصصی در لندن است که با این دانشکده‌ی پزشکی در قبرس برای برگزاری دوره‌ی MBBS چهار ساله که از سال 2011 در قبرس اجرا شده همکاری می‌کند.

هنگام تحصیل در شعبه‌ی نیکوزیا، با دسترسی کامل به منابع آموزشی آنلاین، شما دانشجوی دانشگاه سنت جورج لندن محسوب خواهید شد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های قبرس
برترین دانشگاه های قبرس

هزینه‌ی تحصیل پایین و موقعیت مکانی مناسب، قبرس را به مقصد محبوبی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته که سالانه حدود 10 هزار دانشجو برای تحصیل به این کشور می‌آیند. بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جزیره‌ی قبرس دارای گذشته‌ی غ ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟
چگونه برای ویزای تحصیلی قبرس اقدام کنیم؟

اگر یک شهروند غیر اتحادیه‌ی اروپا هستید که به‌دنبال تحصیل در قبرس می‌باشید، باید برای دریافت ویزای دانشجویی و مجوز اقامت موقت اقدام کنید. اخذ ویزای دانشجویی به شما این امکان را می‌دهد که قانوناً تا 90 روز وارد قبرس شوید و در این کشور بمانید. اگر دوره‌‌ی تح ...

بیشتر بخوانید
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی
فرایند پذیرش قبرس برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه‌مند به تحصیل در قبرس هستید؟ ما در خدمت شما هستیم تا کمک‌تان کنیم که این روند کمی ساده‌تر شود. فرایند پذیرش در دانشگاهی در قبرس ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت داشته‌اید، فرق کند. بنابراین، اگر سوال خاصی دارید، حتماً با دانشگاهی که به آن درخو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: