آیا essay در جی ار ای اهمیت دارد؟

آیا essay در جی ار ای اهمیت دارد؟

وقتی که در جلسه امتحان حضور پیدا می‌کنید، essays – که با عنوان نگارش تحلیلی (Analytical Writing Measure) هم شناخته می‌شود – اولین چیزی است که با آن موجه خواهید شد. پشت رایانه قرار می‌گیرید، بر روی دکمه شروع کلیک می‌کنید و بلافاصله از شما خواسته می‌شود تا در مورد عبارت یا جمله‌ای راجع به سیاست، هنر، آموزش و ... یک essay بنویسید – موضوعی که می‌توانید بدون برخورداری از دانشی تخصصی در آن، راجع به آن یک essay بنویسید. برای نگارش این essay اول 30 دقیقه زمان دارید، سپس موضوع دیگری به شما داده می‌شود و این بار نیز 30 دقیقه وقت دارید تا در مورد آن یک essay بنویسید.

به عبارت دیگر، در یک ساعت اول امتحان جی آر ای شما مشغول نگارش هستید. برخلاف بقیه قسمت‌های امتحان – قسمت‌های وربال و ریاضی، که به چهار مورد نمره داده می‌شود (دو وربال و دو ریاضی) و به یک مورد نمره تعلق نمی‌گیرد – که ممکن است به ترتیب‌های مختلفی ارائه شوند، بخش essays همیشه اولین مرحله است. 

چرا تصور بر این است که قسمت essays اهمیتی ندارد؟

دلایل متعددی برای این اتفاق وجود دارد. ابتدا اینکه چون قسمت essays بر خلاف قسمت‌های وربال و ریاضی به صورت 170-130 نمره‌گذاری نمی‌شود، آنچه که افراد به عنوان «نمره جی آر ای» به شما می‌گویند با آنچه در نظر دارند متفاوت است. برای قسمت essays یک نمره جداگانه دریافت می‌کنید. نمره شما بر اساس مقیاس 6-0 است و به صورت half-point increments به شما داده می‌شود. بیشتر افراد نمره‌ای بین 3 و 4 می‌گیرند.

دوم آن‌که امتحان جی آر ای برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های آموزشی در طیف گسترده‌ای از مؤسسات آموزشی امری اجباری است. انتظارات و توقعاتی که از نمره جی آر ای وجود دارد بسیار متغیر است، و امر نامعمولی نیست که در یک برنامه آموزشی حتی اسمی از essays به میان نیاید (برای مثال ممکن است یک مدرسه عالی در وب‌سایت خود اعلام کرده باشد که متوسط نمره وربال 160 و ریاضی 160 است، و به طور کلی اسمی از essays نبرده باشد). در واقع این امر به حدی رایج است که یکی از استنباط‌های پرطرفدار این است که essays «اهمیتی ندارد». اما قبل از آن‌که این قسمت را نادیده بگیرید، نکاتی وجود دارد که باید آنها را مد نظر قرار دهید.




بعضی از مؤسسات یا برنامه‌های آموزشی به نمره essays اهمیت می‌دهند. پیش از آن‌که تصمیم بگیرید به essays اهمیتی ندهید، بسیار مهم است که بارها و بارها انتظارات و شرایط هر برنامه‌ای که قصد دارید در آن ثبت‌ نام کنید را بررسی کنید. مهم نیست که بیشتر برنامه‌ها essay محور نیستند، مهم آن است که برنامه‌ای که شما در آن ثبت نام می‌کنید – یعنی برنامه‌ای که برای شما و آینده‌تان مهم است – به essays اهمیت می‌دهد.

مسئله مهم برای بعضی از مؤسسات یا برنامه‌های آموزشی این است که شما در دو مقوله از سه مقوله ممکن در جی آر ای به یک نمره آستانه برسید. گاهی یک مؤسسه آموزشی به طور خاص از شما نمی‌خواهد که قسمت essays را انجام دهید، اما از شما انتظار دارد که نمره شما در دو بخش از سه بخش ممکن به یک آستانه مشخص برسد (اغلب یک percentile، مانند percentile 70ام): نگارش تحلیلی، وربال و ریاضی. اگر مثلاً در قسمت ریاضی مشکل داشته باشید، این برای شما یک فرصت بزرگ است: ممکن است به سختی بتوانید در بخش ریاضی امتحان به percentile 70ام برسید، اما دستیابی به این هدف در قسمت essays بسیار آسان‌تر خواهد بود. 

در هر صورت قسمت essays  بازتابی از شما خواهد بود. صرفاً به این دلیل که یک مؤسسه یا برنامه آموزشی صراحتاً عنوان نمی‌دارند که essays در درخواست شما «اهمیت» دارد بدان معنا نیت که این قسمت اصلاً مهم نیست. یک مؤسسه نمره کامل شما را برای یک امتحان مشخص – شامل نمره essays شما – در نظر می‌گیرد. تصمیم به این که این قسمت اصلاً اهمیتی ندارد و نمی‌خواهید اصلاً وارد آن شوید، و در نهایت در آن مثلاً نمره 2 می‌گیرید، ظاهر جالبی ندارد. منظور من این نیست که شانس پذیرش شما را خراب می‌کند، اما مطمئناً کمکی هم به شما نمی‌کند. 

رویکردتان در قبال essays چگونه باید باشد؟

در مجموع باید گفت که فرض را بر این نگیرید که برنامه‌های آموزشی که در آنها درخواست می‌دهید به قسمت essays اهمیتی نمی‌دهند. ممکن است اهمیت بدهند. حتی اگر یک برنامه آموزشی خاص به آن اهمیت می‌دهد – یا حتی به طور ضمنی با اعلام یک نمره آستانه در دو بخش از سه بخش ممکن امتحان به آن اهمیت می‌دهد – باید این قسمت را جدی بگیرد و خودتان را برای آن آماده کنید، تا اینکه به طور دست و پا شکسته مطلبی بنویسید، یا چیزی بنویسید که فاقد ساختاری منسجم باشد و یا پاسخی بسیار کوتاه به این قسمت باشد.

دوم آن‌که حتی اگر برنامه‌ای که در آن درخواست داده‌اید در ظاهر اهمیتی به essays نمی‌دهد، این مسئله را به خاطر داشته باشید که درخواست شما به طور کامل در نظر گرفته می‌شود، که شامل نمره جی آر ای شما نیز خواهد بود. یک رویکرد حاکی از بی‌تفاوتی برای شما به عنوان یک داوطلب، نویسنده و محصل وظیفه‌شناس صورت خوبی ندارد. مسلماً نباید با توجه به آماده‌سازی که قبل از امتحان داشته‌ای یا تقسیم انرژی در خلال آن، قسمت essays را در اولویت قرار دهید، اما نباید تصور کنید که صرفاً با چند جمله نامنسجم و «essay» خواندن آن به هدف خود می‌رسید. پیشنهاد من این است که نهایت تلاش خودتان را بکنید اما در عین حال برای قسمت‌های اصلی، ریاضی و وربال، انرژی خود را ذخیره کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

6 نکته برای اینکه در طول آزمون GRE خونسردی تون رو حفظ کنید!

شما هم قبل از امتحان دلتون هُرّی می ریزه؟ حتی سر جلسه ی آزمون آزمایشی GRE ؟ منم همین طور، با اینکه هشت ساله دارم توی آزمون های GRE شرکت می کنم. من در طول این سالها چندتا فن یاد گرفتم که کمکم میکنه در طول آزمون GRE آرامش خودمو حفظ کنم و نمره ی عالی بگیرم، ا ...

بیشتر بخوانید
5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

5 راه برای انتخاب برنامه کارشناسی ارشد

پیدا کردن برنامه های تحصیلات تکمیلی متناسب با حرفه و نیاز های شما می تواند خسته کننده باشد. با توجه به میانگین هزینه یک فارغ التحصیل در ایالات متحده حدودا از $ 30،000 تا $ 120،000 ، سرمایه گذاری بزرگی در آینده است که نمی توانید به آسانی از آن بگذرید.حتی پی ...

بیشتر بخوانید
6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

6 ایراد معمول در رایتینگ تحلیلی GRE

مفروضات بدون ارائه دلیل یکی از معمول ترین ایرادهای موجود در بخش تحلیل استدلال در آزمون GRE است. میدونید که توی این بخش شما باید یک استدلال داده شده رو نقد کنید و ایرادهای معمولش رو پیدا کنید. این Unjustified Assumption خیلی مهمه. ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter