چند تا تکنیک برای مدیریت زمان در SAT

چند تا تکنیک برای مدیریت زمان در SAT

وقت اضافی داشته باشید و جواب ها رو چک کنید

بعد از این همه کار و تلاش، هدف شما اینه که بتونید همه ی سوالات رو جواب بدید و وقت اضافه هم داشته باشید که بتونید جواب هاتون رو چک کنید.

چند تا نکته ی مدیریت زمان رو اینجا براتون میگم که می تونه مفید باشه:

  • باید skim کردن یه متن طولانی رودر سه دقیقه انجام بدید
  • هر سوال متن نباید بیشتر از 30 ثانیه وقت شما رو بگیره

اگربتونید این کارها رو انجام بدید، کل قسمت رو می تونید درچهل دقیقه انجام بدید که وقت کافی برای چک کردن جواب هاتون رو هم خواهید داشت. 

بهترین راه چک کردن جواب هاتون چیه؟

 من یه روش معتبر دارم که همیشه ازش استفاده می کنم:

همه ی سوالاتی روکه شک داشتید و علامتگذاری کنید، چک کنید. خوب تلاش کنید که گزینه هایی که درست نیستن رو حذف کنید. اگر سوال مربوط به ریدینگ هست، چک کنید که جواب حتما با متن همخوانی داشته باشه. من اگر 100 درصد مطمئن باشم که یه سوال رو درست جواب دادم، اون رو با این عنوان علامت گذاری میکنم و دیگه بهش نگاهی نمی اندازم. اما اگه مطمئن نباشم، توی دور سوم دوباره میام و جوابم به اون سوال رو چک می کنم. حداقل دو دقیقه که از زمانم مونده، سریع چک می کنم که جواب همه ی سوالات رو درست توی پاسخنامه وارد کرده باشم. سعی می کنم این کار رو در چند مرحله یک جا انجام بدم که مجبور نباشم مدام به دفترچه سوالات و برگه ی پاسخنامه نگاه کنم. مثلاً هر بار پنج جواب رو چک میکنم ( A  D  B  C  B) که سرعتم بالاتر بره.

اگر می بینید که 30 ثانیه ست که روی یک سوال گیر کردید و هنوز جواب رو نمی دونید، از سوال رد بشید و به سوال بعدی برید. حتی با وجود اینکه نمره ی 800 نیاز دارید، نگران این مسئله نباشید واز بعضی سوالات رد بشید. بعدا می تونید دوباره به این سوال برگردید،اما چیزی که الان اهمیت داره اینه که تا جایی که می تونید از سوالات نمره بگیرید. 

نکته ی سرعتی: علامت زدن گزینه ها در پاسخنامه

یه نکته برای پرکردن پاسخنامه بهتون می گم که می تونه در هر قسمت دو دقیقه وقت براتون ذخیره کنه. من وقتی برای بارهای اول در دبیرستان آزمون می دادم، کاری رو می کردم که اکثر بچه ها انجام می دن: هرسوال رو که حل می کردم، می رفتم و جوابش رو در برگه ی پاسخنامه وارد می کردم. جواب به سوال 1، علامتگذاری در پاسخنامه، جواب به سوال دو، علامتگذاری جواب در پاسخنامه. و به همین ترتیب.

این در واقع وقت زیادی رو تلف میکنه. اینطوری شما مدام حواس خودتون رو با انجام دو کار همزمان، یعنی جواب دادن به سوال و علامت زدن جواب در پاسخنامه،  پرت می کنید. این تغییر از برگه ی سوال به پاسخنامه و برعکس، هم از لحاظ ذهنی  ازتون وقت می گیره و هم از لحاظ جسمی برای حرکت دادن دست و چشمتون.

این روش بهتریه: اول همه ی سوال ها رو در دفترچه ی سوالات علامت بزنید، بعد همه رو یک جا وارد پاسخنامه بکنید. این فواید خیلی زیادی داره: به جای اینکه دو کار رو همزمان اجام بدید، هر بار ، فقط روی یه کار تمرکز میکنید. همچنین، از بی دقتی هم پرهیز می کنید، بی دقتی ای مثل اینکه سوال 7 رو رد کنید و وقتی سوال 8 روجواب می دید، جوابش رو توی پاسخنامه به جای سوال 7 وارد کنید. اگه برا ی هر سوال 20 ثانیه ذخیره کرده باشید، در آخر برای بخشی که 20 سوال داره، 200 ثانیه ذخیره کردید. این تغییر بزرگیه. 

نکته: اگر می خواید از این تکنیک استفاده کنید، باید جواب دادن به سوالات رو طوری انجام بدید که وقتی همه ی سوالات رو جواب دادید، وقت زیادی هم اضافه داشته باشد. درغیر اینصورت، ممکنه وقتتون تموم بشه و نرسید که جواب هاتن رو در برگه ی پاسخنامه وارد کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

کسب نمره ی هفت در آزمون آیلتس

کسب نمره ی هفت در آزمون آیلتس

خيلي از کساني که براي مهاجرت به کشورهاي استراليا، نيوزلند و کانادا اقدام مي کنند و همچنين اون دسته از زبان آموزاني که قصد ادامه تحصيل در کشورهاي مختلف اروپايي يا امريکاي شمالي را دارند به نمره 7 در امتحان آيلتس نياز دارند.اگر شما سطح زبان متوسطي داشته باشي ...

بیشتر بخوانید
Collocations در آزمون SAT

Collocations در آزمون SAT

در بخش نگارش و دستور زبان آزمون SAT در هر متن که مشتمل بر 11 سوال می باشد، معمولا 1 سوال از مبحث همایندها مطرح می شود. این گونه سوالات به نوعی پاشنه آشیل دانش آموزان محسوب می گردد چراکه اساسا قانون مشخص و مدونی برای پاسخگویی به آنها وجود ندارد. به عبارت دی ...

بیشتر بخوانید
انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام در لغت به مفهوم منظم شدن و با هم جور شدن است و در دستور زبان به مفهوم ارتباط منطقی ما بین جملات می باشد .به منظور پاسخ دهی به این سوالات ، نکات ذیل می بایست مورد توجه این مفهوم در آزمون اس ای تی قرار گیرد ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter