استراتژی برای گرفتن بهترین نمره در بخش ریدینگ و رایتینگ SAT

استراتژی برای گرفتن بهترین نمره در بخش ریدینگ و رایتینگ SAT

دو استراتژی برای بالا بردن نمره ی ریدینگ و رایتینگ

بزرگترین نقطه ضعف خودتون رو بشناسید، مدیریت زمان یا استراتژی خوندن متن؟

هر دانش آموزی نقطه ضعف خودشو در SAT داره. بعضی ها استراتژی های خوبی برای نحوه ی پاسخگویی به سوالات ندارن. بعضی های دیگه نمی تونن زمان روبه خوبی مدیریت کنن و قبل از اینکه برسن همه ی سوالات رو بخونن زمانشون تموم می شه.

از این طریق می تونید بفهمید نقطه ضعف شما کدومه:

اول باید یه آزمون آزمایشی رسمی بدید و فقط هم بخش ریدینگ رو بزنید. ما اینجا لیست کاملی از آزمون های آزمایشی رو داریم. برای هر بخش از آزمون ریدینگ، یه تایمر رو روی 65 دقیق تنظیم کنید. این آزمون رو مثل یه آزمون واقعی تصور کنید. اگر وقتی که زمان اون بخش تموم شد و شما 100 درصد آماده بودید که به بخش بعد برید، اون وقت برید به بخش بعد. اگر آماده نبودید، هر چقدر که لازمه بمونید و روی سوالات کار کنید. هر سوالی رو که جواب می دید یا هر پاسخی که تغییر می دید، کنارش علامت بزنید :'زمان اضافی'.

وقتی کارتون تموم شد، آزمونتون رو با استفاده از پاسخنامه وجدول نمرات تصحیح کنید. ولی حواستون باشه، ما دو تا نمره می خوایم: 

1) نمره ی واقعی تون که در زمان بندی عادی به دست آوردید 

 2) نمره ی زمان اضافی. به همین دلیله که سوالاتی رو که در زمان اضافی جواب یا تغییر می دید باید علامت گذاری کنید.

متوجه شدید اینجا داریم چی کار می کنیم؟ با علامت گذاری کردن سوالاتی که در زمان اضافی به اونها جواب می دید، داریم محاسبه می کنیم که اگر وقت کم نمی آوردید نمره تون چند می شد. این بهمون کمک می کنه بفهمیم نقطه ضعف شما کجاست. 

اگر هم زمان کم نیاورده باشید که نمره زمان اضافی تون با نمره ی اصلیتون یکی می شه.

این هم یه فلوچارت برای درک بهتر این موضوع:

آیا نمره ی زمان اضافی تون برابر یا بیشتر از 35 بود؟

اگر نه، (نمره ی زمان اضافی کمتر از 35) بنابرین نقطه ضعف شما استرانژی و محتواست. در این صورت، تمام زمان دنیا رو هم که بهتون بدن، نمره تون از 35 بالاتر نمی ره. بنارین اولین کاری که باید بکنید اینه که نقطه ضعف هاتون رو بشناسید و چاره ای براشون پیدا کنید. (بعداً به این موضوع خواهیم پرداخت).

اگر بله، (نمره ی زمان اضافی بیشتر از 35) 

نمره ی واقعی تون 35 یا بالاتر بود؟

اگر نه، (نمره ی زمان اضافی بیشتر از 35 و نمره ی زمان واقعی کمتر از 35) این یعنی نمره ی زمان اضافی تون با نمره ی زمان واقعی متفاوته. اگر این اختلاف بیشتر از سه نمره باشه اون وقت یعنی مشکل جدی ای با مدیریت زمانتون دارید. باید بفهمیم چرا اینطور می شه. آیا دارید بهترین استراتژی ریدینگ که در مورد شما جواب می ده رو استفاده می کنید؟ آیا پاسخ دادن به هر سوال زمان زیادی از شما میگیره؟ در کل، انجام آزمون های آزمایشی زیاد و یاد گرفتن بهترین استراتژی های ریدینگ می تونه زمان مورد نیازتون رو کاهش بده. بعداً بیشتر راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد.

اگر بله، (هر دو نمره زمان اضافی و واقعی بالای 35)، بنابرین شانستون برای گرفتن نمره ی 800 خیلی بالاست. نمره ی زمان اضافی تون رو با نمره ی واقعی تون مقایسه کنید، اگر اختلاف اونها بیشتر از 2 نمره بود اون وقت می شه گفت باید یاد بگیرید که چطور کمی سریع تر به سوالات پاسخ بدید. اگرنه، اون وقت باید ببینید مشکل تون در محتوا چی بوده و از اشتباهاتی که به دلیل بی دقتی اتفاق می افتن بپرهیزید. (بعدا بیشتر راجع به این استراتژی صحبت می کنیم)

امیدوارم که این مطلب به دردتون بخوره. معمولاً بچه ها، هم در مدیریت زمان و هم در محتوا مشکل دارن اما باید ببینید در کدوم از این ها نیاز به کار بیشتر دارید. برای مثال اگر بتونید با زمان اضافی 40 بگیرید اما در زمان واقعی 35، اون وقت می دونید که باید روی مدیریت زمانتون کار کنید تا بتویند 40 بگیرید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

کسب نمره ی هفت در آزمون آیلتس

کسب نمره ی هفت در آزمون آیلتس

خيلي از کساني که براي مهاجرت به کشورهاي استراليا، نيوزلند و کانادا اقدام مي کنند و همچنين اون دسته از زبان آموزاني که قصد ادامه تحصيل در کشورهاي مختلف اروپايي يا امريکاي شمالي را دارند به نمره 7 در امتحان آيلتس نياز دارند.اگر شما سطح زبان متوسطي داشته باشي ...

بیشتر بخوانید
Collocations در آزمون SAT

Collocations در آزمون SAT

در بخش نگارش و دستور زبان آزمون SAT در هر متن که مشتمل بر 11 سوال می باشد، معمولا 1 سوال از مبحث همایندها مطرح می شود. این گونه سوالات به نوعی پاشنه آشیل دانش آموزان محسوب می گردد چراکه اساسا قانون مشخص و مدونی برای پاسخگویی به آنها وجود ندارد. به عبارت دی ...

بیشتر بخوانید
انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام در لغت به مفهوم منظم شدن و با هم جور شدن است و در دستور زبان به مفهوم ارتباط منطقی ما بین جملات می باشد .به منظور پاسخ دهی به این سوالات ، نکات ذیل می بایست مورد توجه این مفهوم در آزمون اس ای تی قرار گیرد ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter