ریدینگ PTE مثل آب خوردن میشه برات بعد از خوندن این مقاله – بخش دوم

ریدینگ PTE  مثل آب خوردن میشه برات بعد از خوندن این مقاله – بخش دوم

چگونه در ریدینگ زمان خود را مدیریت کنیم؟

برای مدیریت مؤثر زمان در PTE-A Reading از روش‌های Skimming و Scanning استفاده کنید. 

Skimming وقتی به دردتان می‌خورد که زمان کم دارید. Skimming انداختن نگاهی اجمالی به متن است بدون اینکه نیاز باشد تمام کلمه‌ها را بخوانید. سعی کنید ایده اصلی متن را دربیاورید.

Scanning وقتی است که به دنبال اطلاعاتی مشخص در متن هستید. بنابراین به طور طبیعی تمرکز بر روی کلمات کلیدی است. توجه داشته باشید که در اینجا به دنبال درک معنی متن نیستید بلکه می‌خواهید چیزی که به دنبالش هستید را پیدا کنید. 

بعد از این نکات کلی، چند تاکتیک و ترفند برای پرداختن به هر نوع سؤالی را در اختیارتان می‌گذاریم:

۱. سؤال چندگزینه‌ای، انتخاب یک جواب 

با دقت سؤال را بخوانید. سعی کنید بفهمید سؤال از شما چه چیزی می‌خواهد. به کلمه «NOT» در صورت سؤال دقت کنید و گزینه مناسب را انتخاب کنید. مرحله بعد خواندن با دقت متن و پیدا کردن جواب است. حالا گزینه‌ها را بخوانید و جواب را با آن ها تطبیق بدهید. 

۲. سؤال چندگزینه‌ای، انتخاب چند جواب

سعی کنید بفهمید سؤال چه جوابی از شما می‌خواهد. تمام انتخاب‌ها را بررسی کنید. معمولاً اگر ۶-۵ سؤال باشند فقط دوتای آن ها درست هستند. مواظب باشید گزینه غلط را انتخاب نکنید چون نمره منفی دارد. اگر هفت گزینه وجود داشته باشد، در این صورت ممکن است سه گزینه درست باشند.

۳. جای پاراگراف را عوض کنید (پاراگراف را دوباره مرتب کنید)

انتخاب‌های داده‌شده را به دقت بخوانید. جمله مقدماتی را تحلیل کنید. جمله انتخابی را ساده کنید (cancel out) و آن را به جمله منطقی بعدی وصل کنید. حالا می‌توانید این پروسه را برای یک پاسخ کامل تکرار کنید. توجه داشته باشید که برای هر جفت منطقی (logical pair) تنها یک نمره داده می‌شود. کل نمره‌ها برای هر سؤال ۴ است. همچنین غلط گیری کردن پاسخ را فراموش نکنید.

(Fill in the blanks and fill in the blanks (Reading and Writing:

در این دو بخش هم ‌نشینی‌ها حرف اول را می‌زنند. آنها دو کلمه یا یک عبارت هستند که در انگلیسی نوشتاری با هم استفاده می‌شوند، مثل academic achievement یا abstract concept.

در Reading and writing Fill in the blanks می‌توانید با خواندن چند جمله بعدی پس از خط تیره یا جای خالی، جواب را به آسانی پیدا کنید. وقتی که تمرین می‌کنید سعی کنید معنی کلماتی که بلد نیستید را یاد بگیرید.

اول متن و بعد انتخاب‌هایی که به شما داده شده است را بخوانید. برای بعضی از سؤالات می‌توانید از قواعد گرامر استفاده کنید و به ‌آسانی جواب را پیدا کنید. سعی کنید اول سؤالات آسان را پاسخ بدهید. غلط گیری کردن پاراگراف را فراموش نکنید.  


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

توصیف کننده ها در انشا آزمون SAT

توصیف کننده ها در انشا آزمون SAT

قانون ساده ای که در مورد توصیف کننده ها صادق است این است که توصیف کننده ها می بایست نزدیک ترین عبارت به اسم و یا عبارت مورد وصف خود باشند. در زبان انگلیسی، صفت، اسم را توصیف میکند و قید، صفت و فعل را توصیف میکند. ...

بیشتر بخوانید
آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTEیکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مثل IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. ...

بیشتر بخوانید
به نمره ی 7 در رایتینگ فکر کنید!

به نمره ی 7 در رایتینگ فکر کنید!

نمونه زیراگر چه سعی بر آن بود که به سادگی هر چه تمام تر نوشته شود، به نظر به نمره 7 آیلتس دست پیدا میکند ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter