تایپ های مختلف essay در امتحان پی تی ای_بخش دوم

تایپ های مختلف essay  در امتحان پی تی ای_بخش دوم

چگونه با تاپیک های مختلف essay در آزمون PTE برخورد کنیم؟


  • “benefits and problems” essay topic

بیان مزیت‌ها و مشکلات یک essay topic  یا همان benefits and problems در آزمون PTE‌ همیشه آسان بوده است، اما مهم است که قابلیت خودتان را نشان بدهد. مثلاً این سؤال ممکن است مطرح شود:

“What are the benefits and problems involved in introducing compulsory sport in schools throughout your country?”

چه آدم تنبلی باشید و مدام پای تلویزیون و چه اهل ورزش، از شما خواسته می‌شود تا نظر خود راجع به این موضوع را بنویسید. جنبه‌های مثبت ورزش اجباری: جسم سالم = ذهن سالم؛ کار گروهی و روحیه جمعی مدرسه تقویت می‌شود. جنبه‌های منفی ورزش اجباری: بازی‌ها باعث تلف شدن زمان یادگیری/منابع می‌شوند؛ آنها را بعد از مدرسه انجام بدهید؛ کمبود فضای ورزشی در مدارس مرکز شهر. 

  • “Do you agree or disagree” essay topic

این احتمال وجود دارد که تنها یکی از آنها از شما خواسته شود، اما بعضی موضوع‌ها می‌توانند کسل‌کننده باشند. مثلاً ممکن است این سؤال مطرح شود:

“Do you agree or disagree that English will become more important to  learn as the world becomes more globalized?”

این سؤال ممکن است موضوعی نباشد که شما را سر ذوق بیاورد، اما حتماً این توانایی را دارید که با نوشتن ۲۲۰ کلمه برای گسترش تأثیر زبان‌شناختی آمریکا تأسف بخورید و یا به این موضوع اشاره کنید که زبان‌های اقلیت در هر صورت محکوم به نابودی هستند و همه باید این مسئله را بپذیریم.

همین بس که بگوییم در PTE از شما خواسته می‌شود که همه کاره و هیچ کاره باشید. به این معنی که شما باید بتوانید در مورد هر موضوعی که به شما داده می‌شود بنویسید. یک brainstorm دو دقیقه‌ای چیزهایی را برای نوشتن essay در طی ۱۶ دقیقه فراهم می‌کند که بیش از نیاز شما است.

بیش از حد فکر نکنید

همیشه تعجب می‌کنم که چرا داوطلبان و آنهایی که خودشان را برای PTE آماده می‌کنند در قسمت essay تا این اندازه به خودشان سخت می‌گیرند. فراموش نکنید که نظر شخصی شما درباره مسئله مطرح‌شده هیچ ربطی به الگوریتمی که به شما نمره می‌دهد ندارد. موضوع‌ها هیچوقت بحث‌انگیز و مناقشه‌آمیز نیستند اما خیلی از افراد اصرار عجیبی دارند که همه چیز را به تجربه شخصی خود، نظرات و به اصطلاح واقعیاتی که شدیداً به آنها باور دارند خلاصه کنند. اینطور نیست. 

آنچه که در این قسمت تست می‌شود توانایی شما برای درک کردن هر دو طرف مسئله و ابراز نظر خود به شکلی مناسب است. عدم ارائه نظری شخصی به شما کمک می‌کند. اگر کسی از شما بپرسد که آیا باید هر روز در مدارس به بچه‌ها دونات داده شود، ممکن است حس ششمتان به شما بگوید که این ایده احمقانه را رد کنید. اما آیا اصلاً به تأثیرات مثبت  سطح مناسب قند خون بچه‌ها روی فعالیت مغزی آنها فکر کرده‌اید؟ مطالعات نشان داده است که در آزمون‌های آکادمیک، بچه‌های چاق و دارای اضافه‌وزن به طور میانگین ۳۷٪ بهتر از هم‌سالان لاغر خود عمل می‌کنند. دادن دونات به بچه‌ها راهی مطمئن برای بهبود هوش کلی کشور است!  


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

توصیف کننده ها در انشا آزمون SAT

توصیف کننده ها در انشا آزمون SAT

قانون ساده ای که در مورد توصیف کننده ها صادق است این است که توصیف کننده ها می بایست نزدیک ترین عبارت به اسم و یا عبارت مورد وصف خود باشند. در زبان انگلیسی، صفت، اسم را توصیف میکند و قید، صفت و فعل را توصیف میکند. ...

بیشتر بخوانید
آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTEیکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مثل IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. ...

بیشتر بخوانید
به نمره ی 7 در رایتینگ فکر کنید!

به نمره ی 7 در رایتینگ فکر کنید!

نمونه زیراگر چه سعی بر آن بود که به سادگی هر چه تمام تر نوشته شود، به نظر به نمره 7 آیلتس دست پیدا میکند ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter