در SAT چند تا سوال باید درست جواب بدم تا نمره کامل بگیرم

در SAT چند تا سوال باید درست جواب بدم تا نمره کامل بگیرم

برای اینکه در ریدینگ نمره کامل 40 بگیریم چه کنیم؟

اگر نمره ی خاصی رو به عنوان هدف توی ذهنتون داشته باشید به درک این که موقع آزمون چه کار باید بکنید کمک میکنه. 52 سوال در بخش ریدینگ وجود داره و بسته به به تعداد سوالاتی که به اونها جواب درست نداده باشید، نمره ای از 40 می گیرید.

من جدول تبدیل نمره ی خام (raw score) به نمره مقیاس بندی شده (scaled score) رو از آزمون های آزمایشی رسمی SAT گرفتم. 

این مقیاس های نمره دهی سخت گیرانه هستن. برای آزمون 2 و 4، اگر فقط یه سوال رو از دست بدید، نمره تون تا 39 افت می کنه. این یعنی مجموع نمره ی ریدینگ و رایتینگ تون 790 می شه. 

برای آزمون 1 و 3، اگر یه سوال رو هم از دست بدید، باز نمره تون 40 کامل می شه ،اما اگه یه سوال دیگه رو هم از دست بدید، اون موقع نمره تون میاد روی 39.

نمودار جدول نمره بندی به میزان سختی آزمون بستگی داره. ولی نمی شه پیش بینی کرد که درجه ی سختی آزمون شما چقدر خواهد بود. مطمئن ترین راه اینه که بالاترین نمره رو هدف قرار بدید. در هر آزمون آزمایشی که میدید، هدف رو نمره ی خام 800 قرار بدید. برای هر نمره ای که الان میگیرید، محاسبه کنید که چقدر با 800 فاصله دارید و برای رسیدن به این نمره چه کار باید بکنید. مثلا اگر نمره ی خام شما 35 باشه، باید 6 تا 7 سوال دیگه رو هم درست جواب بدید تا نمره ی کامل 40 و نمره ی 800 رو بگیرید. 

به عنوان آخرین مثال، اسکرین شات گزارش نمره م در مارچ 2014 رو براتون می ذارم که نشون می ده من یه سوال رو از دست دادم ولی به هر حال 40 گرفتم:


*این مربوط به ورژن 2400  قبلی SAT هست ولی مقیاس نمره دهی همونه

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

کسب نمره ی هفت در آزمون آیلتس

کسب نمره ی هفت در آزمون آیلتس

خيلي از کساني که براي مهاجرت به کشورهاي استراليا، نيوزلند و کانادا اقدام مي کنند و همچنين اون دسته از زبان آموزاني که قصد ادامه تحصيل در کشورهاي مختلف اروپايي يا امريکاي شمالي را دارند به نمره 7 در امتحان آيلتس نياز دارند.اگر شما سطح زبان متوسطي داشته باشي ...

بیشتر بخوانید
Collocations در آزمون SAT

Collocations در آزمون SAT

در بخش نگارش و دستور زبان آزمون SAT در هر متن که مشتمل بر 11 سوال می باشد، معمولا 1 سوال از مبحث همایندها مطرح می شود. این گونه سوالات به نوعی پاشنه آشیل دانش آموزان محسوب می گردد چراکه اساسا قانون مشخص و مدونی برای پاسخگویی به آنها وجود ندارد. به عبارت دی ...

بیشتر بخوانید
انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام و پیوستگی متن در آزمون SAT

انسجام در لغت به مفهوم منظم شدن و با هم جور شدن است و در دستور زبان به مفهوم ارتباط منطقی ما بین جملات می باشد .به منظور پاسخ دهی به این سوالات ، نکات ذیل می بایست مورد توجه این مفهوم در آزمون اس ای تی قرار گیرد ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter