مدیریت زمان در SAT-بخش دوم

مدیریت زمان در SAT-بخش دوم

استراتژی های مدیریت زمان SAT: سطح دشواری

نمرات خام را جمع آوری کنید

هر سؤالی از ابتدایی ترین محاسبه تا پیشرفته ترین معادله درجه دوم، از ساده ترین سوال گرامری تا دشوار ترین سوال استنباط در پیچیده ترین متن ریدینگ، ارزش نمره ای یکسانی دارند.

برخی از سؤالات ساده هستند و ممکن است حل کردنشان 10 ثانیه طول بکشد ، و بعضی دیگر بسیار دشوار هستند و می توانند بیش از پنج دقیقه زمان ببرند - اما هر سوال یک نمره خام دارد.

نمره خام چیست؟

مهمترین کاری که می توانید برای جمع آوری امتیازات خام و به حداکثر رساندن نمره خود انجام دهید، این است که ابتدا وقت و انرژی خود را بر روی پاسخ دادن به سؤالاتی که از نظر شما ساده ترین و سریع ترین هستند متمرکز کنید، و سپس سعی کنید سؤالات دشوارتر و وقت گیرتر را،در صورت داشتن زمان،پاسخ دهید.

بررسی اجمالی سطح دشواری

بخش ریاضی

درک سطح دشواری سؤالات در بخش ریاضی بسیار آسان است. سوالات این بخش ، معمولاً هرچه پیش می روید، دشوارتر می شوند. چند سوال اول ساده ترین ها و چند سوال آخر سخت ترین ها هستند.

نکته مهم: بدانید که سؤالات ساده تر کجا هستند و ابتدا آنها را انجام دهید! هر دو قسمت سوالات در بخش ریاضی، با سؤالات چند گزینه ای (MC) شروع می شوند و سپس به تعداد معدودی سؤال تشریحی می رسند (که گاهی اوقات Grid-Ins نامیده می شوند). سوالات اول Grid-Ins همیشه از سوالات آخر چند گزینه ای، راحت تر هستند ، بنابراین قبل از اینکه وقت زیادی را صرف آخرین سوالات چند گزینه ای کنید، سعی کنید اولین  سوالات Grid-Ins را پاسخ دهید.

بخش ریدینگ

سوالات بخش ریدینگ از نظر پیچیدگی متفاوت هستند. در هر قسمت ، سؤالاتی مطرح می شود که به صورت منطقی و هماهنگ با ترتیب ارائه اطلاعات مربوطه در متن، ارائه می شوند. این بدان معنی ست که سطح دشواری سوالات مختلط است.

اشکالی ندارد که از سؤالاتی که برای شما سخت هستند بگذرید! محال است بخواهید روی یک سوال سخت در همان اولین متن گیر کنید و آنقدر وقت صرف آن کنید که زمانتان به پایان برسد. سؤالات ساده تری در طول آزمون وجود دارد - حتی در آخرین متن! با گذشتن از موارد سخت هنگام پاسخ به سوالات ، می توانید اطمینان حاصل کنید که وقت خواهید داشت تا به سوالات متن آخر هم به خوبی نگاه بیندازید - شاید سوالات این متن برایتان راحت تر باشند! برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع ، مقاله استراتژی دو گذر را بررسی کنید.

هشدار: اگر در تکمیل سؤالها در زمان مجاز مشکلی ندارید ، قبل از رفتن به متن بعدی، سعی کنید تمام سؤالات موجود در هر متن را تکمیل کنید - این راهکارها برای دانش آموزانی است که گاهی اوقات احساس می کنند زمان کافی ندارند!

نکته مهم: به خودتان اعتماد کنید! علیرغم آنچه بعضی ها می گویند ، سؤالات برای فریب شما طراحی نشده اند. اگر یک سؤال، ساده به نظر برسد، احتمالاً همینطور است. اگر گزینه ای به نظر شما مناسب می رسد، ادامه دهید و به خودتان اعتماد کنید و آن را انتخاب کنید (توجه: این توصیه فرض را بر این می گذارد که از سایر راهکارهای مهم مانند 'به سؤالی که پرسیده می شود، پاسخ دهید و پاسخی را انتخاب کنید که بهترین شواهد را که از آن پشتیبانی می کنند داشته باشد' استفاده می کنید).

بخش رایتینگ و زبان

مانند بخش خواندن، دشواری متن ها و سوالات در بخش رایتینگ و زبان هم مختلط است.

بسیاری از دانش آموزان معتقدند سوالاتی که به اصطلاح به آنها 'سؤالات بی ریشه' می گویند را می توان سریع پاسخ داد(اما مراقب باشید، این سوالات لزوماً آسان نیستند!). بسیاری از دانش آموزان نیز معتقدند سوالات 'sentence addition' وقت گیر هستند( برای مثال ' At this point, the writer is considering adding the following sentence… ')

اگر معمولاً می بینید که در بخش رایتینگ و زبان به کمبود زمان برمی خورید ، از استراتژی دو گذر استفاده کنید تا از سخت ترین سؤالات بگذرید و اگر وقت داشتید ، بعداً به آنها بازگردید.

توجه: سعی کنید بیش از حد ضرورت از یک متن به متن دیگر نپرید - پریدن بیش از حد به این متن و آن متن، احتمالاً شما را کند و گیج می کند.

نکته مهم: به پیش روی ادامه دهید! نکته اصلی در اینجا این است که سؤالات ساده تری در پایان وجود دارد! در چند بخش اول، روی سؤالات سخت گیر نکنید. تمام تلاش خود را بکنید تا از اتمام وقت و از دست دادن سوالات آسان و نمره آور، خودداری کنید.

هشدار: اگر در تکمیل سؤالها در زمان مجاز مشکلی ندارید ، قبل از رفتن به متن بعدی، سعی کنید تمام سؤالات موجود در هر متن را تکمیل کنید - این راهکارها برای دانش آموزانی است که گاهی اوقات احساس می کنند زمان کافی ندارند!

صبر کن! باید حدس بزنم؟

بالاخره به این نکته رسیدیم ، هیچ نمره منفی ای برای حدس زدن وجود ندارد ، بنابراین هیچ سؤالی را بی جواب نگذارید. درست است - هیچ نمره ای برای پاسخ های اشتباه کم نمی شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

Collocations در آزمون SAT

Collocations در آزمون SAT

در بخش نگارش و دستور زبان آزمون SAT در هر متن که مشتمل بر 11 سوال می باشد، معمولا 1 سوال از مبحث همایندها مطرح می شود. این گونه سوالات به نوعی پاشنه آشیل دانش آموزان محسوب می گردد چراکه اساسا قانون مشخص و مدونی برای پاسخگویی به آنها وجود ندارد. به عبارت دی ...

بیشتر بخوانید
انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام در لغت به مفهوم منظم شدن و با هم جور شدن است و در دستور زبان به مفهوم ارتباط منطقی ما بین جملات می باشد .به منظور پاسخ دهی به این سوالات ، نکات ذیل می بایست مورد توجه این مفهوم در آزمون اس ای تی قرار گیرد ...

بیشتر بخوانید
اسامی در نوشتن انشا آزمون SAT  چقدر مهم هستند؟

اسامی در نوشتن انشا آزمون SAT چقدر مهم هستند؟

اسامی در دستور زبان انگلیسی می توانند از نظر قابل شمارش و غیرقابل شمارش بودن، مفرد و جمع بودن، جنسیت و مالکیت مورد بررسی قرار گیرد. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter